IUB apšaubījis vairākus konkursa nolikuma punktus - pretendentiem piedāvājuma atvēršanas brīdī jābūt ne mazāk kā 65 automašīnām, tām jābūt piešķirtam operatīvā transportlīdzekļa statusam un jābūt reģistrētām Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD). Šādas prasības ierobežo iespējamo pretendentu loku un ir pretrunā ar Publisko iepirkumu likuma mērķi. Tāpat pretendentiem jānodrošina, ka pēc pasūtītāja papildu pieprasījuma transportlīdzekļi tiks aprīkoti ar papildu aprīkojumu, kas nav iekļauts tehniskajā specifikācijā. Par papildu aprīkojumu būtu jārīko jauns konkurss, uzsver IUB.
IUB vadītājs Andrejs Tiknuss šaubās, ka starptautisks uzņēmums konkursa laikā - divos mēnešos - būtu izpildījis visas prasības. «Mūsu skatījumā citi tur vienkārši netika klāt,» saka IUB šefs. Savukārt NMPD Dienai sūtītajā atbildē raksta: «Stingri noteikti konkursa nosacījumi bija veids, kā NMPD maksimāli samazināja pasūtītāja risku vispār nesaņemt nepieciešamo pakalpojumu. (..) Jau pretendenta vērtēšanas laikā ir jāpārliecinās nevis tikai par vēlmi, bet arī spēju sniegt pakalpojumu.»
Ko tālāk darīt ar šo iepirkumu, nāksies
izlemt premjeram kopā ar veselības ministra p.i. Lindu Mūrnieci
(JL), IUB iespējamos risinājumus nav piedāvājis. L. Mūrniece
iepirkumu ar premjeru sola pārrunāt šodien.