Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Pētījums: Klimata mērķu vārdā ES līdz 2030. gadam jābeidz tirgot auto ar iekšdedzes dzinējiem

Eiropas Savienībā līdz 2030. gadam jāpārtrauc jaunu ar benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecība, turklāt līdz 2035. gadam no tirdzniecības jāpazūd arī tā saucamajiem hibrīdautomobiļiem, kas aprīkoti ar elektromotoru un iekšdedzes dzinēju, paredz vācu pētnieku grupas analīze, kas veikta pēc vides aizsardzības organizācijas Greenpeace pasūtījuma, vēsta The Guardian.

Šāda rīcība nepieciešama, lai sasniegtu Parīzes Klimata vienošanās plānā izvirzīto globālās sasilšanas novēršanas mērķi samazināt siltumnīcefekta gāzu emisiju daudzumu un nodrošināt, lai globālā temperatūra nepaaugstinātos vairāk par 2 grādiem pēc Celsija,  salīdzinot ar pirmsindustriālā laikmeta vidējo temperatūru, cenšoties to noturēt 1,5 grādu robežās. Šī vienošanās paredz, ka emisijām ir jāsasniedz savs augstākais punkts pēc iespējas ātrāk, atzīstot, ka jaunattīstības valstis savas emisijas kādu laiku vēl var audzēt.

Vācijas pētnieki norādījuši, ka transportlīdzekļu emisiju apjoms pēdējās dekādes laikā nav būtiski mainījies un tuvāko piecu līdz desmit gadu laikā autobūves industrija iztērēs pieļaujamo oglekļa dioksīda apjomu, ja vien netiks ieviestas kādas radikālas pārmaiņas.

"Auto oglekļa dioksīda emisijas jāpaaugstina pēc iespējas ātrāk. Raugoties uz samazināto oglekļa dioksīda budžetu, ir svarīgi, lai tirgū nonāktu mazu izmešu automašīnas," norādījis profesors Horsts Frīdrihs.

Pētījumā brīdināts, ka, lai to panāktu, Eiropā auto ar iekšdedzes dzinējiem tirdzniecība jāsamazina no pašreizējiem 15 miljoniem gadā līdz pieciem miljoniem 2022. gadā. Saskaņā ar zinātnieku aprēķiniem šādā scenārijā pēdējais transportlīdzeklis ar iekšdedzes dzinēju tiktu pārdots 2028. gadā un automašīnas ar dīzeļdegvielas un benzīna dzinējiem no ceļiem pazustu līdz apmēram 2045. gadam.

Vērienīgās izmaiņas būtu nepieciešamas arī sabiedriskā transporta, velosatiksmes un kājāmgājēju ziņā.

ANO Klimata pārmaiņu starpvaldību padomes ziņojuma projektā skaidri norādīts, ka, neliekot nekādus šķēršļus vidējās gaisa temperatūras kāpumam par vairāk nekā 2 grādiem piekrastes zonās plūdu un vētru riskam, kā arī ražas samazinājumam un ūdens pieejamības problēmām pakļautu vairāk nekā 10 miljonus cilvēku. Jūrās ūdens līmenis celtos par 10 centimetriem, karstuma periodi aizvien pieaugtu, kas atstātu iespaidu uz Eiropas valstu kopējo ekonomisko izaugsmi.

Līdz šim Eiropas Komisija ir ierosinājusi līdz 2030. gadam samazināt transportlīdzekļu emisijas par 30%, lai arī deputāti cenšas palielināt šo skaitli līdz 45%, piebilst The Guardian.

Top komentāri

ļuļa
ļ
1) lūgums nosaukt kaut vienu vienīgu dabai draudzīgu elektrības ieguves veidu 2) viens tankeris vai kruīza kuģis rada aptuveni tādu piesārņojumu kā 200 000 automašīnu. varbūt varētu sākt ar kruīza kuģu ierobežošanu? un tas pats par lidmašīnām. gribiet ierobežot piesārņojumu, paceļiet tādas cenas, lai lidmašīnu satiksme samazinātos uz pusi. bet to jau nevar, tur bagātnieki naudu pelna. bet lai kaut kā radītu aktīvas darbības imitāciju, drāž vidusslāņa pilsoni ar viņa autiņu.
:)
:
Vai ogļu dedzināšana, lai iegūtu elektrību elektriskajiem automobiļiem radīs mazāk CO2?
DEF
D
Un kāpec tad ES nevis visai pasaulei? kārtējie idiota murgi nevis pētījums!!!!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits