Sacensību iznākumu lielākajā mērā ietekmēja riepu stratēģijas un Rosbergs faktiski bija vienīgais pilots, kurš par savu pozīciju varēja būt samērā drošs no starta līdz finišam. Piloti Šanhajā izmantoja krasi atšķirīgas stratēģijas – vieni boksos brauca divreiz, bet citi riepas mainīja trīs reizes, turklāt bija vērojamas lielas atšķirības apļu skaitā, ko sportisti pavadīja trasē starp pitstopiem.
Lai gan “Mercedes” komandai pirmajos divos posmos ar riepu nodilumu bija problēmas, šoreiz Rosberga riepas kalpoja perfekti un tas arī bija noteicošais faktors cīņa par uzvaru. Pēc starta Rosbergs ātri izveidoja vairāku sekunžu pārsvaru pār komandas biedru Mihaelu Šūmaheru, kurš cīņu par pjedestālu beidza drīz pēc pirmā pitstopa – nekorekti pieskrūvēta priekšējā labā riepa lika izstāties.
Džensons Batons bija Rosberga lielākais konkurents. Pēc starta pakāpies uz trešo vietu, brits izmantoja trīs pitstopu stratēģiju, taču pēdējos apļos notvert līderi nebija viņa spēkos, bez tam noslēdzošajā reizē mainot riepas mehāniķi viņu aizkavēja mazliet ilgāk kā plānots.
Vēl neilgi pirms finiša otrajā vietā atradās “Lotus” zvaigzne Kimi Raikonens, taču ar divām riepu maiņām bija par maz, lai vienmērīgā ātrumā izturētu līdz finišam un nācās atkrist ārpus pirmā desmitnieka. Fetels izmantoja līdzīgu stratēģiju un bija pirmais, kurš apdzina Raikonenu, taču pie otrās vietas tikt neizdevās – arī viņam sāka zust ātrums, piecus apļus pirms beigām garām tika Batons, bet divus apļus pirms finiša arī Luiss Hamiltons un paša komandas biedrs Marks Vēbers. Fetelam piektā vieta.
Raikonena komandas biedram Romēnam Grožānam divu pitstopu stratēģija nostrādāja labi un pēdējos apļos francūzis pakāpās uz sesto vietu, apsteidzot abus “Williams” braucējus Bruno Sennu un Pastoru Maldonado. Tikai devītajā vietā sacensības noslēdza līdzšinējais F1 čempionāta līderis Fernando Alonso ar “Ferrari”, bet “Sauber” komanda nespēja atkārtot Malaizijā sasniegto sensāciju, Kamui Kobajaši pēc slikta starta finišējot desmitajā vietā, bet Serhio Perezam, kurš vienubrīd pirms boksu apmeklēšanas gan pacēlās uz pirmo vietu, paliekot bez punktiem.
Interesanti, ka Rosbergs kļuvis par pirmo pilotu kopš 2008. gada Ungārijas GP, kurš F1 posmā izcīnījis pirmo uzvaru karjerā. Toreiz pirmo reizi uzvaru ieguva Heiki Kovalainens, bet kopš tā laika 64 sacīkstes pēc kārtas bija uzvarējuši tikai tie, kas pirmās vietas ieguvuši ne pirmoreiz. Savukārt “Mercedes” komanda pēdējo reizi bija uzvarējusi tālā 1955. gada Itālijas GP, kur uzvarēja leģendārais Huans Manuels Fanhio.
Ceturtais sezonas posms norisināsies jau pēc vienas nedēļas, 22. aprīlī Bahreinā.
Ķīnas GP izcīņas rezultāti
Vieta | Pilots | Komana | Apļi | Laiks |
1. | Rosberg | Mercedes | 56 | 1:36:26.929 |
2. | Button | McLaren-Mercedes | 56 | +20.626 |
3. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 56 | +26.012 |
4. | Webber | Red Bull-Renault | 56 | +27.924 |
5. | Vettel | Red Bull-Renault | 56 | +30.483 |
6. | Grosjean | Lotus-Renault | 56 | +31.491 |
7. | Senna | Williams-Renault | 56 | +34.597 |
8. | Maldonado | Williams-Renault | 56 | +35.643 |
9. | Alonso | Ferrari | 56 | +37.256 |
10. | Kobayashi | Sauber-Ferrari | 56 | +38.720 |
11. | Perez | Sauber-Ferrari | 56 | +41.066 |
12. | Di Resta | Force India-Mercedes | 56 | +42.273 |
13. | Massa | Ferrari | 56 | +42.700 |
14. | Raikkonen | Lotus-Renault | 56 | +50.500 |
15. | Hulkenberg | Force India-Mercedes | 56 | +51.200 |
16. | Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 56 | +51.700 |
17. | Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 56 | +1:03.100 |
18. | Petrov | Caterham-Renault | 55 | +1 aplis |
19. | Glock | Marussia-Cosworth | 55 | +1 aplis |
20. | Pic | Marussia-Cosworth | 55 | +1 aplis |
21. | De la Rosa | HRT-Cosworth | 55 | +1 aplis |
22. | Karthikeyan | HRT-Cosworth | 54 | +2 apļi |
23. | Kovalainen | Caterham-Renault | 53 | +3 apļi |
Izstājās | ||||
Schumacher | Mercedes | 16 | ||
Ātrākais aplis | ||||
Kobayashi (Sauber): 1:39.960 |
F1 čempionāta kopvērtējums pēc 3. posma
Vieta | Pilots | Punkti | Vieta | Komanda | Punkti |
1. | Hamilton | 45 | 1. | McLaren-Mercedes | 88 |
2. | Button | 43 | 2. | Red Bull-Renault | 64 |
3. | Alonso | 37 | 3. | Ferrari | 37 |
4. | Webber | 36 | 4. | Sauber-Ferrari | 31 |
5. | Vettel | 28 | 5. | Mercedes | 26 |
6. | Rosberg | 25 | 6. | Lotus-Renault | 24 |
7. | Perez | 22 | 7. | Williams-Renault | 18 |
8. | Raikkonen | 16 | 8. | Force India-Mercedes | 9 |
9. | Senna | 14 | 9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |
10. | Kobayashi | 9 | |||
11. | Grosjean | 8 | |||
12. | Di Resta | 7 | |||
13. | Vergne | 4 | |||
14. | Maldonado | 4 | |||
15. | Ricciardo | 2 | |||
16. | Hulkenberg | 2 | |||
17. | Schumacher | 1 |