Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 20. oktobris
Leonīda, Leonīds

Banku krīze spiedīs sakārtot procesus

Šobrīd ASV tiek formētas 16 lielu hipotekāro aizdevēju bankrotēšanas procedūru dokumentācijas, kā arī aptuveni 90 finanšu iestādes šo tirgu jau ir pametušas. „UBS” banka, kas ir otra lielākā banka Eiropā, ir norakstījusi no investīciju ienākumiem 3,4 miljardu USD un ir spiesta atlaist no darba 1500 darbiniekus.

Pašreizējā situācija nepārprotami liecina par krīzi pasaules kredītu tirgū, kas varētu atstāt nopietnu iespaidu arī uz Latviju. Situācijā, kad izsniegto kredītu apjomi strauji krītas, bet produktu pašizmaksa un darbaspēka izmaksas pieaug, bankām, kuras vēlas sasniegt iepriekš plānoto peļņu, būtu nepieciešams izmantot vairāk tehnoloģijas un vienkāršot savus procesus. Tā uzskata kompānija DigitalMind. DigitalMind vadītājs Rinalds Sluckis atzīst, ka viens no risinājumiem, kas palīdzēs bankām saglabāt savas pozīcijas un samazināt ikdienas operāciju izmaksas, ir procesu sakārtošana un daļēja vai pilnīga to automatizācija. Kompānija ir pārliecināta, ka pienācis laiks banku darba pārveidošanai no „orientēšanās uz produktu” uz „orientēšanos uz klienta apkalpošanu”. Klienta prasības bieži un ātri mainās, kas nozīmē – bankai jābūt spējīgai tik pat ātri pielāgoties un mainīties šīm vajadzībām līdzi. Lai to spētu izdarīt, visiem procesiem ir jābūt apzinātiem, aprakstītiem un viegli pārveidojamiem. Labi organizēti procesi ļauj organizācijai sasniegt tās biznesa mērķus un dod maksimālu ieguvumu klientam, stāsta DigitalMind vadītājs. R.Sluckis norāda, ka Latvijā ir bankas, kas to jau ir apzinājušās un sākušas rīkoties. Viena no tādām ir „DnB NORD Banka”, kas nesen veikusi kredītprocesu automatizāciju. „Protams, mēs nevaram apgalvot, ka procesu sakārtošana un automatizācija ir brīnumzāles, kas novērsīs iespējamo krīzi. Tomēr tas ir viens no līdzekļiem, kas varētu mūsu bankām palīdzēt to pārvarēt. Izmantojot vairāk tehnoloģijas un vienkāršojot procesus, bankas tikai iegūst, jo tās palielina savu vērtību,” saka R.Sluckis. Viņš arī skaidro, ka „procesu pārveidošana sistēmās ir daudz vienkāršāka un lētāka, nekā darbinieku izglītošana, strādājot saskaņā ar jaunām metodēm un jauniem procesiem.” Rīgā, 2007. gada 17. oktobrī. Informāciju sagatavoja Jānis Riņķis, AS "Digital Mind" preses sekretārs Tālrunis: +371 28607446 E-pasts: [email protected] Internets: http://www.digitalmind.lv

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses