Pakalpojums ir paredzēts tiem, "kuriem ir steidzami jātiek uz randiņu vai biznesa tikšanos, jāpaspēj uz lidmašīnu un kuri nevar atļauties pārāk ilgi gaidīt satiksmes sastrēgumā," avīzei sacīja Huans Sjidžuns, kura kompānija piedāvā šādus pakalpojumus Uhaņas pilsētā valsts vidienē.
Huans sāka šādus pakalpojumus piedāvāt pagājušajā gadā, kad saņēmis virkni zvanu no izmisušiem autovadītājiem.
Šāds pakalpojums tiek piedāvāts arī austrumu pilsētā Dzjinaņā, kur šoferiem par aizbēgšanu no sastrēguma jāmaksā vairāk nekā 400 juaņu (30 lati).
Kā avīzei pastāstīja Pekinas autoservisa pārstāvis Džans, pieprasījums pēc šāda pakalpojuma ir arī Pekinā, taču to nav iespējams piedāvāt noteikumu dēļ, kas aizliedz motocikliem pārvietoties pa automaģistrālēm.
Ķīnā līdz ar ekonomikas izaugsmi strauji aug automašīnu skaits un līdz ar to pilsētās veidojas milzīgi sastrēgumi.
Pagājušajā gadā pasaules mediju uzmanību pievērsa milzīgs sastrēgums, kurš turpinājās vairākas nedēļas un stiepās vairāk nekā 100 kilometru garumā uz automaģistrāles pie Pekinas.
Lai cīnītos ar sastrēgumiem, amatpersonas pagājušajā mēnesī paziņoja, ka šogad Pekinā ļaus reģistrēt tikai 240 000 vieglo automašīnu, kas ir tikai trešdaļa no pērn galvaspilsētā reģistrētajām automašīnām.
Taču Pekinas varasiestādes atzina, ka reģistrācijas ierobežojums kopīgi ar citiem pasākumiem, tostarp augstākām stāvvietu maksām pilsētas centrā un stingrākiem ceļu satiksmes noteikumiem, uzreiz nemazinās hroniskos sastrēgumus.
Pekinas gaiss ir viens no vispiesārņotākajiem pasaulē, un šī problēma arvien saasinās, pieaugot pilsētas iedzīvotāju pieprasījumam pēc privātajiem transportlīdzekļiem.
Pērn Pekinā reģistrēti 750 000 jaunu automašīnu, kopējam automobiļu skaitam Ķīnas galvaspilsētā sasniedzot 4,8 miljonus.