"Pasaulē šāda ideja ir mūžveca, daudzās valstīs tā tiek gan legāli atļauta, gan arī praktizēta, bet šie gadījumi tomēr vienmēr ir izņēmumgadījumi. Nekādā gadījumā šo sistēmu nevar uzskatīt par līdzvērtīgu organizētai izlgītības sistēmai," uzskata I. Druviete.
Viņa uzsver, ka tā būtu ļoti grūti īstenojama objektīvu iemeslu dēļ: "Mūsdienu mācību saturs tomēr ir ļoti sarežģīts, vecākiem vai tiem, kas šo mājmācību organizēs, tomēr ir nepieciešamas ļoti plašas zināšanas. Tīri tehniski un intelektuāli tas ir grūti organizējams. Skola tomēr ir socializācija. Mūs daudz kas neapmierina mūsu sabiedrībā, tāpat arī skolas vidē, bet tā tomēr ir mūsu sabiedrība un tā ir mūsu vide, un mums tajā būs jādzīvo."
I.Druviete uzsver, ka nedz savus bērnus, nedz mazbērnus nekādā gadījumā šādi neizglītotu un nepakļautu riskam iegūt sliktāku izglītību nākotnē. "Agri vai vēlu bērns tomēr nonāk sabiedrībā un labāk, lai viņš pats spēj izvērtēt tās pozitīvās un negatīvās puses," uzsver I. Druviete.