Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +2 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Francijas uzņēmumu ieinteresējis LDz duālās piedziņas lokomotīves projekts

Koncerna Latvijas dzelzceļš (LDz) un uzņēmuma SIA DiGAS kopīgi īstenotais projekts - duālās piedziņas manevru lokomotīve - ieinteresējusi vienu no lielākajiem dabasgāzes uzņēmumiem Eiropas Savienībā - Francijas uzņēmumu GRDF -, kā arī Lilles pilsētas vadību, kas atzinīgi novērtējusi projekta perspektīvu nākotnē, portālu Diena.lv informēja LDz.

Duālās piedziņas lokomotīves projekta īstenošana sākta pirms diviem gadiem, un kopš pagājušā gada vasaras beigām ar dīzeļdegvielu un gāzi aprīkotā manevru lokomotīve ČME3 tiek testēta darbībā, lai pēc tam analizētu tās ekonomiskos ieguvumus un ietekmi uz vidi. Lai klātienē iepazītos ar projektu, Rīgā pirmdien, 25. martā, bija ieradušies pārstāvji no Francijas uzņēmuma GRDF un Lilles pilsētas pašvaldības.

Francijā no 2025. gada ir paredzēts atteikties no transporta, kas darbināms ar dīzeļdegvielu, tāpēc jau tagad ir jāmeklē alternatīvi un ātri ieviešami risinājumi, tikšanās laikā uzsvēra Hauts-de France reģiona transporta viceprezidents Franks Dersins. Līdz ar elektrifikāciju viens no šādiem risinājumiem ir dabasgāzes izmantošana, jo šī tehnoloģija ir ieviešama salīdzinoši īsā laika periodā, kā arī neprasa lielas investīcijas. "Tehnoloģisko zināšanu apmaiņa ir ļoti svarīga, un tehnoloģiju ziņā jums ir kas īpašs, ko mēs varētu pētīt un smelties iedvesmu," uzsvēra Dersins.

Projekts vēl nav noslēdzies - turpinās lokomotīves izmēģināšanas fāze, bet jau patlaban ir skaidrs, ka šis ir perspektīvs projekts pievadceļiem, kur nav iespējama elektrifikācija, norāda LDz prezidents Edvīns Bērziņš, piebilstot, ka tā īstenošana nav sarežģīta, turklāt tas atmaksāsies trīs četru gadu laikā, kā arī ieguvumi tiek solīti gan videi, gan arī sabiedrības veselībai.

"Lai gan dzelzceļš ir uzskatāms par vienu no videi draudzīgākajiem transporta veidiem, LDz ir būtiski meklēt veidus, kā vēl vairāk samazināt uzņēmuma ietekmi uz vidi. Apjomīgākais projekts, kas tiks īstenots turpmāko gadu laikā, ir dzelzceļa tīkla elektrifikācija, taču paralēli tam ir arī mazāki, taču ne mazsvarīgāki projekti, ar kuru palīdzību varam kļūt draudzīgāki videi. Viens no tādiem varētu būt manevru lokomotīvju aprīkošana ar duālo piedziņu. Lai mazinātu ietekmi uz vidi, Eiropas Savienība ir noteikusi ambiciozus mērķus 2030. gadam, un ar šādiem projektiem mums ir iespēja sasniegt noteikto mērķi," skaidro Bērziņš. Viņš akcentē – šis ir unikāls projekts visā Baltijā, un sagaidāms, ka Francijas kolēģi rīkosies nekavējoties, lai līdzīgus projektus integrētu savā transporta sistēmā.

Saskaņā ar sākotnējiem testēšanas rezultātiem, naudas ietaupījums, izmantojot duālās piedziņas lokomotīvi, paredzams 31 800 eiro uz vienu lokomotīvi gadā, aprēķinājis uzņēmums DiGAS. Savukārt, ja patlaban vienas dīzeļlokomotīves ietekme uz sabiedrības veselību naudas izteiksmē ir 112 000 eiro gadā, duālās piedziņas lokomotīves ekspluatācijas finansiālā ietekme ir teju uz pusi mazāka.

"Mūsu komandas mērķis ir kļūt videi draudzīgākiem, jo pašreiz Eiropa transporta jomā saskaras ar vairākiem izaicinājumiem, tostarp negatīvo ietekme uz vidi un sabiedrības veselību. Savukārt duālās piedziņas izmantošanas ieguvumi ir gan emisiju samazināšana, gan trokšņa un vibrāciju samazināšanās," skaidro SIA DiGAS valdes priekšsēdētājs Pjotrs Dumenko

Top komentāri

Enģeļa viesis
E
Super!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses