Visiem pasažieru velosipēdiem turpmāk būs jābūt aprīkotiem ar drošības jostu pasažieriem, jo pasažieriem būs jāpiesprādzējas. Tāpat velorikšu aprīkojumā jābūt gaismas virzienrādītājiem, baltas gaismas lukturim priekšpusē un diviem sarkanas gaismas lukturiem aizmugurē, kuriem diennakts krēslainajā laikā jābūt ieslēgtiem. Tāpat velorikšām jābūt vismaz diviem baltas gaismas atstarotājiem, kas norāda pasažieru velosipēda gabarītus pretimbraucošajiem transportlīdzekļiem.
Lai varētu legāli darboties, velorikšu saimniekiem turpmāk būs Satiksmes departamentā jāsaņem maršruta atļauja, kas tiks izsniegta uz 12 mēnešiem.
Noteikumi paredz, ka pasažieru velosipēdi varēs braukt dzīvojamās zonās, parku teritorijās un pa tām piegulošajām ietvēm - kustības maršruta diennakts atļaujas tiks izsniegtas maršrutiem, kas savienos netālu esošas dzīvojamo zonu vai parku teritorijas, kā arī tos ielu posmus, kas palīdzēs nokļūt līdz pasažieru ostai Eksporta ielā un ielu posmos jūgendstila ēku apskatei klusajā centrā. Diennakts atļaujas paredzēts izsniegt arī maršrutiem pa velosipēdu ceļu Skolas ielā un Ģertrūdes ielas posmā no Skolas līdz Baznīcas ielai.
Darba dienās no plkst.21 līdz 6, brīvdienās un svētku dienās visai diennaktij būs jāsaņem papildu atļauja kustības maršrutiem ielu posmos, ko ierobežo Daugavas krastmala, Hanzas iela, Stabu iela, Valmieras iela, Satekles iela, Marijas iela, 13.janvāra iela un Tērbatas ielā posmā no Stabu ielas līdz Artilērijas ielai.
Pasažieru velosipēda nogādāšanai stāvvietā vai tehniskās apkopes vietā darba dienām no plkst.20 līdz 7, brīvdienām un svētku dienām visai diennaktij var tikt izsniegta kustības maršrutu atļauja arī ārpus minētajām teritorijām un ielu posmiem ar nosacījumu, ka ar pasažieru velosipēdu šajā maršrutā aizliegts pārvadāt pasažierus.
Velorikšu maršrutos būs aizliegts iekļaut Aleksandra Čaka ielu, Brīvības ielu, Eksporta ielu, Hanzas ielu, Krišjāņa Barona ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Marijas ielu, Pulkveža Brieža ielu, Satekles ielu, 11.novembra krastmalu un 13.janvāra ielu.
Velorikšu vadītājiem būs jāslēdz civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgums, paredzot atbildības limitu katram ne mazāku kā 200 000 latu gadā.
Par pasažieru velosipēda izmantošanu bez tehniskā kārtībā esoša aprīkojuma, par pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies ar drošības jostu, un līdzīgiem pārkāpumiem varēs uzlikt administratīvo sodu no 10 līdz 50 latiem. Par pasažieru velosipēda izmantošanu bez apdrošināšanas līguma, par kustības maršrutu atļaujā norādītā pasažieru skaita pārsniegšanu un par transportlīdzekļa vadīšanu bez apliecības varēs uzlikt administratīvo sodu no 20 līdz 150 latiem. Savukārt bargākais sods paredzēts par maršruta pārkāpšanu un tehnisko drošības prasību ignorēšanu - no 50 līdz 250 latiem.
Rīgas domes deputāts Jānis Mārtiņš Skuja (Demokrātiskie patrioti) rosināja atļaut strādāt velorikšu vadītājiem jau no 16 gadu vecuma, tomēr deputāti lēma, ka šajā arodā drīkst strādāt tikai pilngadīgas personas.
LETA jau ziņoja, ka plašākos velorikšu vadītāju iebildumus iepriekš raisījis ierobežojums, kas tām ļautu pārvietoties tikai pa dzīvojamām zonām un parkiem. Velorikšu klienti visbiežāk ir tūristi, kas šos braucamos izmanto taksometra vietā nelielu attālumu veikšanai - piemēram, lai tiktu no Vecrīgas līdz viesnīcai. Nosakot, ka turpmāk tās pa ielām pārvietoties vairs nevarēs, velorikšu bizness būtībā tiktu iznīcināts, uzsvēra velorikšu vadītāji.