“Septembrī un oktobrī skolās vēroju, ka dabaszinātņu kabineti izremontēti, bet iekārtas vēl nav atvestas. Skolas vajadzētu apgādāt pēc cita, nevis pēc kopējā iepirkumu principa. Pašvaldībām būtu jāļauj pirkt pašām,” uzskata T. Koķe. Pēc viņas domām, skolotājiem būtu jābūt pieejamiem metodiskajiem materiāliem elektroniskajā vidē, lai nevajadzētu nēsāt papīru kalnus, tādējādi šie materiāli arī būtu ātrāk un vieglāk pieejami. Skolotāju pārslodzes moments skolās vairs nav tik būtisks. Vienlaikus T. Koķe norāda, ka skolotāju atalgojums nav nav audzis, un pedagogi meklē iespējas piepelnīties papildus citur, kas varētu būt par iemeslu pārslodzei. “Taču jāsaka, ka šodien mēs visi esam pārslogoti savā darbā,” tā bijusī ministre.“Jāpanāk, lai skolotājs savā darbā nejustos vientuļš un vismaz pāris dienas nedēļā skolā būtu pieejams atbalsta personāls: sociālais darbinieks, logopēds un psihologs. Tāpat skolēniem šodien ir daudz vilinājumu, kuri kādreiz nebija, kas atņem laiku un uzmanību no mācībām,” uzskata T. Koķe. Viņa novērojusi, ka paši skolotāji ir gatavi mācību procesu padarīt interesantāku, taču viņiem jāpalīdz. Turklāt skolotājs šodien vairs nav vienīgais informācijas avots, pastāv arī internets, tāpēc skolotājam jāpalīdz bērnam atlasīt vērtīgākā informācija.Jau vēstījām, ka Latvijas pedagogi par šķēršļiem labākām skolēnu zināšanām atzīst bērnu nepietiekamu motivāciju un skolu vājo materiāli tehnisko nodrošinājumu, tāpat problēmas sagādā informācijas tehnoloģiju trūkums un pedagogu pārslogotība, trešdien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē sacījis Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntis Vasiļevskis. Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas pērn īstenotā starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma liecina, ka Latvijā 9.klases skolēnu zināšanas un prasmes lasīšanā un dabaszinātnēs atbilst Eiropas Savienības vidējam rādītājam, taču zem vidējā līmeņa ir zināšanas matemātikā.
Koķe: Skolēnu sekmes ietekmē vājais materiāli tehniskais nodrošinājums
Bijusī Izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe (ZZS) piekrīt pedagogiem, ka skolēnu vājās sekmes daļēji nosaka skolu vājais materiāli tehniskais nodrošinājums. Savukārt pašu pedagogu motivāciju ietekmē zemais atalgojums.T. Koķe norāda, ka skolās kavējas informācijas tehnoloģiju atjaunošana un dabaszinātņu kabinetu aprīkošana, jo iepirkumi kavējas pārsūdzību un citu peripetiju dēļ.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.