Francijas ziemeļos joprojām atrodas tūkstošiem migrantu, kuri cer nokļūt Lielbritānijā. Daudzi centušies tur nokļūt, paslēpjoties kravas automašīnās vai vilcienos, kas dodas pa Lamanša tuneli uz Lielbritāniju.
Lamanšu mazās un nedrošās laivās šķērsot ir bīstami, ņemot vērā spēcīgo vēju un straumes, lielo satiksmi un zemo ūdens temperatūru.
Lielbritānija ir atvēlējusi aptuveni 2,7 miljonus eiro betona žoga celtniecībai gar galveno pievadceļu Kalē ostai. Darbiem bija jāsākas jau pirmdien, bet Lielbritānijas Iekšlietu ministrija otrdien paziņoja, ka tie sāksies tikai septembrī.
Plānots, ka žogs būs četrus metrus augsts un kilometru garš. Tas tiks būvēts paralēli dzeloņdrāšu žogam, kas jau stiepjas gar ceļa malām.
Taču vairākas palīdzības organizācijas jau paziņojušas, ka "lielais Kalē mūris" būs velta naudas šķiešana un nespēs atturēt imigrantus no mēģinājumiem iekļūt kravas mašīnās, kas dodas uz Lielbritāniju.
Organizācijas Salam viceprezidente The Local pauda pārliecību, ka šī žoga būvniecība būs velta britu nodokļu maksātāju naudas izšķiešana.
"Šim jautājumam nav viegla risinājuma," viņa piebilda.
Organizācija uzskata, ka papildu žogu celtniecība un tādi pasākumi, kā teritoriju appludināšana ostas apkārtnē tikai palielina riskus, ar ko nākas saskarties imigrantiem, kuri rezultātā iegūst smagākus ievainojumus.