Krievija mēģina cīnīties pret haosu uz ceļiem
Krievija izvirzījusies pirmajā vietā ceļu satiksmes negadījumu upuru skaita ziņā, liecina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) apkopotā statistika. Krievijā autokatastrofās katru gadu iet bojā 235 cilvēki uz miljons iedzīvotājiem, un Krievija ievērojami apsteigusi Poliju, kur šis rādītājs ir 147 upuri uz miljons iedzīvotājiem.
Bēdīgā statistika beidzot likusi sarosīties ierēdņiem, kas atbildīgi par satiksmes drošību. Iekšlietu ministrijas pārstāvis Vladimirs Kuzins uzskata, ka steigšus jāsāk risināt vairākas problēmas, kas apdraud cilvēku dzīvību. V.Kuzins laikrakstam Novije izvestija pavēstīja, ka šīs problēmas ir satiksmes dalībnieku "tiesiskais nihilisms", satiksmes organizācijas nepilnības, lielais veco automobiļu skaits, sliktais autoceļu stāvoklis un nepietiekamā autovadītāju sagatavotība.
Maskavas stils
Varas iestādes plāno mainīt autovadītāju apmācības sistēmu, lai daudz stingrāk kontrolētu mācību kvalitāti autoskolās. Jācīnās arī pret nelikumīgu autovadītāja tiesību pirkšanu. Krievijā tas līdz šim nesagādāja nekādas grūtības. Piemēram, Maskavā šis "prieks" izmaksā ap 1000 eiro (700 latu); jāatrod tikai cilvēks, kuram ir sakari Valsts ceļu satiksmes drošības inspekcijā. Internetā var atrast starpniekus, kas par papildu atlīdzību palīdzēs nopirkt autovadītāja apliecību. Tas, cik sagatavots satiksmei būs nopirktās apliecības īpašnieks, jau paliek uz viņa sirdsapziņas.
Problēmas rada ne tikai nopirkto tiesību īpašnieki, bet arī profesionāli autovadītāji ar lielu stāžu, jo daudzi grēko ar nekaunīgu izturēšanos uz ceļa. Ārzemnieki, kas apmetušies uz dzīvi Krievijā, jau sen ieviesuši terminu "Maskavas braukšanas stils". Pēc viņu domām, gadu gaitā tas tikai pasliktinājies.
Pārgalvīgie gājēji
Maskavas autovadītāji pamazām mācās palaist gājējus pie gājēju pārejām, bet citās jomās joprojām valda haoss. Piemēram, reti kurš autovadītājs uzskata, ka nepieciešams ar pagrieziena signālu brīdināt par pārvietošanos uz citu joslu. Plaši izplatīta ir arī nepārdomāta iebraukšana krustojumā, kur veidojas sastrēgumi.
Maskavā nereti redzams, ka automobiļi tiek atstāti sabiedriskā transporta pieturā. Autobusiem un trolejbusiem nākas krietni pacensties, lai tos apbrauktu. Maskavas iedzīvotāji par lielāko draudu satiksmes drošībai uzskata maršruta taksometrus, jo mikroautobusu vadītāji bieži vien ignorē jebkādus satiksmes noteikumus. Pie mikroautobusu stūres nereti ir ieceļotāji no Ziemeļkaukāza, kuri Maskavā demonstrē savu autovadīšanas stilu, apdraudot pasažieru un citu satiksmes dalībnieku dzīvību. Par iekļūšanu avārijā viņi īpaši neraizējas, jo zaudējumus segs mikroautobusa īpašnieks.
Ar satiksmes noteikumu pārkāpšanu grēko arī gājēji, kas nereti šķērso ielu pie sarkanās gaismas vai neatļautās vietās. Autovadītājus par šādu pārkāpumu var sodīt, taču gājēji apzinās savu nesodāmību. Vismaz tik ilgi, kamēr kāds automobilis nesoda neapdomīgo gājēju par viņa pārgalvību.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.