Iepriekšējās paaudzes modelis bija 4129 mm garš, bet jaunais izstiepts līdz 4,278 metriem un ir par 12 mm zemāks, taču par 88 mm platāks nekā priekštecis. Lielākais Beetle ieguvums ir bagāžnieka tilpums, kas no smieklīgiem 209 litriem pieaudzis līdz cienījamiem 310 litriem, kā arī beidzot tajā daudzmaz komfortabli iespējams sēdēt arī aizmugurē.
Jaunais auto, kā jau pirmām kārtām ASV domāts modelis, tiek izgatavots Meksikā, Pueblas rūpnīcā, līdzās jaunākajam VW Jetta. Modernā modeļa mārketings veidots ar mūsdienīgu pieeju. 2010. gada 22. novembrī notikušajā Opras Vinfrijas šova noslēguma raidījumā katrs no tā viesiem saņēma simbolisku atslēgu, kas deva tiesības katram no šī populārā raidījuma viesiem šo auto saņemt 2011. gada februārī – amerikāņu futbola superfināla laikā.Šī auto globālā prezentācija notika 2011. gada 18. aprīlī vienlaikus trijos kontinentos īpašā Volkswagen un MTV rīkotā kopīgā akcijā, kuru raidīja no Ņujorkas, Šanhajas un Berlīnes.
Ievada vietāFerdinada Poršes konstruēto slaveno VW Beetle jeb VW Typ 1, kam ir aizmugurē novietots ar gaisu dzesējams motors un klasiskā piedziņa, Volkswagen saražoja 21 miljonu eksemplāru laika posmā no 1938. līdz 2003. gadam.
Šobrīd droši var apgalvot, ka tas uz mūžīgiem laikiem paliks kā visilgāk bez pārtraukuma ražotais vieglais auto pasaulē. Uz ceturtās paaudzes VW Golf (VAG platforma A4 jeb PQ34) veidotais NEW Beetle debitēja 1998. gada sākumā un tika ražots līdz 2010. gadam. Iespējams, tāpēc, ka augstās cenas dēļ iepriekšējo modeli pirka nelabprāt, pārstāvniecība Moller Baltic Import šobrīd operē tikai un vienīgi ar lētāko VW Beetle 1,2 TSI, pagaidām atsakoties gan no 1,4 l un 2,0 litru benzīna motoriem, gan no 1,6 l un 2,0 litru turbo dīzeļiem. NEXT testiem sniegbaltais Beetle trīsdurvju hečbeks nonāca uzreiz pēc bargajiem februāra saliem, taču vienalga 1,2 litru 105 ZS TSI motora turbo zirgi Latvijas galvaspilsētā pat visnotaļ mierīgos apstākļos tērēja no 9,7 līdz pat 12,9 litriem E95 markas benzīna. Tas laikam sala un auto nelielā nobraukuma dēļ.