Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

NEPLP: Jaunajam sabiedriskajam medijam jāpiesaista jaunieši un ekonomiski aktīvie cilvēki

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pasūtītais Latvijas Radio (LR) un Latvijas Televīzijas (LTV) auditorijas pētījums parāda, ka abu mediju pamatauditoriju veido cilvēki, kas pamatā vecāki par 50 gadiem, bet netiek pietiekami sasniegta jauniešu un ekonomiski aktīvāko iedzīvotāju auditorija, teikts Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izplatītajā paziņojumā.

Tas skaidrojams ar faktu, ka jaunieši un ekonomiski aktīvie cilvēki informāciju aizvien vairāk iegūst internetā. Ātri mainīgā interneta vide savukārt ietekmē auditorijas gaidas arī no tradicionālajiem medijiem – no tiem tiek sagaidīts mūsdienīgāks un dinamiskāks saturs.

"Jauniešu un ekonomiski aktīvo cilvēku migrēšana uz internetu izvirza prasību pēc kvalitatīva un moderna piedāvājuma internetā, faktiski pēc jauna sabiedriskā medija internetā. Tā saturam jābūt dinamiskam un aktuālam, brīvi pieejamam cilvēkiem jebkurā laikā un vietā, uz jebkuras komunikācijas ierīces. Internetā ir jāapvieno labākie radio un TV radošie spēki, jāīsteno kopīgs potenciāls gan ziņu un pētnieciskās žurnālistikas, gan kultūras un mūžizglītības jomās. Ekrānu skaits un formāti, kādos cilvēki uztver medijus, nemitīgi pieaug, tādēļ ir jāveido moderni multimediju satura formāti. Radio un TV kopdarbība internetā var kļūt par pārmaiņu aģentu, kas sekmē jaunas auditorijas piesaistīšanu arī tradicionālajiem radio un TV kanāliem, kas patlaban nesasniedz vidējo Eiropas sabiedrisko mediju auditoriju," norāda NEPLP jaunā sabiedriskā medija projekta vadītājs Gints Grūbe.

Patlaban LTV ikdienā skatās vidēji 35% no Latvijas sabiedrības, bet LR rādītājs - saskaņā ar dažādiem aprēķiniem - varētu būt līdzīgs vai nedaudz mazāks. Piemēram, Somijas vienotajā sabiedriskajā medijā televīzija sasniedz 60% auditorijas, bet radio – 44%. Eksperti uzskata, ka jaunā Latvijas sabiedriskā medija ietvaros televīzijai līdz 2015.gadam būtu jāsasniedz 50% auditorija, bet radio – 44%.

Savukārt LTV un LR saturs internetā šobrīd ir pieejams atsevišķu kanālu mājaslapās, kuru auditorija ļoti būtiski atpaliek no Latvijas interneta medijiem. LR mājaslapas auditorija ir apmēram 3 tūkstoši apmeklētāju dienā, bet LTV – vidēji 11 tūkstoši. Savukārt Latvijas populārāko interneta mediju auditorija ir daudzkārt lielāka (DELFI – 415 tūkstoši apmeklētāju dienā, TVNET – 320 tūkstoši, Apollo – 205 tūkstoši). Lai sabiedriskā medija saturs būtu konkurētspējīgs internetā, patlaban tiek veidota vienota radio un TV platforma internetā – faktiski jauns sabiedriskais medijs internetā, kuram līdz 2015.gadam būtu jāsasniedz vismaz 20% auditorijas (salīdzinājumam, Somijā šis rādītājs ir 37%).

Interneta lietotāju skaits Latvijā – saskaņā ar uzņēmuma TNS Latvija datiem – pēdējo desmit gadu laikā ir palielinājies no 12% (2001.gadā) līdz 64% (2011.gadā). Interneta lietotāju sadalījums pa vecuma grupām uzrāda tendenci, ka to lieto galvenokārt jaunieši  un ekonomiski aktīvi cilvēki (97% vecuma grupā no 15 līdz 19; 94% no 20-29; 82% no 30-39), bet lietojums pakāpeniski sarūk, palielinoties auditorijas vecumam (internetu lieto tikai 18% cilvēku, kas vecāki par 60 gadiem).

NEPLP jau ir ziņojusi, ka par jaunā medija saturiskajām prioritātēm eksperti ir noteikuši ziņas un pētniecisko žurnālistiku, kā arī nacionālo kultūru. Šīs prioritātes atbilst jaunā sabiedriskā medija vīzijai: "Stipra Latvijas demokrātija un nacionālā identitāte." Gan ziņu un sabiedrības intereses aizstāvošas pētnieciskās žurnālistikas, gan kultūras raidījumu apjoms LTV būtu jādubulto, lai tas sasniegtu Eiropas sabiedriskajam medijam nepieciešamu apjomu, bet LR jāsaglabā vismaz esošajā līmenī. Tāpat jaunajā medijā ir plānots izveidot īpašu pētnieciskās žurnālistikas nodaļu, kurai jābūt analītiski spēcīgai un redakcionāli neatkarīgai.

NEPLP vadībā patlaban notiek jauna sabiedriskā elektroniskā medija izveides koncepcijas detalizācija, kuras izveidē ir iesaistīti vairāk nekā 100 Latvijas un ārvalstu eksperti un darbu paredzēts pabeigt līdz 2012.gada nogalei.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Politiskā pāļa gads

Nākamo gadu mums diemžēl neizdosies sākt no baltas lapas, bet kaujoties ar problēmām, ko ielaidusi valdība, par kuras praksi kļuvusi mānīšanās. Sākot ar noklīduša krievu drona nogulēšanu, Lat...

Trampa stratēģiskais kurss

Vēl pirms oficiālas stāšanās amatā ar uzreiz vairākiem skaļiem starptautiskiem paziņojumiem ir nācis klajā ievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē