Kā biznesa portāls "Nozare.lv" noskaidroja lidostā, "Lokomotiv" komanda ar lidmašīnu "Jak-42" 22.augustā ielidoja un 27.augustā izlidoja no lidostas. Borta numuri Rīgā ielidojušajai un avārijā cietušajai lidmašīnai ir vienādi, un tas liecina, ka avārijā cietusī lidmašīna augustā bijusi Rīgā.
2009.gadā lidsabiedrība "Jak-Serviss" jau nonāca nepatikšanās, un tā tika iekļauta pašu nedrošāko Krievijas lidsabiedrību desmitniekā, ko bija izveidojuši Eiropas Savienības eksperti. Viņi kritizēja gan gaisa kuģu tehnisko stāvokli, gan pilota kabīņu aprīkojuma līmeni, kā arī lidmašīnas un lidojumu dokumentāciju.
Pēc šī lēmuma Krievijas aviācijas aģentūra uz laiku aizliedza šīs lidsabiedrības lidmašīnām doties uz Eiropas Savienības valstīm, taču pēc kāda laika aizliegumu atcēla.
Avārijā cietušais "Jak-42" bija būvēts 1993.gadā.
Jaroslavļas hokeja komandas "Lokomotiv" lidmašīnas katastrofa šogad bija 16.traģiskais negadījums pasažieru pārvadājumu aviācijas nozarē, liecina "Nozare.lv" apkopotā informācija.
Lielākā daļa aviokatastrofu notikušas Āzijas un Āfrikas valstīs, kā arī Krievijā.
Krievijā jau 20.jūnijā katastrofā cieta lidmašīna "Tupolev Tu-134", kas lidoja no Maskavas uz Petrozavodsku. Lidmašīna piederēja kompānijai "RusAir", un tajā bojā gāja 45 cilvēki, savukārt 11.jūlijā avārijā cieta kompānijas "Angara" lidmašīna "Antonov An-24", kura devās no Tomskas uz Surgutu un nogāzās Sibīrijā pie Obas upes. Bojā gāja septiņi cilvēki, ievainoti 25.
Krievijā drošība aviācijas nozarē nekad nav bijusi prioritāte, to apliecina arī Eiropas Aviācijas drošības komitejas aicinājums šī gada pavasarī Eiropas Komisijai risināt aktīvāku dialogu ar Krieviju aviācijas drošības jautājumos, lai visi gaisa kuģi, ar kuriem tiek veikti lidojumi uz ES, atbilstu starptautiskajiem standartiem.
Statistika liecina, ka tikai pēdējos divos gados aviokatastrofās Krievijā bojā gājuši 200 cilvēki.
Pirms traģēdijas Jaroslavļā iepriekšējā aviokatastrofa notika 30.jūlijā ar lidmašīnu "Boeing 737-800", un tā nogāzās Gajānā. Lidmašīnu apkalpoja "Caribbean Airlines". Lidmašīna nosēžoties sadalījās divās daļās, un vairāki pasažieri tika ievainoti.
Eiropas Komisija katru gadu atjauno ES aizliegto lidsabiedrību sarakstu, kurš pieejams komisijas mājaslapā.
Atjauninātajā Eiropas sarakstā ir iekļauti visi 269 gaisa pārvadājumu uzņēmumi, kas sertificēti 21 valstī un kuru darbība Eiropas Savienībā ir pilnībā aizliegta. Krievijas kompāniju vārdu tajā nav.
Kā ziņots, trešdien neilgi pēc pacelšanās avarēja "Jak-42" markas lidmašīna, kurā atradās visa "Lokomotiv" komanda, kurā spēlēja arī viens no visu laiku labākajiem latviešu aizsargiem Kārlis Skrastiņš.
KHL vadība ceturtdien pieņēma lēmumu pārcelt jaunās sezonas sākumu uz 13.septembri.