Iesākumā svarīgākais uzdevums esot galvenā ceļu tīkla sakārtošana.
"Visu uzreiz mēs nevarēsim izdarīt. Otrs jautājums ir kvalitāte - mēs redzam, ka arī tie ceļi, kas ir atjaunoti, bieži vien pēc dažiem gadiem sabrūk, tāpēc mums ir jādomā par standartiem un normām, kuras mēs izvirzām katram ceļu veidam un kategorijai. Un, protams, vajag no pasūtītāja neatkarīgu kontroli, jo naudas mums ir maz, tāpēc mums jāraugās, lai tās izlietojums būtu ar pēc iespējas lielāku atdevi. Šobrīd, aizlāpot vienu bedrīti, rodas trīs citas," sacīja A.Matīss.
Ministrs atzina, ka prasīšot ceļu nozarei budžeta palielinājumu.
"Valsts budžeta finansējums ir tikai neliela daļa no tā, kas ir
nepieciešams - jāpiesaista arī struktūrfondi, un jau no 2014. gada
ir jāpārceļ šie līdzekļi rekonstrukcijai, jo tas mums savukārt
samazina uzturēšanas izdevumus - mums kādu laiku nav jālāpa
bedrītes. Tas mums ļauj ietaupīt līdzekļus un izmantot tos ceļu
rekonstrukcijas darbiem citur. Ir jādomā arī par publisko un
privāto partnerību, jo ir skaidrs, ka mēs degvielas akcīzes nodokļa
ieņēmumus 60-80% apjomā novirzīt ceļu nozarei tuvāko gadu laikā
nevarēsim. Publiskā un privātā partnerība ļautu šo investīciju
veikt nekavējoties, bet apmaksāt šos darbus dažu gadu laikā. Tas ir
risinājums situācijā, kad īsā laikā nav līdzekļu, ko ieguldīt," atzina A.Matīss.
Tāpat ministrs norādīja, ka atšķirībā no sava priekšgājēja Aiva Roņa - A.Matīss vairāk pievērsīsies iekšpolitikai: "A.Ronim bija ļoti svarīga šī ārpolitiskā dimensija, bet manas prioritātes droši vien būs iekšpolitiskas. Protams, es pievēršu uzmanību arī šīm ārpolitiskajām aktivitātēm, kā arī vienlīdz lielu uzmanību pievērsīšu gan attīstībai Rietumu, gan Austrumu virzienā. Savukārt radikālu pārmaiņu, kā valžu un darbinieku nomaiņas, noteikti nebūs."
Visu interviju lasi 8.marta laikrakstā Diena vai šeit http://eavize.diena.lv/!