Bet nu, situācija ir tāda, ka drošības garantijas ir ar rezervi, bet vienīgais žēl, ka nevarēs to nofotografēt un lepoties, ka tilts ir skaists - dēļ ieliekuma,” dažas dienas pirms tilta atklāšanas _Dienai _atzina A.Požarnovs.Un tomēr, viņš norādīja, ka ieliekums būs redzams tikai no konkrētiem leņķiem. “Ja tiltu fotografēs gareniskā virzienā no viena leņķa, tad to var redzēt, bet, ja fotografē no sāniem, tur nav pamata satraukumam,” paskaidroja domnieks.Viņš Dienai arī pauda, ka ieliecies ir arī Akmens tilts, taču par to neviens satraukumu neizrāda. Uz norādi, ka Dienvidu tiltam tomēr tērēta ļoti liela summa, kas tiek dēvēts arī par pasaulē dārgāko A.Požarnovam bija, ko atbildēt: “Arī dārdzību gribu apstrīdēt.” Pēc viņa uzsvērā, izmaksās ir jāietver arī estakādes, kas esot garākas par tiltu.“Labā krasta estakādes garuma ziņā ir garākas nekā tilta kopējais garums. Ja paņemam cenu, ko izdalām ar metru skaitu, tad Dienvidu tilts sanāk dārgākais. Tomēr, ja kāds to izmanto savā argumentācijā, tad jāpasaka arī otra daļa -, ka estakādes esam saņēmuši dāvanā par velti,” uzskata A.Požarnovs.Jautājums par Dienvidu tilta drošību aktualizējies pēc tam, kad Dienvidu tilta celtnieki veica tilta izturības pārbaudi, pēc kuras Dienvidu tilts deformējās. Komitejas ārkārtas sēdi sasauca Jaunais laiks. Uz domnieku jautājumu krustugunīm par tilta drošību atbildēja Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško, brīžiem pat saskaišoties "par jautājumu neprofesionalitāti un preses izplatītajām baumām", vēsta LETA.Pārbaudes laikā Dienvidu tilta izliece bijusi 18,3 centimetri, bet līdzīgam tiltam Krievijā - 62 centimetri. Tiltam ar vantīm ieliece ir normāla parādība, skaidroja Raubiško, piebilstot, ka būtu iespējams uzbūvēt tiltu arī bez izliecēm, bet tad tas tiešām būtu "zelta tilts". "Projektētājiem jāņem vērā arī ekonomiskais faktors," viņš piebilda.Pēc slogošanas palikuši acij pamanāmi "konstruktīvi viļņi", un to veido palikusī izliece - 13 milimetri tēraudam un astoņi milimetri betonam. "Tā ir pieļaujamā materiālu šļūde pēc slodzes. Pārējās konstrukcijas atgriezās savā vietā, bet piloni pārbaudes laikā darbojās vispār izcili," sacīja direkcijas vadītājs.Raubiško atzina, ka vienmēr var uzbūvēt labāk, bet jārēķinās ar to, ka šāds tilts esot pirmais Latvijā. Ja mūsu valstī tiktu celts trešais šādas konstrukcijas tilts, tad rezultāti būtu izcili. "Šāda tilta būvēšana ir ļoti smalka tehniska spēle, un palikušās ielieces ir trotuāru un vanšu spriegošanas nianšu dēļ," viņš skaidroja, piebilstot, ka pēc šī tilta uzbūvēšanas par tilta būvniekiem izrādot interesi ārvalstīs, piemēram, Baltkrievijā.Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs arī aicināja "vienreiz beigt izplatīt dezinformāciju par to, ka Dienvidu tilts esot pasaulē dārgākais", norādot, ka Šveicē uzbūvēts nedaudz garāks un divreiz šaurāks tilts, kas maksājot četrus miljonus dārgāk, turklāt presē izskanējusī informācija par tilta dārdzību neesot korekta, jo aprēķinos netiekot ņemtas vērā tilta estakādes, kaut arī objekta summa esot kopā ar tām.Atbildot uz jautājumiem par atkārtotas pārbaudes nepieciešamību, Raubiško uzsvēra, ka tā būtu lieka naudas izšķiešana, jo slogošana notikusi pareizi, turklāt visam tilta būvniecības procesam sekojuši un atzinumus ekspertīzē devuši arī ārvalstu eksperti.Runājot par ārvalstu ekspertu bažām, Raubiško ironizēja: "Ja kāds var veikt ekspertīzi pēc fotogrāfijas, tad viņš ir tik izcils eksperts, ka jāieraksta Ginesa rekordu grāmatā. Turklāt, ja garu tiltu nofotografētu no viena gala un saspiestu uz A4 formāta lapas, varētu pat izveidot noslēgtu apli."Ar presē citēto zviedru ekspertu esot sazinājies tilta projektētājs un eksperts viņam par saviem izteikumiem atvainojies, norādīja Raubiško.
Tilta svinīgā atklāšana notiks 17.novembra pēcpusdienā.