APK grozījumi paredz, ka sods par braukšanu bez biļetes pilsētas nozīmes maršrutos būs robežās no diviem līdz pieciem latiem. Par braukšanu bez biļetes reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos būs jāmaksā pieci līdz desmit lati, bet starppilsētu nozīmes vai starptautiskajos maršrutos - 10 līdz 15 latu. Turklāt jaunās soda sankcijas ir elastīgas, un kontroles dienesti "zaķus" varēs sodīt, izvērtējot pārkāpumu.
Patlaban sods par braukšanu bez biļetes pilsētas maršrutos ir divi lati, un sabiedriskā transporta uzņēmumi un amatpersonas uzskata, ka tas vairs nav samērojams ar biļešu cenām un neattur daudzus bezbiļetniekus no pārkāpumiem.
Likuma izmaiņas arī paredz, ka ar neizbēgamiem sodiem jārēķinās arī pārkrautu smago automašīnu vadītājiem un kravu nosūtītājiem, kuru rīcības dēļ tiek nopietni bojāti Latvijas ceļi.
Līdz šim negodprātīgiem autopārvadātājiem vienkāršākais un lētākais risinājums bija atteikties no automašīnas tehniskā stāvokļa un faktiskās masas kontroles. Savukārt pēc grozījumu stāšanās spēkā tas vairs nebūs izdevīgi, jo, līdzīgi kā par atteikšanos no alkohola testa veikšanas, sods par atteikšanos pakļauties autotransporta kontroles dienestu prasībām būs bargāks nekā par pārkāpumiem. Fiziskai personai tādā gadījumā būs jāšķiras no 100 līdz 150 latiem, bet juridiskai personai - 1000 līdz 5000 latiem.
Ar APK grozījumiem tiek noteikta arī atbildība par tāda transportlīdzekļa izmantošanu komercpārvadājumos vai pašpārvadājumos, kuram ir nepietiekams riepu protektora dziļums. Vadītājam par to varēs izteikt brīdinājumu vai piemērot 10 līdz 40 latu lielu naudas sodu, savukārt personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, sods būs robežās no 40 līdz 100 latiem.
Grozījumi arī precizē sodus par autovadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un nosaka sankcijas par pārkāpumiem bīstamo kravu pārvadājumos.
Saeima grozījumus APK pieņēma 22.janvārī. Spēkā tie stāsies 25.februārī.