Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -1 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Vēlētāju piesaistīšanai apspriež kandidātu privāto dzīvi un iestudē lugas

Pagājušās nedēļas nogalē visiem Salaspilī bija iespēja redzēt, kā novada priekšsēdētājs Raimonds Čudars (Vienotība) pusstundu garā teatrālā uzvedumā izvēlas savas partijas biedrenei preciniekus. Čudars pauž, ka cilvēki ļoti kūtri apmeklē pasākumus, kas tiešā veidā saistās ar politiku, tāpēc partijas pārstāvji nolēmuši vēlētājus izklaidēt ar Ādolfa Alunāna lugas Pašu audzināts iestudējumu.

Komentējot, ar ko izcēlies šis priekšvēlēšanu laiks, arī Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes asociētais profesors Ojārs Skudra ievērojis – pastiprinājusies tendence kampaņās uzsvērt personības un ieviest izklaides elementus. "Tas, kas Rietumos sākās pagājušā gadsimta 90. gados, ir laimīgi atnācis līdz Latvijai. Tiek piedāvāti cilvēki, sejas, nevis programmas," secina eksperts.

Izklaides elementi kampaņās nav nekas unikāls. Piemēram, Aizkraukles novada svētkos Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) kandidāti savā teltī vienlaikus ar bukletu dalīšanu un stāstīšanu par partijas plāniem bērniem piedāvāja apgleznot sejas, bet NA izplatīja izdevumu Tuvplānā, kas formas un satura ziņā atgādina dzelteno presi. Vāku rotā tādi virsraksti kā Kas visvairāk valdzina Baibu Broku?, Daces Melbārdes privātās dzīves noslēpumi, Egils Helmanis par cīņas mākslu un pasaules apceļošanu un Ar ko beidzās Riharda Kola aklais randiņš?. Žurnālā atrodamajās intervijās un aprakstos politiķi stāsta par savu laulības dzīvi un vaļaspriekiem. Rīgas mēra amata kandidāte Baiba Broka skaidro – šādi partija parāda, ka arī politiķi ir cilvēki, un mēģina iepazīstināt ar viņiem personiskāk. "Kur ir teikts, ka politiķim jābūt robustam, viņš nedrīkst smaidīt, nedrīkst koķetēt?" viņa retoriski vaicā.

Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa norāda, ka "cilvēkiem Latvijā interesē citu cilvēku privātā dzīve, un es uzdrošinātos apgalvot, ka lielākā daļa vēlētāju nenodala privāto no publiskā, profesionālā. Līdz ar to nav pārsteiguma, ka šādi formāti tiek izmantoti". Viņa piesauc, ka galu galā, saskaņā ar TNS datiem, populārākie žurnāli valstī ir Ieva, Privātā Dzīve un Kas Jauns. Tas izmantots arī Latvijas Reģionu apvienības un Latvijas attīstībai Rīgas apvienotā saraksta kampaņā, kur žurnāla Kas Jauns aizmugurē pievienots politiskā spēka reklāmas materiāls. Jautāts par šādu izvēli, saraksta līderis Mārtiņš Bondars Dienu mudina griezties pie kampaņas vadītājas, kura to pamato ar vēlmi uzrunāt maksimāli lielu auditoriju.

Visu rakstu par dažādu vietvaru kandidātu priekšvēlēšanu aktivitātēm lasiet ceturtienas, 1. jūnija avīzē Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas