"Šī ir visambiciozākā klimata stratēģija jebkurai lielpilsētai pasaulē," paziņojumā sacīja Oslo mērs Raimonds Johansens.
"Mēs kopā ar Oslo iedzīvotājiem un ekonomikas aktoriem gribam nākamos 11 gadus strādāt, lai likvidētu atlikušos klimata gāzu emisiju avotus šajā pilsētā," teica mērs.
Pilsētā valdošā sarkano un zaļo vairākuma koalīcija nesniedza izmaksu novērtējumu šī mērķa īstenošanai, par kuru ir paziņots mēnesi pirms pašvaldību vēlēšanām.
Samazinājumu par 95% tiek plānots īstenot salīdzinājumā ar emisijām 2009.gadā, līdz kuram sniedzas Norvēģijas Vides aģentūras datubāzes informācija par pašvaldību emisijām.
Viens no pasākumiem, kas tiek plānoti šī mērķa sasniegšanai, ir panākt, lai visas automašīnas Oslo būtu "bez emisijām", lai gan pašvaldība nevēlas runāt par benzīna un dīzeļa automašīnu aizliegšanu.
Oslo šogad ir Eiropas Zaļā galvaspilsēta. Pašvaldība arī grib samazināt automobiļu satiksmi par vienu trešdaļu salīdzinājumā ar 2015.gadu, uzsverot sabiedriskā transporta, veloceliņu un gājēju ietvju nozīmi.
Norvēģija, kas ir lielākā naftas ieguvējvalsts Rietumeiropā, jau ir pirmajā vietā pasaulē pēc elektromobiļu skaita uz vienu iedzīvotāju.
Norvēģija arī ir izvirzījusi mērķi panākt, lai no 2025.gada visi jaunie šajā valstī pārdotie automobiļi būtu bezemisiju modeļi.
KLIMATGEITANEKAVĒJIES!
Aizsajūsmasaizrāvāselpa
trusis nejaukais