Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +6 °C
Skaidrs
Svētdiena, 6. oktobris
Monika, Zilga, Zilgma

Sūdzas par airBaltic jaunajiem bagāžas ierobežojumiem

Ar lieliem zaudējumiem strādājusī nacionālā lidsabiedrība airBaltic radusi iespēju iekasēt vairāk naudas, ieviešot lētajām lidsabiedrībām raksturīgus stingrus ierobežojumus bagāžas pārvadāšanai. Tas raisījis pasažieru neapmierinātību, bet aviokompānija norāda, ka izmaiņas ļaujot airBaltic turēties starp Eiropas punktuālākajām aviokompānijām. Rīgā strādājošās Polijas LOT, Čehijas ČSA un vācu Lufthansa šādu praksi nav pārņēmušas. Pēdējā piebilda, ka arī negrasās.

Agrāk vairāki ar vienu rezervāciju ekonomiskajā klasē ceļojoši cilvēki varēja pieļaujamo bagāžas svaru sadalīt pēc pašu ieskatiem, piemēram, diviem atļautajos 40 kilogramos iekļaujot vienu 15, otru 25 kilogramu smagu somu. Tagad airBaltic ir strikta — 20 kilogramu katram, un viss. Par katru papildu kilogramu jāpiemaksā Ls 10. Arī agrākā acu pievēršana uz vienu divu kilogramu pārsniegumu vairs netiek pieļauta.

ES institūcijās strādājošā Egita, kura airBaltic pakalpojumus izmantoja jūlija beigās, stāsta, ka ieradusies lidostā ar trim somām, par kuru pārvadāšanu lidsabiedrībai jau pirms tam samaksājusi. Izrādījies, ka divām no tām pieļaujamais svars ir par trim kilogramiem lielāks. "Tā kā mums iepriekš ir bijis pat vairāk, devāmies uz lidostu bez raizēm. Liels bija pārsteigums, kad par 6 kg mums pieprasīja maksāt Ls 60," viņa saka. Kamēr kārtojuši formalitātes, bijuši liecinieki citas ģimenes drāmai — divi cilvēki ieradušies ar vienu čemodānu uz abiem. Tā svars bijis nedaudz vairāk par 20 kilogramiem, un, lai gan teorētiski viņiem pienāktos 40 kilogramu uz abiem, viņiem nācies piemaksāt vai būtu jāizmet mantas lidostā, ja ieradušies bez pavadītājiem.

airBaltic viceprezidents Jānis Vanags norādīja, ka kopš gada sākuma aviosabiedrība iekļuvusi Eiropas punktuālāko sarakstā, jo no 100 lidmašīnām 95 izlido laikā. "Bagāžas apstrāde ir šķietami neliela lieta, bet tā mums ļauj uzlabot rādītājus," viņš sacīja. Tas arī labāk ļaujot izplānot bagāžas izvietošanu lidmašīnā, kas ļauj ietaupīt degvielu. Jautāts, vai punktualitātes uzlabojuma cena nav sarūgtināti pasažieri, J.Vanags norādīja, ka tas esot retorisks jautājums, jo citiem, piemēram, svarīgāk būs nonākt galamērķī laikus. Sūdzību skaits jūlijā, kad ieviesa jauno kārtību, esot pat mazāks nekā iepriekš.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Bikseniece sacīja, ka par jauno praksi saņemti vairāki epasti, bet neviena oficiāla sūdzība. Tie neesot netaisnīgi līguma noteikumi, tāpēc nekā nelikumīga darbībā nav. "Cita lieta, ka viņi tā pozicionējas kā lētā lidsabiedrība, lai gan cenas nav nemaz tik lētas," viņa teica.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas