Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Ķīna pēc traģiskās ātrvilcienu sadursmes aptur jaunos dzelzceļa būvprojektus

Ķīna ir apturējusi visus jaunos dzelzceļa būvniecības projektus pēc 23.jūlijā notikušās divu ātrvilcienu sadursmes, kurā gāja bojā 40 cilvēki un kas radīja bažas par Ķīnas jaunā ātrvilcienu tīkla drošību, trešdienas vakarā paziņoja Valsts padome (valdība).

Valdība paziņoja, ka ir arī samazinājusi vilcienu ātrumu jaunbūvētajās ātrgaitas dzelzceļa līnijās un veiks drošības pārbaudes visās ātrvilcienu līnijās, kas jau uzbūvētas vai vēl tiek būvētas.   

"Mēs pašlaik apturēsim jaunu dzelzceļa būvprojektu izskatīšanu un apstiprināšanu," teikts Valsts padomes paziņojumā. Valdība piebilda, ka "pamatīgi izpētīs" tos projektus, kas tai jau ir iesniegti apstiprināšanai.

Viens no Ķīnas galvenajiem politiskajiem mērķiem ir pasaulē lielākā ātrvilcienu tīkla attīstīšana, tomēr 23.jūlijā notikusī katastrofa ir radījusi šaubas par Ķīnas dzelzceļa transporta drošību.

Sadursme, kas upuru skaita ziņā ir lielākā  dzelzceļa avārija Ķīnā kopš 2008.gada un lielākā avārija Ķīnas ātrvilcienu satiksmē, notika 23.jūlija vakarā uz  dzelzceļa viadukta netālu no Veņdžovas pilsētas Ķīnas austrumu provincē Džedzjanā, aptuveni 1400 kilometru uz dienvidiem no valsts galvaspilsētas Pekinas.

Viens no vilcieniem apstājās, kad tam zibens spēriena dēļ pārtrūka elektroapgāde, un tajā ietriecās otrs vilciens, kas brauca aiz tā. Četri vagoni nogāzās no viadukta, bet divi noskrēja no sliedēm.

Dzelzceļa amatpersonas vaino katastrofā semafora konstrukcijas nepilnības, jo signalizācijas sistēma pēc zibens spēriena nenomainīja zaļo signālgaismu uz sarkano.

Šī katastrofa izprovocēja kritikas vilni pret Dzelzceļa ministriju un apgalvojumus, ka valdība centienos attīstīt ekonomiku pievērsusi pārāk mazu uzmanību drošībai. Kritikā iesaistījās pat oficiālie mediji, un Komunistiskās partijas oficiozs "People's Daily" rakstīja, ka valstij nav vajadzīgs "asinīm piemircis iekšzemes kopprodukts".

Dzelzceļa ministrija ceturtdien paziņoja, ka vilcienu maksimālais ātrums 250 kilometri stundā tiks samazināts uz 200 kilometriem stundā, attiecīgi samazinot arī biļešu cenas.

Ķīnas ātrvilcienu satiksmes tīkls ir lielākais pasaulē. 2010.gada beigās tā līniju kopējais garums sasniedza 8358 kilometrus, bet ir plānots, ka 2012.gadā tas pārsniegs 13 000 kilometrus un 2020.gadā - 16 000 kilometrus. 30.jūnijā sāka kursēt ātrvilcieni, kas savieno galvaspilsētu Pekinu un valsts lielāko pilsētu Šanhaju.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits