Arvien populārāka kļūst Melnā piektdiena – no Amerikas Savienotajām Valstīm aizgūta atlaižu akcija, kas šogad lielākoties notiek 28. novembrī. Tiesa, ir komersanti, kuri atlaižu akcijas piedāvā jau agrāk, un ir arī tādi, kuri akcijas laiku noteikuši ilgāku.
Taču arvien vairāk pienāk arī dažādi brīdinājumi par iespējamu negodīgu komercpraksi un krāpniecības mēģinājumiem, izmantojot pirmssvētku iepirkšanās drudzi. Lielākoties šie riski attiecas uz interneta veikaliem, taču Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane Dienai apliecināja, ka pārbaudes notiks arī veikalos klātienē, jo arī tur mēdz uzrādīt nekorektas atlaides.
Daudz krāpšanas gadījumu
Šis būs otrais gads, kad PTAC ņems talkā arī mākslīgā intelekta rīku, lai uzraudzītu, vai interneta veikalos izsludinātās Melnās piektdienas brīnumainās atlaides nav tikai mārketinga triks un nemaldina patērētājus. Pērnā gada Melnās piektdienas un Ziemassvētku atlaižu monitoringa dati, kas iegūti, pārbaudot 18 populāras Latvijas e-komercijas vietnes, apliecina, ka ļoti liela daļa komersantu maldina pircējus. Lielākajā daļā no konstatētajiem atlaižu piedāvājumiem (96% jeb 23 896 gadījumos) atlaides paziņojums bija maldinošs – piedāvāta atlaide, kas patiesībā nepastāv, vai piedāvātais atlaides apmērs ir lielāks nekā faktiskais cenas samazinājums attiecībā pret 30 dienu zemāko cenu. Visbiežāk komersanti pārkāpj tieši šo
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 27. novembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60

