Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Augulis: Ātrvilciena projektam Rīga-Maskava ir jābūt pašpietiekamam

Ātrvilciena projektam Rīga-Maskava ir jābūt pašpietiekamam un tas nebūtu jādotē no valstu puses, šodien 14.starptautiskajā konferencē "TransBaltica 2011" paziņoja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš skaidroja, ka patlaban VAS "Latvijas Dzelzceļš" ar Krievijas dzelzceļu apspriež finansiālās iespējas un veidus, kā varētu realizēt šo projektu, kurš, kā vēlreiz apliecināja Augulis, būšot "Rail Baltica" papildinošs.

Turklāt līnijas Rīga-Maskava projekts neesot tikai divpusējo attiecību projekts, bet gan arī Eiropas un Krievijas projekts, tāpēc Latvijai svarīgs.

Savā uzrunā konferences dalībniekiem Augulis skaidroja, ka Latvijai ir lielākā pieredze Baltijas reģionā, organizējot konteineru pārvadājumus pa dzelzceļu. Pašlaik kursē jau trīs šādi specializētie vilcieni, kuru maršrutu ģeogrāfija ir iespaidīga.

Konteinervilciens "Baltika-Tranzīts" nodrošinot pārvadājumus maršrutā Baltijas valstis-Centrālā Āzija, "Rīgas ekspresis" kursē starp Rīgu un Maskavu, bet konteinervilciens "Zubr" strādā maršrutā Latvija-Baltkrievija-Ukraina.

Latvijas tranzīta jomas uzņēmēju profesionalitāti apliecina arī ASV lēmums izmantot mūsu transporta infrastruktūru nemilitāru kravu nosūtīšanai uz Afganistānu. Kopš 2009.gada izveidojusies pastāvīga kravu plūsma.

Satiksmes ministrs norādīja, ka Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais stāvoklis ļauj nodrošināt efektīvāko preču izplatīšanu visā Baltijā.

Esot izvirzīta prioritāte kļūt par loģistikas centru reģionā, un tiekot piedāvāts kravu izplatīšanas 24 un 48 stundu koncepts. Lai piesaistītu investorus loģistikas centru veidošanai un arī jaunas kravu plūsmas, esot pilnveidota nodokļu joma tā, ka preču importētāji Eiropas Savienībā preces var ievest Latvijā, atmuitot, nemaksājot pievienotās vērtības nodokli, un uzglabāt jau atmuitotas preces distribūcijas centrā, kamēr tiek saņemts pieprasījums no konkrēta veikala. Šādu loģistikas centru attīstībai esot izvirzītas prioritārās vietas: ostas un lielākie dzelzceļa mezgli.

Investīcijas infrastruktūras sakārtošanā esot ieguldījums tautsaimniecības, tajā skaitā transporta un loģistikas nozares, attīstībā - šogad autoceļu sakārtošanā plānots ieguldīt ap 270 miljoniem latu, no kuriem lauvas tiesa ir Eiropas Savienības fondu finansējums, uzsvēra ministrs.

Augulis konferences dalībniekiem norādīja, ka Latvijai ir ar ko lepoties arī aviācijas nozarē.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas