Taču martā un aprīlī vēl būs lietojamas papīra mēneškartītes un vienreizējās braukšanas biļetes, tikai autobusos no 1.aprīļa būs jānorēķinās elektroniski.
Deputāti nobalso par
Gada sākumā Rīgas satiksme (RS) darīja zināmu, ka vairs neļaus,
piemēram, ar 11.tramvajam paredzētu mēnešbiļeti braukt arī ar
6.tramvaju posmā no Centrālās stacijas līdz Bērnu pasaulei, kurā abu
transportu maršruti sakrīt. RS skaidroja, ka šī norma ir netaisnīga, jo
ļauj aptuveni 4—5% pasažieru baudīt "cenas priekšrocības", kā arī
neļauj RS gūt daļu ieņēmumu. Taču pirms pāris nedēļām, skatot jaunos
sabiedriskā transporta lietošanas noteikumus, tas nebija šķērslis
domniekiem atbalstīt deputāta Mihaila Kameņecka (SC) priekšlikumu par
šīs normas saglabāšanu.
Pasažieriem, kas brauks maršrutu sakritības robežās, jāņem vērā vairākas lietas: pirmkārt, viena maršruta mēnešbiļetes pirmā reģistrācija obligāti jāveic pamata maršruta transportlīdzeklī (tajā, kura numuru tagad pasažieri raksta uz papīra mēnešbiļetes), jo tieši tā tiks noteikts maršruts, kuram mēnešbiļete būs derīga. Otrkārt, iekāpjot paralēlajā maršrutā, cilvēkam nevajadzēs braucienu reģistrēt (to tik un tā nevarēs izdarīt), jo, ja etalonā būs vēl arī samaksāta atsevišķo braucienu biļete, reģistrējot tiks noskaitīts viens brauciens. Treškārt, kontrolieris pārbaudot redzēs, vai brauciens ir konkrētā marštuta sakritības robežās.
RS šāda kārtība neapmierina, jo būs problēmas ar pasažieru uzskaiti,
kas nepieciešama, lai attīstītu maršrutus, saka RS pārstāve Iluta
Bērziņa.
Biļetes grib mazākas
Lai gan RS elektronisko norēķinu ieviešanu aizkavēšanos skaidro ar piesardzību, laikraksts Telegraf pagājušajā piektdienā to pamatoja ar bojātām ierīcēm, proti, karšu lasītāji nestrādā, jo atskaita no kartēm nepareizu naudas summu, turklāt tramvajos uzstādītie aparāti atslēdzas, tiklīdz transports tiek atvienots no elektrotīkla. "Tā ir absolūti sagrozīta un nepatiesa informācija no nezināmiem informācijas avotiem," saka I.Bērziņa. Praksē iekārtas ceturtdien sākuši testēt RS darbinieki, tādēļ jau piektdien varētu būt zināmi pirmie rezultāti.
Šonedēļ tramvaju un trolejbusu vadītāji sāka pārdot jaunās papīras biļetes, kas turpmāk būs derīgas vienreizējai braukšanai transportlīdzeklī, kurā tās nopirktas. Vairāki lasītāji vaicā, kāpēc tās ir tik lielas, ja reiz biļešu maiņa tika argumentēta ar resursu, to skaitā papīra, taupīšanu. I.Bērziņa piebilst, ka RS jau lūgusi ražotāju izvērtēt iespējas drukāt mazākas biļetes.
Vecās vienreizējās braukšanas biļetes par 40 santīmiem iepriekšpārdošanā varēs iegādāties līdz šā gada 31.martam. I.Bērziņa apliecina, ka tirdzniecības vietas papīra biļetes vēl pasūta, bet atzīst, ka atsevišķās pārdošanas vietās to varētu nebūt, jo ne visas tirdzniecības vietas tās pasūtīs iepriekšējā apjomā.