Visskaidrāk tas ir redzams datoru un interneta pasaulē. Tur vairs neplešas tūkstošgades mijā uzpūstais interneta burbulis, taču attīstība nav apstājusies un uzņēmīgajiem vēl aizvien ir iespēja pārsteigt pasauli un labi nopelnīt. Kā ziņo The New York Times, trīsdesmitgadīgais Ītens Nikolss piecos mēnešos nopelnījis 800 000 dolāru ar Apple iPhone domāto spēli iShoot, kuru viņš uzprogrammēja sešās nedēļās vakaros pēc darba. Šādas mazas spēlītes un izklaidējošas iPhone programmiņas sauc par apps, tās maksā tikai dažus dolārus un ir kļuvušas par jaunāko modes kliedzienu programmētāju vidū.
Daudzi datoru ražotāji šogad gatavojas pievērsties jaunai klēpjdatoru paaudzei netbooks, kuru galvenais uzdevums ir ļaut lietotājam ātri un ērti pieslēgties internetam un apskatīt epastus. Jau tagad tirgū pieejamie netbook maksā ievērojami mazāk nekā parastie pārnēsājamie datori, bet pavisam drīz varētu būt pieejami datoriņi, kuri apmierina gandrīz visas caurmēra lietotāja vajadzības un kuri maksā mazāk par simt dolāriem. Nav tālu diena, kad dažādas telekomunikāciju firmas par pieslēgšanos viņu interneta vai 3G tīkliem sāks piedāvāt "mazcenas datorus".
Arī interneta radītā iespēja cilvēkiem sazināties un dalīties ar informāciju vēl aizvien tiek augsti novērtēta. Piektdien The Washington Post ziņoja, ka vietnes twitter.com radītāji, kurus sācis lenkt Google, nav gatavi pārdot savu firmu pat par miljardu dolāru. Pēdējā gada laikā viņu produkts - iespēja jebkuram pastāstīt jebko par sevi, ja vien vēstījums nepārsniedz 140 zīmju garumu, - kļuvis par jaunāko interneta sensāciju. Tur var sekot līdzi pat ASV prezidenta Obamas atziņām. Arī Latvijā "čivināšana" kļūst aizvien populārāka, un milzīgajā tukšu salmu gubā ("Pamodos. Baigi negribas iet uz darbu.") ik pa brīdim var pat atrast kaut ko vērtīgu.
Savukārt Latvijas biznesa vidē krīze izsaukusi rosīšanos citā nišā, kas sola žigli un lēti apmierināt patērētāja vajadzības, - ātrajā ēdināšanā. Pirmo reizi kopš 1998.gada McDonald"s plāno paplašināt savu darbību Latvijā, šogad atverot divus jaunus restorānus, bet viens no šī pasaulslavenā zīmola galvenajiem konkurentiem mūsu Eiropas nostūrī - somu Hesburgers - atvēzējies uz piecām jaunām ēstuvēm Latvijā un vēl piecām pārējās Baltijas valstīs.
Luksusklase vairs nerullē. Bet tas nenozīmē, ka nav vairs iespējams nopelnīt.