RSA kā atsevišķu pakalpojumu pasažieru pārvadātājiem piedāvā biļešu tirdzniecību autoostas kasēs. Par biļešu tirdzniecību RSA saņem komisijas maksu 10% apmērā no pārdoto biļešu vērtības. Lai arī šī pakalpojuma izmantošana nav obligāta un pārvadātāji paši var tirgot savas biļetes, tarifus par autoostas infrastruktūras izmantošanu RSA noteikusi vadoties no tā, kur tiek tirgotas attiecīgā pasažieru pārvadātāja biļetes. KP atzinusi, ka tarifs pārvadātājiem, kuru braukšanas biļetes netiek tirgotas RSA kasēs, ir nesamērīgi augsts – līdz pat 9 reizēm augstāks nekā tiem pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA kasēs.
Pārvadātājiem, kuru biļetes tirgo RSA, tiek piemērota pazemināta maksa par autoostas infrastruktūras izmantošanu, bet šādas rīcības rezultātā radušies zaudējumi tiek kompensēti, piemērojot augstāku maksu pārējiem pārvadātājiem, kuri tādējādi netieši maksā par pakalpojumu, kuru nemaz neizmanto – biļešu tirdzniecību RSA kasēs.
Ekonomiski nepamatotie maksājumi tiek piemēroti visiem regulārajiem pārvadātājiem. KP norāda, ka labuma guvējs šajā situācijā ir dominējošais komersants RSA, kas gūst lielākus ienākumus no savas saimnieciskās darbības, uzspiežot kāda sava pakalpojuma (šajā gadījumā – biļešu tirdzniecības) izmantošanu.
Lietas izskatīšanas gaitā KP arī konstatēja, ka RSA piemēro netaisnīgus tirdzniecības noteikumus, iekasējot vienādu maksu par infrastruktūras izmantošanu no iekšzemes un starptautiskajiem pārvadātājiem, lai arī ilgums, kādā šie pārvadātāji izmanto minēto pakalpojumu, atšķiras.
Informāciju par RSA piemērotajiem tarifiem, kas kalpoja par pamatu lietas ierosināšanai, KP ieguva šī gada pirmajā pusē, kad tika pārbaudīts, kā RSA pilda 2007.gadā ar LR Augstākās tiesas Senāta lēmumu galīgu spēku ieguvušo KP lēmumu par līdzīgu pārkāpumu. Minētajā lēmumā tika konstatēts, ka RSA netieši uzspiedusi netaisnīgus tirdzniecības noteikumus regulāro starptautisko autobusu maršrutu pasažieru pārvadātājiem, nosakot atšķirīgus tarifus par vienu un to pašu pakalpojumu un sasaistot tos ar biļešu tirdzniecības pakalpojumu.
RSA atrodas dominējošā stāvoklī autoostas infrastruktūras izmantošanas pakalpojumu tirgū Rīgas pilsētas teritorijā, kur tā ir vienīgā reģistrētā autoosta – pasažieriem un pasažieru pārvadātājiem nav iespējas izvēlēties citu pilna apjoma autoostas pakalpojumu sniedzēju.