Līdz šim kopš 1979.gada Boeing nav bijuši nekādi publiski darījumi ar Teherānu.
Uzņēmuma izplatītajā paziņojumā teikts, ka licence attiecas uz rezerves daļām, kas nepieciešamas lidojumu drošības garantēšanai.
Tirdzniecības atļauja acīmredzami izsniegta, pamatojoties uz pagaidu vienošanos par Irānai noteikto sankciju mīkstināšanu apmaiņā pret tās kodolprogrammas pagaidu apturēšanu.
Piektdienas vakarā arī uzņēmums General Electric paziņoja, ka saņēmis atļauju veikt remontu 18 dzinējiem, kas Irānai tikuši pārdoti pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados.
Remontdarbi tikšot veikti vai nu paša uzņēmuma rūpnīcās, vai arī Vācijas kompānijas MTU Aero Engines ražotnēs.
Lidsabiedrība Iran Air joprojām izmanto lidmašīnas, kas pirktas pirms 1979.gada ķīlnieku krīzes, kuras laikā ASV vēstniecībā Teherānā 52 amerikāņi tika turēti kā ķīlnieki 444 dienas.
Irāna norāda, ka sankcijas, kas tika ieviestas pēc ķīlnieku krīzes, liegušas Teherānai modernizēt savu gaisa floti un samazinājušās tās lidmašīnu drošību.
Pēdējo 25 gadu laikā Irānas lidmašīnas cietušas 200 nelaimes gadījumos, kas kopumā prasījuši vairāk nekā 2000 cilvēku dzīvības.
Izsniegtā licence ļauj Boeing pārdot vienīgi rezerves daļas tām lidmašīnām, kas Irānai pārdotas pirms 1979.gada islāma revolūcijas.
Taču, kamēr netiks panākta galīgā vienošanās par Teherānas kodolprogrammu, nekādas runas nevar būt par jaunu lidmašīnu pārdošanu.