Konkrēta ceļa atrašanās vieta vēl nav noteikta, tāpēc līdz gada beigām iedzīvotāji tiek aicināti izteikties par piedāvātajiem variantiem. Droši par trešo Apspriešanai piedāvāti trīs iespējamie maģistrāles atrašanās varianti. Speciālisti par labāku uzskata trešo mazo izmaksu un saudzīgumu pret vidi. Tas, pēc projekta vadītāja Gata Pāvila teiktā, ir vistaisnākais un ir jau iezīmēts pilsētas attīstības plānā. Šo variantu kopumā atbalsta arī aptaujātie iedzīvotāji. Tā prognozētās būvniecības izmaksas pēc diviem gadiem varētu sasniegt 166—208 miljonus latu, saka pilsētas attīstības departamenta direktors Pēteris Strancis. Šajā summā jau ir ierēķināta nauda zemesgabalu izpirkšanai no privātīpašniekiem. Viņu īpašumu vērtība ir mazāka nekā, piemēram, otrajam variantam, taču, iespējams, ilgāks laiks būs nepieciešams, lai vienotos ar īpašniekiem, kuru ir vairāk. "Bet, tā kā tas ir valsts nozīmes projekts, pastāv arī iespēja veikt piespiedu atsavināšanu," bilst P.Strancis.
Aplūko galeriju
Brīvības ielas dubliera varianti
Iespējams tunelis
Satiksmes eksperts Pauls Timrots uzsver, ka dublieris autovadītājiem ir ļoti vajadzīgs, ne velti tas izplānots jau padomju laikā.
Pēc G.Pāvila teiktā, šonedēļ notikušajās sabiedriskās apspriešanas sanāksmēs cilvēki kopumā "noliedzošu viedokli neizteica", visvairāk viņi interesējās par piekļūšanu ceļam. Lielākās iebildes izskanēja ceturtdien Vidzemes priekšpilsētas izpilddirekcijā, kur bija sanākuši apmēram 50 rīdzinieku. Kādas Ezermalas ielas 12 stāvu mājas iedzīvotāji pauda neapmierinātību ar to, ka trases trešais variants iet 50 metru attālumā no viņu mājām. Visticamāk, šai ēkai būs jāveic papildu logu ielikšana, ko darīs par būvētāju līdzekļiem, skaidro G.Pāvils. Apdzīvotā zona netālu no Mežaparka un Čiekurkalna ir "kritiskākā vieta" visiem variantiem, tādēļ nav izslēgta tuneļa būvniecība šajā posmā, piebilst P.Strancis. Taču gan pirmais variants (līdz 400 miljoniem latu), kas šķērso Jaunciema liegumu Ķīšezera krastā, gan otrais (174—217 miljoni latu), kas iet caur pašreizējām vai potenciālajām rekreācijas teritorijām pie Bābelīša ezera, salīdzinājumā ar trešo nodara lielāku kaitējumu videi.
Seši gadi jāpagaida
Diena jau rakstīja, ka Brīvības ielas dublieris ir pirmais posms vērienīgākam projektam — Ziemeļu transporta koridoram, kura galvenais uzdevums ir atslogot pilsētas centru no tranzīta kravu plūsmas. Visu 28 kilometrus garo un vairāk nekā 700 miljonus dārgo koridoru no Berģiem, pāri Daugavai un līdz Jūrmalas pierobežai plānots pabeigt 2018.gadā, bet nodot lietošanā dublieri varētu 2013.—2016.gadā.
Dubliera sabiedriskā apspriešana beigsies 27.decembrī. Būvniecību paredzēts sākt 2010.gadā.