Vairums no tiem ir padsmitnieki, kuri ir garlaikoti un alkst pasaulei pavēstīt, ko šodien ēduši vai darījuši skolā. Viņu vienaudži, kas portālu aktīvi nelieto, gan uzskata, ka tā esot «glupību» rakstīšana, un savus profilus esot izdzēsuši neatgriezeniski. Taču rādās, ka tas ir mazākuma viedoklis, jo katru dienuask.fm kļūst par aptuveni 50 tūkstošiem lietotāju kuplāks.
Ask.fm pērn radīja piecu puišu komanda - Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs un Klāvs Sinka. «Neilgu brīdi jau darbojāmies web projektu scēnā - bijām slīcinājuši pirmos kucēnus, iejutušies un atvērti jaunajam. Ievērojām formspring.me [jautājumu-atbilžu tipa portālu pionieris, kas radīts ASV]. Mums iepatikās ideja. Sapratām, ka varam to izdarīt labāk, un nolēmām mēģināt,» par rašanos stāsta O. Liepiņš. Šobrīd esot tikuši tiktāl, ka formspring.me dažas nianses sācis «špikot» no latviešu darinājuma. Ask.fm lietotāju skaits no Latvijas nebūt nav pirmajā vietā, jo visvairāk profilu radījuši Argentīnas, Krievijas, kā arī Ukrainas iedzīvotāji un kopumā tas ir pieejams 24 valodās.
Sociālo tīklu var lietot gan reģistrēti lietotāji, gan «garāmgājēji». Nereģistrētie lietotāji jautājumus var tikai uzdot, savukārt reģistrētajiem ir priekšrocība tos arī saņemt, turklāt viņu profiliem iespējams sekot līdzīgi kā sociālajā vietnēTwitter. Visdrīzāk tas arī izskaidro reģistrēšanās apmērus, jo Dienas aptaujātie lietotāji saka, ka šajā portālā viņiem vislabāk patīk tieši iespēja paust savu viedokli. «Atbildēt ir interesantāk! Var arī izteikt savu viedokli un pēc tam salīdzināt ar citu atbildēm,» saka sešpadsmitgadīgā Sandra. Turklāt savas domas var izklāstīt ar video palīdzību. Ielūkojoties ask.fm, redzams, ka šo iespēju ir iecienījušas Alise un Anna no 6. klases, kuras izveidojušas kopīgu profilu. Vienā no savām videoatbildēm meitenes ieslīgst diskusijā par to, vai kola ir viņu mīļākais dzēriens. Noslēgumā abas sola nākamajā reizē nodemonstrēt, kā viena otru iepļaukās.
«Domāju visu to sliktāko. Tā ir vienkārši tizla laika pavadīšana ar kaut kādiem muļķīgiem jautājumiem. Tur nav nekādas pievienotās vērtības,» saka 15 gadu vecais Krišs, kurš pirms gada ask.fm reģistrējās intereses pēc. Aneti, kura šogad beigs vidusskolu, portāls sākumā aizrāvis, bet tad «viņš pakāpeniski sabojājās». Abi ir vienisprātis, ka jauniešiem tā ir alternatīva ziņu portālu komentāru sadaļai, kuru kā gānīšanās vietu iecienījuši pieaugušie. «Es, par laimi, kamēr lietoju ask.fm, nekad neesmu saņēmusi nekādus uzbraucošus jautājumus,» nopūšas Anete.
«Kamēr tu nezini, ko ierakstīt savā tviterī vai blogā, ask.fm tēmu - jautājumu tev uzdod citi un tas kļūst daudz atraktīvāk,» savas popularitātes iemeslu min O. Liepiņš. Šobrīd lielākā daļa ask.fm lietotāju ir gados jauni, kas ir arī aktīvākā interneta auditorijas daļa. Aptuveni 46% lietotāju ir vecumā līdz 18 gadiem, 34% vecumā no 18 līdz 25. «Tā ir tendence, bet ne kritērijs. Jaunieši virtuālajā vidē ir bezbailīgākie un pirmie ir uztvēruši mūsu produkta formāta aktualitāti savā ikdienā,» savu auditoriju raksturo O. Liepiņš. Popularitāti tas sākot iemantot arī mākslinieku, slavenību un uzņēmumu vidū.
«Ticējām savam redzējumam, patika iecere, un interesēja viss process. Nezinājām, tieši ko sagaidīt, bet sapratām, ka vienkārši ir jāmēģina. Protams, pamatā bija mērķis izveidot modeli veiksmīgam biznesam, taču vēlējāmies to izdarīt tā, lai produkts ir stilīgs, lai patiktu mums, lai patiktu citiem,» stāsta O. Liepiņš. Starptautisko uzvaras gājienu puiši iekodēja jau sociālās vietnes adresē, jo par savu domēnu izvēlējās burtu savienojumu FM, kas ir Mikronēzijas valsts koda domēns. «FM izvēlējāmies, jo šī abreviatūra pasaulē visvairāk asociējas tieši ar radio viļņiem. Rezultātā -ask.fm medijs kā jautājumu un atbilžu vilnis,» paskaidro O. Liepiņš. Naudu ask.fm veidotāji pelna ar reklāmas izvietošanu un virtuālajām dāvanām, ko portāla lietotāji ar SMS palīdzību cits citam var sūtīt. Tāpat uzņēmumiem ir iespēja uzdot «sponsorēto jautājumu», kuram tiek pievienota saite ar attiecīgo interneta adresi.