Pareģojumu vadītāja gan neievēro astroloģiskās prognozes veidošanas un Taro kāršu likšanas procedūru, uzskata Latvijā sertificētie astrologi. Dienas uzrunāti eksperti vērtē, ka raidījuma veidotāja — ungāru uzņēmuma TeleMedia — veiksmes atslēga ir pelnīšana uz cilvēku naivuma rēķina. Nacionālās radio un televīzijas padome (NRTP) sola izstrādāt noteikumus, kas regulētu šādu raidījumu veidošanu.
Lai piedalītos no Ungārijas pārraidītajā tiešraides raidījumā, jāzvana pa maksas telefonu. Par katru savienojumu, arī nesazvanot raidījuma vadītāju, jāmaksā 59 santīmi. Skatītāji gan var nezināt, ka "saistībā ar lielo zvanu skaitu, raidījuma studijai tiek pieslēgti zvanītāji, kuri izvēlēti pēc nejaušības principa", par ko brīdina internetā publicētie Pareģojumu noteikumi.
Pareģojumus Latvijā piedāvā divi Baltic Media Alliance (BMA) piederoši
kanāli: RenTV Baltija un PBK, kurš, pēc TNS Latvia datiem, ar Latvijas
televīzijas 1.kanālu dala trešo vietu pērn Latvijā visvairāk skatīto
televīzijas kanālu sarakstā. PBK un RenTV Baltija pārstāve Viktorija
Timaka Dienai skaidro, ka BMA pārdod ētera laiku TeleMedia, tādēļ peļņa
no telefonzvaniem nonāk TeleMedia kopā ar atbildību par raidījuma
kvalitāti. "PBK nav nekāda sakara ar raidījumu, mēs nenesam atbildību
par tā kvalitāti," par PBK translēto raidījumu saka V.Timaka.
Citās domās ir NRTP priekšsēža vietniece Dace Buceniece, kura Dienai
pastāstīja, ka raidījuma formāts uzskatāms par televeikalu, jo tajā par
samaksu aicina iegādāties pakalpojumu. Padome sola no PBK pieprasīt
raidījuma ierakstus, lai veiktu izpēti. Ja aizdomas, ka reklāma tiek
uzdota par raidījumu, apstiprināsies, kanālam nāksies kadrā īpaši
norādīt, ka tas ir televeikals. NRTP februārī grasās izpētīt arī citus
izklaides šovus un izstrādāt vadlīnijas, TV kanāliem precizējot "spēles
noteikumus".
(žurnālista Aleksandra Vorobjova rakstu "Vai man būs māja Jūrmalā?" lasiet laikrakstā "Diena"!)