Laika ziņas
Šodien
Sniega pārslas
Rīgā -2 °C
Sniega pārslas
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Rīgas satiksme turpmākajos gados plāno nomainīt simtiem autobusu ar dīzeļdzinējiem

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums SIA Rīgas satiksme nākamo 5-7 gadu laikā plāno nomainīt 255-260 autobusu ar dīzeļdzinējiem, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

"Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā mums būs jānomaina vismaz 255-260 autobusu ar dīzeļdzinējiem. Tie jau ir novecojuši, un, visdrīzāk, būs jāmaina uz elektrotransportu, kas ir dārgāks," teica Innusa, vienlaikus piebilstot, ka "zaļās" komponentes no 2024.gada sabiedriskajā transportā būs obligātas. 

Viņa minēja, ka Rīgas satiksme šobrīd ir nosūtījusi vēstules vairākiem autobusu ražotājiem ar lūgumu rast iespēju eksperimentālā kārtā pārbaudīt, kā pilsētā ir iespējams ekspluatēt elektrobusus. Vienlaikus kompānija strādā pie elektroautobusu tehniskās specifikācijas.

Innusa atzīmēja, ka, ļoti iespējams, šogad vai nākamgad "Rīgas satiksmei" būs jāveic gan elektroautobusu iepirkums, gan jāizstrādā elektroautobusu uzlādes infrastruktūras izbūves projekts.

"Elektroautobusu iegāde pati par sevi nav tas lielākais izaicinājums. Lielākais izaicinājums ir pareizi izplānot ekspluatācijas infrastruktūras atrašanās vietu. Uzlādes infrastruktūra ir nepieciešama gan mūsu parkos, jo tur tādas nav, gan arī pilsētā maršrutu tīklā, jo elektrisko autobusu nobraukums maršrutu ietvaros var būt mazāks, ja salīdzinām ar to, ko šobrīd var paveikt dīzeļdzinēja autobuss. Tāpēc tas ir apjomīgāks darbs, nekā tikai paša elektroautobusa iegāde," skaidroja Innusa.

Viņa arī atzīmēja, ka pie projekta finansējuma uzņēmums strādā kompleksi. "Pirmkārt, mēs skatāmies uz iespējamām pretendēt uz Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu ar, iespējams, lielāku līdzfinansējuma likmi. Protams, visu investīciju veikšanai Rīgas satiksmei nav iespējams atrast līdzekļus savos resursos, jo mums ir tikai viens pasūtītājs. Tādēļ jautājums par pamatkapitāla palielināšanu būs jārisina kopā ar mūsu īpašnieku - Rīgas domi -, lai mēs varētu aizņemties papildu finanšu līdzekļus visu investīciju veikšanai," klāstīja Innusa.

Tāpat viņa minēja, ka Rīgas satiksmei būs jāturpina atjaunot tramvaju parku, jo pasažieru pārvadājumus šobrīd uzņēmums joprojām nodrošina pat ar 40 gadus veciem tramvajiem, kuru ekspluatācija kļūst arvien dārgāka un neizdevīgāka, turklāt prasa arī lielus remonta resursus. 

"Tas viss liecina, ka pēc iespējas operatīvāk ir jāiegādājas jauni transportlīdzekļi, kuru uzturēšanai ir nepieciešams mazāk līdzekļu," sacīja Innusa.

Jau vēstīts, ka Rīgas satiksmes apgrozījums 2020.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 173,503 miljoni eiro, kas ir par 9,2% mazāk nekā 2019.gadā, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 53,1% un bija 3,623 miljoni eiro.

2020.gadā Rīgas satiksmes ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 31,783 miljonus eiro, kas ir par 18,238 miljoniem eiro jeb 36,5% mazāk nekā gadu iepriekš, un ir saistīts ar pasažieru pārvadājumu samazināšanos. Pērn Rīgas satiksme pārvadāja 89,681 miljonu pasažieru, kas ir par 57,59 miljoniem jeb 39% mazāk nekā gadu iepriekš.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas