Promiļu daudzumu viņš neatklāja, bet Rīgas reģiona policijas pārvaldes priekšnieks Ints Ķuzis žurnālistiem pirmdien teica, ka viņš bija divu promiļu reibumā. LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka vadītāja organismā konstatētas 2,4 promiles alkohola.
A.Bērziņš norāda, ka medijos izskanējušai informācijai, ka vadītājs
mira dabīgā nāvē, nav nekāda apstiprinājuma. Par šādu sākotnējo
policijas versiju vēstīja avīze Telegraf. "Nav absolūti nekāda
pamata tā uzskatīt."
Rīgas satiksme norāda, ka ikreiz pirms brauciena šoferim ir jāsaņem narkologa atzinums par 0,00 promilēm. Tā arī bijis šajā gadījumā, kas beidzās ar divu pasažieru un šofera nāvi. Pārbaude tika veikta ap plkst.13 pirms darba laika sākuma, bet avārija notika pirms deviņiem vakarā. Kurā brīdī šoferis piedzēries, grūti esot pateikt, šoferi, ja nav nepieciešamības, arī galapunktos kolēģiem neatrādās, saka Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis.
Viņš zina stāstīt, ka pēdējais gadījums, kad uzņēmuma šoferis pieķerts, vadot transportlīdzekli alkohola reibuma stāvoklī, bijis pirms aptuveni četriem, pieciem gadiem. LETA atgādina par kādu 2006.gada oktobra notikumu, kad iereibis Rīgas satiksmes trolejbusa vadītājs ietriecās četrās automašīnās. Avāriju izraisījušais trolejbusa vadītājs pirms došanās reisā nebija izgājis alkohola pārbaudi, tādēļ uzņēmuma vadība solīja pastiprināti kontrolēt alkohola līmeni vadītāju organismos. Vēlāk tika apgalvots, ka vairs neesot iespējama iereibušu vadītāju atrašanās pie Rīgas satiksmes transportlīdzekļu stūres, norāda aģentūra.
Līdztekus policijas ierosinātajam kriminālprocesam uzsākta iekšējā izmeklēšana uzņēmumā, lai pārbaudītu autobusa tehnisko stāvokli pirms izbraukšanas, kā arī dokumentāciju par šofera veselības stāvokli. Rīgas satiksme savas izmeklēšanas slēdzienu neatklās ātrāk par policijas izmeklēšanas rezultātiem. Rīgas satiksmē ir īpaša komisija, kas izvērtē noteikumu izpildi par sabiedriskā transporta tehnisko stāvokli un vadītāju pirmsreisu pārbaudi un atpūtas laika ievērošanu.
Tāpat Rīgas satiksme izveidojusi komisiju, kura apspriedīs labākos risinājums par kontroļu pastiprināšanu.
Cik liela kompensācija tiks izmaksāta bojāgājušo pasažieru ģimenēm, atklāts netiek.
Jau vēstīts, ka 24.aprīlī ap plkst.20.40 Baložos, Rīgas ielā, apgāzās satiksmes autobuss, kā rezultātā gāja bojā autobusa vadītājs un divas pasažieres - 19 gadus vecas jaunietes, kas brauca autobusā. Vēl četri pasažieri cieta.
(papildināts viss teksts)