Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Beverīnas bojāejas izmeklēšana ievilkusies

Ziņojumā iekļaujamie fakti par glābšanas apstākļiem raisījuši nesaskaņas izmeklēšanas komisijā

Izraisoties izmeklēšanas komisijas locekļu domstarpībām par to, vai gala ziņojumā būtu jāiekļauj informācija, kāpēc netika izglābtas sešu jūrnieku dzīvības, ievilkusies izmeklēšana par zvejas kuģa Beverīna nogrimšanas iemesliem, liecina Dienas rīcībā esošā neoficiālā informācija. Līdzšinējais izmeklēšanas komisijas vadītājs, aizbildinoties ar aizņemtību, ir iesniedzis lūgumu atbrīvot viņu no šiem pienākumiem, apstiprināja Satiksmes ministrijā (SM). Pagaidām kā viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc tuvu Liepājas ostai pērnā gada beigās nogrima kuģis Beverīna tiek minēts smagie vara kabeļu rituļi, kurus apkalpe ķeksēja ārā no dzelmes.


Iepriekš izmeklēšanas komisijas vadītājs SM Jūrniecības departamenta vadītājs Aigars Krastiņš Dienai bija sacījis, ka kuģa Beverīna apkalpe, nenovērtējot situācijas nopietnību, pārāk vēlu lūdza glābēju palīdzību, tāpēc zvejnieku dzīvību glābt nebija iespējams. Tagad, kā izrādās, tieši ziņojumā iekļaujamie fakti par glābšanas apstākļiem raisījuši lielākās nesaskaņas starp izmeklēšanas komisijas dalībniekiem. A.Krastiņš vēloties, lai ziņojumā būtu tikai "tehniska" informācija. Šī iemesla dēļ viņš arī nolēmis pamest komisiju, sacīja izmeklēšanas procesam tuvu stāvoša persona, kas neminēja savu vārdu. A.Krastiņš Dienai savukārt apgalvoja, ka vienīgais iemesls ir viņa aizņemtība. SM sola jau tuvāko dienu laikā izvēlēties jaunu komisijas vadītāju un izmeklēšanu pabeigt dažu nedēļu laikā.

Jau vēstīts, ka pēc traģēdijas neizpratni raisīja jautājums, kāpēc nebija iespējams izglābt cilvēkus, ja notikuma vietā atradās glābēji, tajā skaitā Nacionālo bruņoto spēku kuģis Virsaitis. Noskaidrojies, ka cilvēku glābšana sākās tikai tad, kad kuģis apgāzās, jo ātrāk viņi nebija lūguši to darīt. Taču tad jau bija par vēlu — jūrā bija lieli viļņi un ūdens bija auksts.

A.Krastiņš iepriekš Dienai uzsvēra, ka nav iespējams nosaukt vienu avārijas iemeslu. To veicinājusi smagā vara rituļu krava, kas turklāt nebija nostiprināta. Kuģa spēju noturēties ietekmējusi arī ūdens ieplūšana korpusā. Vēl viens avārijas iemesls esot tas, ka kapteinis pietiekami nenovērtēja situācijas nopietnību. Apkalpe glābējiem nebija sniegusi pilnīgu informāciju par kuģa stāvokli.

Kuģa Beverīna traģēdija notika pērn 2.decembra pēcpusdienā. Liepājas osta vispirms saņēma ziņu par to, ka Beverīnai noslāpis dzinējs un bojāta stūre. Kuģa īpašnieks lūdza citu savu kuģi Gints ievilkt Beverīnu ostā. Taču vējš bija pārāk liels, trūka troses, un abi kuģi nolēma palikt jūrā. Uz notikuma vietu devās NBS kuģis Virsaitis, kas grasījās padot Beverīnai tauvu. Zvejnieku kuģis nogrima pēkšņi, un tikai tad sākās cilvēku meklēšana. Virs ūdens bija redzams tikai viens apkalpes loceklis, taču arī viņu neizdevās glābt.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas