Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Stankevičs: Patiesai valsts attīstībai ir nepieciešama garīga dimensija

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Bolero_10
B
Ļoti ļoti gribas atgādināt šos arhibīskapa sprediķa vārdus; "Atbildot uz Dievmātes aicinājumu, pāvests Jānis Pāvils II ārkārtas Bīskapu sinodes laikā 1984.gada 25.martā Vatikānā Sv. Pētera laukumā veltīja pasauli Marijas Bezvainīgajai Sirdij. Tālāk notikumi attīstījās zibenīgā ātrumā, dažu gadu laikā komunistiskie režīmi strauji sāka sabrukt, arī Baltija atguva neatkarību. Neskatoties uz sekularizāciju, šīs saulē tērptās Sievietes klātbūtne turpinās. Eiropas Savienības karoga simbolika tiek interpretēta dažādi. Bet ieskatīsimies vēsturē. Eiropas Padomes karoga projekta autors, Arsēns Heics no Elzasas, vēlējās karogā attēlot 12 zvaigznes no Brīnumainā Dievmātes Medaljona, kas tika izveidots, balstoties uz atklāsmēm Katrīnei Laburē Parīzē 1830. gadā, un novietot tās uz Marijas - tas ir, zilās krāsas fona. Tātad Eiropas karogs saskaņā ar tā autora ieceri ir Marijas karogs, uz kuru Baznīca attiecina Sv. Jāņa Atklāsmes grāmatas vārdus: „Saulē tērpta Sieviete un mēness zem viņas kājām, un viņai galvā vainags no divpadsmit zvaigznēm". Turklāt šis karogs Eiropas Padomes Ministru komitejā tika vienbalsīgi apstiprināts Jaunavas Marijas Bezvainīgās ieņemšanas svētkos 1955.g. 8. decembrī. Pirms balsojuma apvienotās Eiropas iniciatori Roberts Šūmans un Konrads Adenauers kopā lūdzās Strasbūras katedrālē Bezvainīgās Jaunavas Marijas figūras priekšā, kur Viņa ir attēlota ar kroni, kurā ir 12 zvaigznes. Ir ārkārtīgi svarīgi nevis noliegt šos faktus, bet gan par tiem informēt un izdarīt pareizos secinājumus - ideja par vienotu Eiropu ir radusies dziļi ticīgu cilvēku prātos. Viņi saskatīja, ka tieši kristīgās vērtības ir tās, kas dod Eiropai viengabalainību un ir tās vienotības pamats. Bez tām Eiropa sāk izšķīst un veidojas slavenās Krilova fabulas „Gulbis, vēzis un līdaka" situācija, jo sāk dominēt katra atsevišķā indivīda vai vienīgi savas valsts intereses un vezums vairs nevirzās uz priekšu."
ja jau tev tik ļoti gribas atgādinā
j
nenozīmē, ka kādam šis atgādinājums būtu jāņem vērā
  • 0
  • 0
brīvdomātājs
b
Vai toreiz, kad katoļi zūmēja protestantus ar visu, kas gadījās pa rokai, bet protestanti atbildēja ar to pašu, tās kristīgās vērtības bija citādas?
kristīgās vērtības pastāv pašas par
k
neatkarīgi, ko zūmēja katoļi un, ko atbildēja protestanti,jeb, kā to visu bezdievji vēroja
  • 2
  • 0
R.J.
R
hmmm, nezinu bet Pujáts man patika labák ...ar vinu kaut kas ...táds .... neprecizésu... kaut kas táds ...kaut kas ..kaut gn druscin mainijies.. sejas vaibstos utt... ----- teica Z.Stankevičs un piebilda, ka arī politiskai sistēmai jābūt vienkāršai. Viņš uzsvēra, ka cilvēkiem nepieciešams izvērtēt, kuri politiķi sevi darbos ir pierādījuši un kādi ir šie darbi. Tāpat arī nepieciešams svītrot ārā tos, kuri sevi ir diskreditējuši vai vienkārši neko labu nav izdarījuši. hmmm... politika,politika baznica ir baznica, maziet ....hmmm.... tá ir svítra ...baznica ...ir baznica. ------ Arhibīskaps atsaucās arī uz traģiskajiem notikumiem Norvēģijā un Londonas grautiņiem, kuri, viņaprāt, pierāda, cik trauslas mūsdienās ir kļuvušas kristīgās vērtības. luk te jau ir baznica un runa par attiecigu temu....
Kundalini
K
Ir jau arī alternatīvais piedāvājums tagad - kā JOGA un MEDITĀCIJA, Austrumu filozofija, medicīna (ajurveda), Indijas Vēdiskā astroloģija, hinduisma rituāli - savas karmas uzlabošanai. Nav jau tikai "melnsvārču" - verdzības sistēma - kura padara cilvēkus par nedomājošām un pakļāvīgām aitām, kuras var apcirpt. Iesaku palasīt KOB materiālus - kas stāv patiesībā aiz šīs sistēmas "kristietība" , kas ir iekļauts Bībelē, kam tā ir par rokasgrāmatu.
un par Kundalini kunilingu
u
Komentārs
  • 0
  • 0
tie ir Kobe izdoti materiāli par ge
t
dzimumdzīves īpatnībām
  • 0
  • 0
hmmm
h
kas ir KOB materiāli?
  • 0
  • 0
hmmm Par Kargo kultu
h
Kargo kults (angliski cargo cult – kravas pielūgšana), arī lidmašīnu pielūdzēju reliģija, pseidoreliģiska kustība Melanēzija. Kargo adepti uzskata, ka visas labās preces (kargo) ir radījuši senču gari, un tās ir domātas saliniekiem. Taču baltie cilvēki pār tām ir negodīgā veidā ieguvuši kontroli. Lai šo priekšmetu kļūtu vairāk, kargo kultā veic rituālus, kuri ir līdzīgi ASV militāristu darbībām. Kargo kulti plaši izplatījās Otrā pasaules Kara laikā un neilgi pēc tam. Pirms, salinieki varēja sastapt angļu plantatorus, taču vairākums nebija redzējuši rietumniekus. Taču viss izmainījās ASV kampaņas laikā pret imperiālistisko Japānu. Tad uz salām tika desantēts milzīgs daudzums kravu. Apģērbi, konservēta pārtika, teltis, ieroči, nauda un milzum daudz citu vērtīgu lietu parādījās salās, gan armijas nodrošināšanai, gan kā dāvanas saliniekiem, kuri kalpoja par ceļvežiem. Bagātības burtiski krita no debesīm. Kulta kalpotāji ticēja, ka amerikāņiem ir īpašas attiecības ar senčiem, kuri šiem dāvāja visādus labumus. Lai saņemtu kargo, salinieki sāka atdarina karavīru darbības. Melanēzieši no palmām taisīja lidmašīnas. No koka darinātos skrejceļos atdarināja nosēšanās signālus. Ar lāpām apgismoja skrejceļu un bākas. Paši maršēja kā karavīri, un aprakstīja savus ķermeņus ar mistisko abreviatūru USA. Bet visi centieni, diemžēl, izrādījās veltīgi. Kargo kā nenāca, tā nenāca. Visbeidzot salinieki pilnībā atteicās no vecajiem, pirmskara reliģiskajiem uzskatiem, un sāka vēl cītīgāk pielūgt lidlaukus u lidaparātus. Pēdējo 75 gadu laikā lielākā daļa kargo kultu ir izzuduši. Tomēr, uz Tanna salas Vanuatu joprojām pastāv Džona Fruma kults (iespējams no John from "America"). Kāda ir stāsta morāle - cilvēka prāts ir ļoti jūtīgs un svārstīgs uzskatos, un ja tas ir neizlītots, tad pilnīgi normāli ir sagaidīt ka cilvēks domā k''a šīs te ciltis, uzskata ka Zeme ir plakana, ka Saule griežas ap Zemi. Tālāk jau tas kļūst par ieradumu, tradīciju, kuru ir ļoti grūti atmest.
MCP
M
Starp citu, šis ir ļoti precīzs apraksts tam, kā visas pēdējo 20 gadu valdības vada šo valsti. Visas ārišķīgās darbības mūsu izbijušie puķkopji, bārmeņi, sportisti un muzikanti dara itkā pareizi -- balso par lēmumiem, pieņem likumus, tiekas citu valstu vadītājiem... Bet "kargo kā nenāk, tā nenāk".
  • 0
  • 0
Gmm>>hmm
G
Nereliģisku un amorālu sabiedrību ir viegli pārvaldīt, tai nav principu un tā ir neaizsargāta pret negodīgiem ideoloģiskiem piedāvājumiem un propagandu Jo "ja Dieva nav - viss atļauts" . Ja cilvēks ir vienīgais visu lietu mērs, tad viņš agri vai vēlu nonāk līdz noziegumam, jo pazūd atbildība (nav jau kā priekšā atbildēt par saviem grēkiem) VAi vēl vajadzīgi pierādījumi, ka mēs virzāmies uz rafinēti kontrolētu, politkorektu - nevis brīvdomīgu sabiedrību Cilvēkam ir vajadzīga autoritāte, ja nav autoritātes, tad arī esam pie sasistas siles: ministri - blēži, akadēmiķi - skauģi, prezidente - ārzemju specdienestā utt. Autoritātes ir tēvs un māte ģimenē, ja viņiem nav autoritātes, tad ģimene sabrūk un bērni nedzimst vai nonarkojas utt. Bez autoritātēm ir tikai haoss, visatļautības juceklis - brīvdomība bez mērķa atrast patiesību vai vismaz kopēju labumu, bet tikai visu noliegt, nozagt, izmantot, zaimot un izsmiet. Jautājums ir par to, kur mūsdienās atrast patiesas morālās autoritātes, nevis TV zvaigznes un ekonomiskās nodevības bonzas? Pasaules vēsture zina daudzas impērijas, kas sekojot šim principam aizgāja bojā Laikam kārta – ES
pamācies vēsturi, sektant
p
Rietumromas impērija krita 476. gadā, bet kristietību oficiāli pieņēma 380. g. Tātad nevis 25 gadi bet apmēram 100.
  • 0
  • 1
atbilde
a
Roma aizgāja bojā, tās ilgstošās mazspējas dēļ. Pēdējos 25 gadus pirms sabrukuma pieņemtā kristietība tur neko nevarēja līdzēt, ja jau barbari bija salaisti visās vadošajās vietās, visa armija bija barbaru rokās. Zīmīgi, ka iebrukušas barbaru tautas nācās kristīt no JAUNA un atkal bez varas līdzekļiem (sākumā). Tā kā tik viegli nebūs ar to kristietību,. Padomju laikā arī cerēja iznīdēt - neizdevās, neizdosies arī ateistiskiem liberāļiem!
  • 0
  • 0
Girts
G
Kaarteejais murgs. Ne jau bazniica vai dievs man iemaacija ka nedriikst zagt vai nosist, nezin kaapeec taas likaas kaa pats par sevi saprotamas lietas. Bazniica kaa ideoligija aafrikaa darbijaas ljoti labi - miljoniem mirushu beernu un vinju vecaaku. Prieks par to????????
  • 2
  • 3
:D
:
Pasaules vēsture zina daudzas impērijas, kas sekojot šim principam aizgāja bojā ___ diez' kā tad ar Romas impērijām (gan pirmo, gan pēc tam kas centās par sevi par tās maniniecēm godāt) sabrukumu? Senās Romas impērija aizgāja pa burbuli pēc kristietības nolikšanu var valsts oficiālo reliģiju (un citu reliģiju piekritēju vajāšanu), tāpat Svētā Romas impērija, kas pēc savas būtības bija kristīga cauri un cauri :)
  • 0
  • 0
hmmm
h
dīvaina loģika. Kā var kaut kas rasties no tā vien, ka tu to ļoti vēlies un fantazē par to? Mazi bērni tic un uzskata ka Sala Vecis baigi vajadzīgs, taču tāpēc vien viņš vēl nav piedzimis. Tāpat ar Dievu - var spriedelēt cik uziet, ka Dievam jābūt, tas ir morāli nepieciešami, sarakstīt grāmatu ar nosaukumu Bībele, Korāns utt. Bet... tas jau vēl nav pietiekami lai iemīļoto pasaku varoni atdzīvināt. Lai saprastu kā rodas reliģijas ievadi google, piemēram, Kargo kults (cargo cult). Tas būtu ļoti smieklīgs stāsts, ja vien nebūtu tik skumīgs. Stāsts par to, kādā veidā dzima jauna reliģija. Domāju visām pārējām ir līdzīga rašanās mehānika.
  • 2
  • 4
hmmm
h
Dieva neesamība nav 21.gadsimta līmeņa jautājums, tas nav pat 20 g.s. jautājums. Jebkuram izglitotam cilvēkam pietiek ar 19.g.s. zināšanām lai izietu no tumsonības un pārstāt ticēt pasakām.
runa taču iet par tevi!
r
Komentārs
  • 0
  • 0
tam sektantu spamotājam
t
tu pats mūžīgiu staigāsi pa zemes virsu, vai arī tajā pašā vietā nonāksi?
  • 0
  • 0
pasakas beigas būs zārks,kurā gulēs
p
arī gadsimta līmenim vairs nekādas nozīmes nebūs;būs tikai viens līmenis - nebeidzāmas nāves bailes, jo TĀ VIETA muti atvērusi PACIETĪGI gaida jau daudzus gadsimtus
  • 0
  • 0
BALTS
B
Ticība ir būtiska , bet tam nav nekā kopeja ar katoļiem !!!!
mjā, Dievs viņus nedzird
m
un tā ir mūsu laime. Dievs slinķus, zagļus, liekēžus un meļus nedzird!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hmmm
h
Man ļoti patika kā melnsvārčiem savulaik atbildēja Fr.Nīče "Labi melots, lauva".
man savukārt patika, ka netikle tīš
m
baznīcā nopirdās un turpat arī noāva kājas - nemaz nebija sliktāk kā nīčem
  • 1
  • 1
Girts
G
Bazniica - Gariigums???? Kristus - Aarsts????? Smiekli sanaaca. Lielaakaa slepkavu organizaacija pasaulee (cilveeki veel joprojaam aafrikaa mirst deelj shiis organizaacijas ideologijas) Pedofiilu piesedzeeji, fashistiskaas vaacijas atbalstiitaaja..... vai sho sarakstu turpinaat ????
nudien, Ģierts un atejas bedre ir T
n
Komentārs
  • 0
  • 0
kristīgas vērrtības
k
Nevajag mākslīgi redzēt pretruna tur kur ir KOMPLEMENARITĀTE, starp Vecās un Jaunas Derības ētiku. Turklāt prasības jaunajā Derībā loģiski aug! Bez tam jāskatās izteikuma konteksts. Visbeidzot ir arī Baznīcas tradīcija un patristika - teksti, kas ir pietiekoši Tuvi tam laikam un visbeidzot pašu kristiešu dzīves prakse. Tas viss kopā veido kristietību. Nevis tikai kādi vārdi, ka izrauti no konteksta! Veco "labo" padomju laika ateisma metodiku vajadzētu nomainīt ar modernāku - ar hermeneitiku
  • 2
  • 0
Kristīgas vērtības1
K
Komentārs
  • 0
  • 0
turpinot:
t
Arī tīri ētiski sociālā jomā evaņģēlijos konstatējamas vairākas pozīcijas. Parasti runā par evaņģēliju morāli, taču runa ir nevis par vienu morāli, bet par dažādām un pretrunīgām tikumiskām nostādnēm, kas atspoguļo vides atšķirības, evaņģēliju autoru etnisko piederību, kultūras un psiholoģisko orientāciju. Tā ir pārliecinoša reliģisko un rituālo koncepciju pluralitāte. Daudzos gadījumos Jēzus noraida ebreju likumu. Tā, piemēram, tiek nosodīts jūdu stingri ievērotais atpūtas laiks, jo «Sabats ir celts cilvēka dēļ un ne cilvēks sabata dēļ» (Marks, II:27); viņš lika saprast, ka likums ir pārspēts, rituālu prestižs reducēts līdz minimumam un akcents tiek pārnests uz dažiem morāliem uzvedības noteikumiem kā uz vienīgo likuma principu («mīli savu tuvāko kā sevi pašu»). Bez tam Jēzus paziņo, ka, «Tiekāms debess un zeme zudīs, nezudīs neviena, ne vismazākā rakstu zīmīte, ne raksta gabaliņš no bauslības, tiekams viss notiek» (Matejs, V:18). Farizeji tika apvainoti par Mozus likuma formālu ievērošanu, turpretī par rabīnu mācības avotiem, kuri attiecināmi uz Hasmoneju un Hēroda laikmetu, evaņģēlijos runāts kā par tādiem, kas neko daudz neatšķiras no Jēzus mācības un prakses. Kā redzams, tad imigrācijā visi tie bija aizmirsti. Ticība kopīgam tēvam savienojumā ar ebreju tradīcijas ievērošanu Jēzum atpestīšanai šķiet gluži pietiekama: «Tiem ir Mozus un pravieši, lai tie tos klausa» (Lūka, XVI:29). Turpretī ceturtajā evaņģēlijā, tieši pretēji, tiek apgalvots, ka ebreji nekad nav zinājuši dievu-tēvu, un Mozus un pravieši praktiski tiek noliegti: «Visi, kas priekš manis nākuši, ir zagļi un laupītāji» (Jānis, X:8). Ticība vien bez labiem darbiem negarantē atpestīšanu, jo «No viņu augļiem jums tos būs pazīt» (Matejs, VII: 16). Bet citā vietā teikts, ka visu nosaka ticība. Bez ticības nevarēs nokļūt debesu valstībā: «kas man tic, dzīvos, arī ja tas mirs» (Jānis, XI:25). Bagātība pati par sevi ir ļauna, un tikai nabagiem pieder dieva valstība (Lūka, VI:20). Bagātība ir nosodāma, «Jo, kur tava manta, tur būs arī tava sirds» (Matejs, VI:21). Jeruzalemes templī bija zemas un šauras durvis, pa kurām cilvēks tikko varēja izspraukties, un tās bija iesaukuši par «adatas aci»; Jēzus teica: «Vieglāk ir kamielim iziet caur adatas aci, nekā bagātam ieiet dieva valstībā» (Marks, X:25). Šī izteikuma jēga nemainījās, kad tālu no Palestīnas «kamieļa» vietā (grieķu val. «kamēlos») sāka lasīt kamilos — «resna virve», «tauva». Bija gan pieprasīts: «ej, pārdod visu, kas tev ir, un dod nabagiem» (Marks, X:21), bet, kad bagātais nodokļu ievācējs Caķejs ieteica atdot nabagiem tikai pusi no mantas, Jēzus arī viņu pasludina par atpestītu un rāda citiem par piemēru (Lūka, XIX:8—10). Tālāk — slavenais kalna sprediķis (kas pēc citas versijas teikts līdzenumā). Kalna sprediķī notiek pāreja no «bagātiem un nabagiem» (Lūka, VI:20—23) uz «bagātiem un garā nabagiem» (Matejs, V:l—12); tā jau ir nozīmīga piekāpšanās. Būt izsalkušam pēc maizes ir pavisam kas cits nekā būt izsalkušam «pēc taisnības» — un šī pēdējā izsalkuma apmierināšana ir vājš mierinājums tiem, kam nav ko ēst. Tur, kur tika sastādīts Mateja evaņģēlijs, draudzes sociālais sastāvs mainījās un vairs nebija iespējams aizcirst durvis bagāto priekšā, ja viņi noteiktā veidā liecināja par sava «gara» noslieci uz nabadzību. Lūka, VI: 20, 21, 24, 25 «Svētīgi jūs nabagi, jo jums pieder Dieva valstība! Svētīgi jūs, kas tagad izsalkuši, jo jūs būsit paēduši! Svētīgi jūs, kas tagad raudat, jo jūs smiesities. Bet vai! jums, bagātiem, jo jums jau ir sava alga! Vai! jums, kas tagad esat paēduši, jo jūs izsalksit! Vai! jums, kas tagad smejaties, jo jūs skumsit un raudāsit!» Matejs, V:3—6 «Svētīgi garā nabagi, jo tiem pieder debesu valstība. Svētīgi tie, kam bēdas, jo tie tiks iepriecināti. Svētīgi lēnprātīgie, jo tie iemantos zemi. Svētīgi izsalkušie un izslāpušie pēc taisnības, jo tie tiks paēdināti.» Bagātie un nabagie «kalna sprediķī» Matejs atzīmē, ka Jēzus, iekams sācis sprediķi, «uzkāpa kalnā» (Matejs, V:l), Lūka — «Nokāpis līdz ar viņiem no kalna, viņš nostājās līdzenā vietā» (VI:17). Iezīmējas Kapernaumas peizāžs austrumos no Nācaretes, Ģenacaretes ezera tuvumā: šī rajona ģeogrāfija attēlota pretrunīgi. Baznīcas sociālā doktrīna vēl joprojām nav atbrīvojusies no šīm pretrunām. Dažkārt darbs pret samaksu tiek nonicināts: nerūpējieties par materiāliem labumiem, par to, kā jūs dzīvosiet; esiet tādi kā putni gaisā un puķes laukā (Matejs, VI:26—28). Pēc šī evaņģēlista uzskata, darbs ir likumīgs: «Jo strādniekam sava barība pienākas» (Matejs, X:10). Mateja spriedumi, lai gan pārliecinoši atsedz tā laika dzīves apstākļus, tomēr nepiemin attiecības starp kungu un vergu, suverēnu un pavalstnieku, zemes īpašnieku un kalpu. Arī tirdznieciskie darījumi liekas pilnīgi likumīgi. Tas, kurš, pametis mājas un laukus, sekos mesijam, šajā pasaulē saņems četrkārt, bet nākotnes valstībā — mūžīgo dzīvošanu. Tādas pašas pretrunas evaņģēlijos atsedzas arī ģimenes attiecībās. Stāšanās laulībā ir tīkama dievam; no otras puses, tiek cildināts celibāts un nepārprotami slavēti tie, kas «ir bezdzimuma cilvēki, kas sevi padarījuši par tādiem debesu valstības dēļ» (Matejs, XIX: 12). Līdzībā par mielastu atzīmēts, ka tas, kas apņēmis sievu, tiek izslēgts no debesu valstības (Lūka, XIV: 20). Savienība starp vīru un sievu ir nesaraujama: «Tāpēc, ko Dievs savienojis, to cilvēks lai nešķir» (Marks, X:9); šo Marka teicienu pārņēmis arī Matejs (XIX:6), kas gan pēc tam (pat divas reizes) atzīst šķiršanos par pilnīgi likumīgu, ja sieva bijusi neuzticīga (V:32; XIX:9). Šis princips ietverts arī Justiniāna kodeksā. No tā secināma tā morālā un juridiskā nelīdztiesība, kāda agrīnajā kristietismā bija lemta sievietei: līdzīgi izņēmumi nebija paredzēti, ja neuzticīgs bija vīrs. Vismaz ieiešana debesu valstībā un augšāmcelšanās izjauca laulāto attiecības: jo «ne tie precēs, ne tiks precēti» (Lūka, XX: 35). Vēl vairāk, tas, kas nāk pie Jēzus un «neienīst savu tēvu un māti, sievu un bērnus, brāļus un māsas», nevar būt viņa māceklis (XIV:26). Pienāks diena, kad sacīs: «Svētīgas ir neauglīgās un tās miesas, kas nav bērnus nesušas, un krūtis, kas nav zīdījušas» (XXIII: 29). Viena morāle stiprina ģimeni, otra to sagrauj. Kad kāzās Kaānā pietrūka vīna, Marija vēlējās, lai dēls izdara brīnumu. Atbilde nevarēja būt vēl asāka: «Kas man ar tevi, sieva?» (Jānis, II:4). Nāves brīdī Jēzus tomēr izjūt dēla maigumu un uztic māti Jānim — savam māceklim, «ko viņš mīlēja» (XIX:26). Vispār, māte, brāļi un māsas Jēzum nozīmē tikai visus tos, kas viņam seko. Ne mazāk nozīmīgas evaņģēlijos ir privātās un sabiedriskās dzīves antinomijas. No vienas puses, atzinību izpelnās tie imperatoram uzticamie pavalstnieki, kas atdod tam pienākošos sava īpašuma daļu; tāds ir sinoptisko evaņģēliju uzskats (Matejs, XXII: 15—22). No otras puses, Jānis precizē, ka politiskā vara nāk no velna: sātans ir šīs pasaules valdnieks un tāpēc «Šīs pasaules valdnieks tagad tiks izstumts ārā» kopā ar visiem saviem pārstāvjiem uz zemes (Jānis, XII: 31). Cilvēkam ir aizliegts sodīt citus; bet vienlaikus tiek apsveikta tradicionālo tiesu pastāvēšana: «kas uz savu brāli dusmo, tas sodāms tiesā» (Matejs, V:22). Lai tiesātu tuvāko, paša acī nedrīkst būt ne skabargas, ne baļķa (Matejs, VII: 2, 3), taču vislabāk netiesāt nevienu, lai arī paši netaptu tiesāti (Lūka, VI:37). Jēzum, kā jau visiem reliģiju dibinātājiem, tiek piedēvēti dažādi brīnumdarbi, kas gandrīz vienmēr atbilst nabago nepiepildītajām ilgām, piemēram, maizes pavairošana, lielisks zivju loms, ūdens pārvēršana vīnā, brīnumainā izdziedināšana. Bet, paveicis tos, lai tādējādi pierādītu savas ārkārtējās mesiāniskās prerogatīvas, «viņš tos stipri aprāja, lai tie viņu nedarītu zināmu» (Marks, III:12). Galu galā jāsecina, ka mēģinājumi ielūkoties pagātnē, kristiešu vēstījuma būtībā, pamatojoties uz evaņģēliju un citu Jaunās derības rakstu loģiku, ir gluži veltīgi. Ir pastāvējušas neskaitāmas reliģiskās grupas, kas dzīvojušas atšķirīgā sociālā un kultūras vidē — tas ir galvenais secinājums, kāds izriet no šiem rakstiem. Nav iespējams atrast kādu loģiku tur, kur pārsvarā rodamas dažādas atbildes uz dažādiem jautājumiem, kurus izvirzīja bagātie un nabagie, ebreji un neebreji, gaidot dižo beigu lūzumu savā dzīvē.
  • 0
  • 0
->kristīgās vērtības:
-
Jā, redzams ka dažam galvā liela putra :) Vienīgā un galvenā kristīgā vērtība ir tapt pestītam. Pārējais ir pakārtots. ... bet maziem prātiem ir viegli nojukt lasot bībeli, tas tiesa, jo tur tik daudz pretrunu, ka bail :)
  • 1
  • 1
kristīgās vērtības:
k
Ko derētu zināt jauniešiem - kā kontraversija liberālismam un patērētāj sabiedrības dzīves stilam, kas ir cēlonis ekoloģiskajai krīzei? Lūk, viduslaiku askēta un mūka Asīzes Franciska "Miera lūgšana", kas izsaka kristīgās ētikas būtību un ko vēlāk variējuši daudzi rakstnieki, arī mūsu Rainis (dodu saīsināti): "Radi no manis Kungs miera darbarīku, lai es nestu saticību, ku sāpīgi dara pāri, lai es pārplūstu ilgās dot, bet ne ņemt, lai ilgotos ne tik daudz būt mīlētam, cik mīlēt ne tik daudz būt saprastam cik saprast citus, jo rodi sevi - tikai tad, kad atdodi sevi; nomirstot sev - dzimsti mūžīgajai dzīvībai" Vienkāršs dzejolis ir laba lieta arī, bet šis dzejolis un pati Franciska dzīve iedvesmoja cilvēkus uz nesavtīgi ziedošanos saviem tuvākajiem. Francisks iekopa pirmos leprozorijus un nebaidījās tajos strādāt. Daudzi kristieši un pat citu ticību pārstāvji smēlušies viņa dzīves piemērā spēku un piemēru savai darbībai.. Otrs motīvs: dabas mīlestība, ekoloģiskais motīvs, kas izpaužas Franciska dziesmā par Sauli" "Slavēts esi Tu, Kungs, ar visu radību savu, bet jo sevišķi ar mūsu kundzi, māsu Sauli, kas atnes mums dienu un apgaismo mūs pašus, un ir tik mirdzoša un skaista, un tās spožums ir attēls Tavs, Tu Visaugstais! Slavēts esi Tu, Kungs, par mēnesi – brāli un māsām zvaigznēm, kuras pie debesīm radījis esi, tik skaidras, krāšņas un cēlas. ... Slavēts esi Tu Kungs par brāli ūdeni, kas ir tik derīgs, pazemīgs, jauks un šķīsts. Slavēts esi Tu, Kungs, par māsu uguni, ar ko Tu mums apgaismo nakti, un tā ir tiks skaista un līksma, tik spēcīga, stipra! Slavēts esi Tu, Kungs, par mūsu māsu zemes māti, kas mūs baro un uztur un dod mums visādus augļus, krāsainas puķes un zāles! ... Slavēts esi Tu, Kungs, par visiem, kas piedod aiz mīlestības uz Tevi un slimības pacieš un bēdas. Svētīgi tie, kas uztur mieru, Jo Tu Visaugstais, tos vainagosi!" Lūk divi motīvi: 1) tuvākā mīlestība(kuras dēļ spējam atteikties no sevis - sava labuma, savām iegribām) un 2) dabas (kurā atspoguļojas Dieva godība) mīlestība, ko varam mācīties no viduslaiku mūka!
  • 3
  • 3
FSM
F
Pilnīgi pievienojos! Ja kādam gribas būt reliģiozam, tad ir vismaz viena relīģija, kuras dēļ vēl nav nogalināts neviens cilvēks un nav sākts neviens karš. Šī reļigija saucas Flying Spaghetti Monster.
  • 5
  • 2
sdfsdf
s
Mums tak jau ir spilgti garīguma pārstāvji - Šlesers un Leģajevs. Tātad, par garīgumu Latvijā var neuztraukties.
eseses
e
cik daudz liekuļu un liekēžu bija šajos svētkos. :) patīk jau viņiem pagrozīties un parādīt, ka ir dikti ticīgi. Dievs, svētī Latviju.
baznīcas lai
b
nodokļus samaksā, trekni muskuļaini tēviņi, vismaz slimnīcām būs nauda. Vismaz savus pastulbos bērnus lai neskolo par bāreņu maksātiem nodokļiem.......................................tā neklājas goda vīriem.
baznīcai vajadzētu gudros
b
bet tie tur neiet augstās noziedzības dēļ, kauns

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas