Juris Dobelis, VL - TB/LNNK. Afganistānā paliekam!
Mēs uzskatām, ka valsts aizsardzība ir viena no Latvijas prioritārajām jomām, tāpēc arī krīzes laikā aizsardzības budžets nedrīkst tikt samazināts.
Esam NATO dalībvalsts, kura saviem partneriem apņēmusies pildīt noteiktas saistības, ieskaitot dalību misijās ārvalstīs. Mēs savas saistības izpildīsim arī Afganistānā, jo mūsu stratēģiskā situācija neļauj Latvijai sekot dažas labas Rietumeiropas valsts paraugam un voluntāri pieņemt lēmumus, nerēķinoties ar partneru interesēm.
Ivans Klementjevs, SC. Jāsaglabā armija
Mums ir profesionāla armija, un prioritāte ir saglabāt to tādu, kāda tā ir. Tas nozīmē, ka sagatavoti, profesionāli karavīri nav jāsūta pensijā tikai tāpēc, ka trūkst līdzekļu.
Piedalīšanās starptautiskajās misijās ir dārga. Pat NATO ģenerālsekretārs ir teicis, ka viņš sapratīs, ja Latvija nolems atsaukt karavīrus no Afganistānas. Krīzes apstākļos nav jēgas ik gadu tērēt 14 miljonus, tāpēc misiju Afganistānā vajadzētu vismaz uz laiku vai nu pārtraukt, vai samazināt, piemēram, līdz 100 cilvēkiem. Jārūpējas, lai karavīriem būtu darbs šeit, uz vietas.
Juris Dalbiņš, PLL. Vērtēsim rezultātus
Lai nodrošinātu Latvijas valsts aizsardzības spēju mērķtiecīgu attīstību gan nacionālā līmenī, gan kolektīvās aizsardzības ietvaros, PLL uzskata, ka nākamās Saeimas darbības laikā aizsardzības budžetam ir jānodrošina 2% no iekšzemes kopprodukta. Tikai tad var runāt par aizsardzības jomas pilnvērtīgu attīstību.
Dalība NATO ir Latvijas drošības garantija. Tomēr uzskatām, ka nākamā gada vasarā kopā ar partneriem rūpīgi jāizvērtē līdzšinējās dalības starptautiskajās misijās rezultāti, kas kalpotu par pamatu tālākiem lēmumiem par valsts iesaistes formu un termiņiem.
Ģirts Valdis Kristovskis, Vienotība. Palielināt finansējumu
Pēdējā krīzes gadā aizsardzības budžets samazināts uz pusi. Atvaļinās profesionāli karavīri, nākas atteikties no atsevišķām kaujas spējām, vai sākas to degradācija. Lai pildītu iepriekšējo ministru slēgtos desmitiem miljonu vērtos līgumus par bruņojuma un ekipējuma iegādēm, finansējums ir jāpalielina vismaz par 0,15% no IK.
Latvijas līdzdalība ārvalstu misijās ir valsts drošības un uzticamības pamatprincips. Misija Afganistānā jāturpina. Eiroatlantiskā partnerība ir vislētākā un visefektīvākā ārējās drošības garantija.
Kārlis Krēsliņš, ZZS. Kolektīvā drošība
Aizsardzības politikai jābalstās kolektīvās aizsardzības principos, alternatīvas nav. Gruzijas konflikta analīze parāda, ka Latvijai vienai nav nepieciešamo pašaizsardzības spēju. Dalība NATO un ES dod iespēju piedalīties kolektīvajā aizsardzības sistēmā, saņemt drošības garantijas. Ja valsts kolektīvajai aizsardzībai gatava veltīt (kā vairākkārt rekomendējis NATO ģenerālsekretārs) ap 2% IK, tad Latvija iegūst tiesības būt aktīva kolektīvās aizsardzības politikas veidotāja, diskutēt un pieņemt lēmumus par dalību starptautiskajās misijās, arī Afganistānā.
Andris Tolmačovs, PCTVL. Iekšlietas vispirms
Aizsardzības ministrijas budžets proporcionāli jāsamazina, līdzekļus novirzot sociālajam, izglītības un veselības aizsardzības sektoram. Ne tikai pašreiz, krīzes laikā, bet arī tad, kad šie nekur oficiāli nedeklarētie 2% no IK tika Aizsardzības ministrijas budžetā pildīti, izliekoties, ka procentu sasniegšanai pieļaujama ar aizsardzību tieši nesaistītu izdevumu iekļaušana budžetā.
«Misijas» Afganistānā un Irākā nonākušas strupceļā. Latvijas puišu dalība tur ir nevajadzīga. Maksāt par šo uzticības žestu ar Latvijas karavīru dzīvību un nodokļu maksātāju naudu ir bezjēdzīgi.