Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Eksperti: Velo infrastruktūra ilgtermiņā uzlabos pilsētvidi

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Ciniķis
C
Ja valsts vai pašvaldība sāk kaut ko sakārtot, tad ir skaidrs - būs sliktāk. Ja jau Rīgai nav vajadzīgi iedzīvotāji, tad to lieliski veicina šāda prakse. Drīz būs jēga pārcelt biroju uz kādu piepilsētu ar labāku dzīves kvalitāti un transporta iespējām (praktiski visu jau tagad var izdarīt ar sakaru līdzekļiem) , tad lai gudrie domes eksperti domā, kur raut naudu, ja jau nodokļu maksātājus cenšas padzīt no Rīgas
xx
x
Šodien puse no satiksmes bija pārsviedusies uz Ģertrūdes ielu Avota ielas apkaimē, korķī stāvēja arī 1. trolejbuss, te Tev nu bija prioritātes sab transportam.
IMHO
I
" Viņš arī skaidroja, ka Latvijā ar katru gadu pieaug riteņbraucēju skaits, un 92% no aptaujātajiem riteņbraucējiem apliecināja, ka izmantotu veloceliņus..." . Varēja jau pajautāt, vai izmantos arī helikopteri, noteikti dabūtu 96%. Ja nopietni - veloceliņi Rīgā ir mēģinājums uzlēkt augstāk par savu sēžamvietu. Ciskudriļļi tagad var pārvietoties: 1. Pa ietvi 2. Pa braucamo daļu 3. Pa savu veloceloņu un joprojām lēkāt no ietves uz braucamo daļu, laist brīvi pāri pa sarkano, uz braucamās daļas griezties kur un kā grib, nesodīti klaji ignorēt ceļu satiksmes noteikumus, jo viņus neviens nesoda. Koroče - pāris simtu ciskudriļļu (cik ta minās regulāri, varbūt kāds arī zina?) tagad diktēs savas tiesības vairākiem tūkstošiem autobraucēju. Kungi - tā ir DEMOKRĀTIJA :)
IMHO
I
Ļoti cien. qwerty, vai Jūs pats izlasījāt ko rakstījāt? :) Ja plānā nav paredzēta pilsētas infrastruktūras attīstība - to var ielidināt miskastē. tas nav plāns. Tas ir populisms :) . PS. Pasveiciniet pārējos departamenta darbiniekus.
  • 2
  • 1
qwerty
q
Nē, tā nav demokrātija. Tas ir Rīgas attīstības plāns un tā prioritātes: 1. vietā - gājēji. 2. vietā - velo 3. vietā - sabiedriskais transports. 4. vietā - privātais auto. Pilsēta domā par savu vidi. Ļoti progresīvi un atbilstoši globālajām tendencēm.
  • 2
  • 2
to canondale
t
Nu re - Tev vajag uz maģistrālās ielas, bet citam vajag uz xyz ielas ... kā jau teicu - visur tāpat nesabūvēs ... tādēļ ir jābūt pētījumam un jātaisa vairāki 'velomugurkauli', kas ir maksimāli universāli un no kuriem ir ērti nogriezties arī uz brauktuves bez speciālas veloinfrastruktūras un nokļūt tur, kur jānokļūst. Es, piemēram, neuzskatu, ka uz valdemārenes posmā, kurš iet blakus skolas ielai, vajag velojoslu, jo uz tās pašas skolas ielas ir ļoti kvalitatīva veloinfrastruktūra.
andris
a
visur veloceļus un velojoslas tāpat nesabūvēs. Normāls velosipēdists tāpat brauc tur, kur ātrāk/gludāk .. izmanto priekšrocības, ka drīkst braukt caur parku, ka drīkst braukt pa 1virziena ielas trotuāru tajā virzienā, kur nedrīkst autovadītāji ... reāli - velosipēdistiem jau tā nav nekādi ierobežojumi, ja salīdiznam ar autovadītājiem... Velosipēdistus tā īsti neviens nesoda ne par sarkano gaismu, ne par braukšanu zem promilēm utt utt ... Un velorasti vēl čīkst, ka velo nav prioritāte ... sēdies un minies .. un pārstāj čīkstēt! ;)
canondale
c
Es nesūdzos. Man ir auto, bet patīk vasarā ar velo, tāpēc ļoti labi jūtos maģistrālajās ielās uz brauktuves. Man velo nav stilam vai atpūtai, bet transporta līdzeklis. Velo celiņš, kas ved nekur nevajadzīgos virzienos mani neinteresē. Velo celiņiem ir jābūt maršrutos, kuros brauc cilvēki. Pāri tiltiem jātiek cilvēkiem. Lāčplēša ielā vajag joslu līdz un pāri salu tiltam utt.
  • 2
  • 0
Guntis
G
Vai cienījamie kungi apgalvo, ka Rīgā ZIEMAS PERIODĀ ik pēc katrām 17 a/m ir novērojams 1 velosipēdists (100 : 6)??? Lai taču vienreiz atjēdzas un nemurgo gaišā dienas laikā! Pat vasarā šāda a/m un velosipēdu attiecība ir tikai tajās Rīgas ielās, kuras ved uz populārām atpūtas vietām (Jūrmala, Vecāķi, Mežaparks u.tml.). Es, piemēram, salīdzinoši bieži braucu pa Elizabetes ielu laikā, kad ir darba beigas. Ticiet vai nē, bet ne reizes neesmu tur manījis nevienu velosipēdistu.
andris
a
ja Ušakova kungs izvilktu galvu no pakaļas, tad pamanītu, ka lielākie sastrēgumi ir tieši no rīta un pēcpusdienās, kad cilvēki dodas uz/no darba. Pusdienlaikā, vakarā un naktī sastrēgumu nav.
Šalle
Š
NEVAJAG JAUKT TERMINUS "VELOCELIŅŠ" UN "VELOJOSLA", KOKINA KUNGS!!!
vv
v
Ja vēl dažam velobraucējam iemācītu ceļu satiksmes noteikumus!
Vārds
V
savukārt velosipēdistiem derētu iemācīt šķērsot ielas ātrumā, kas ir ne ātrāks par gājēja, kā to paredz noteikumi, nevis nesties cik riteņi tur!
  • 4
  • 0
>>>
&
Auto vadītājiem derētu iemācīt cieņu pret gājējiem un velosipēdistiem !!! Un samazināt ātrumu pie zebrām - gājēju pārrejām !!!
  • 3
  • 1
bubulis
b
Kamēr neuzbūvēs velojoslu uz Brīvības ielas (sākot no VEF tilta līdz centram) tikmēr no to perpendikulāro ielu veloceliņiem lielas jēgas nav. Lai arī pats katru dienu pārvietojos ar velosipēdu ir jāatzīst, ka šobrīd riteņbraucēju attieksme pret veloceliņu izmantošanu ir drausmīga. Viens brauc pa ietvi, viens pa veloceliņu, bet trešais pa ielu un vēl aizteš pāri sarkanajai luksafora gaismai. Neticu, ka veloceliņi tik viegli izārstēs cilvēku pārgalbību, kas arī ir galvenais avāriju celonis. Pats, protams, nesūdzētos, ja brīvības ielā būtu veloceliņš, kas neaprobežotos tikai svītru sazīmēšanu, bet arī ar ceļa seguma sakārtošanu un fizisku norobežošanu no mašīnu brauktuves.
beidz
b
nāve - mans vārds ir veloceliņš pa brīvības ielu
  • 2
  • 1
Lauma
L
Velo infrastruktūra, ja tā būs pārdomāts, patiešām uzlabos pilsētas vidi. Diemžēl šobrīd vienīgais normālais veloceliņš ir tas, kas parādīts fotogrāfijā - uz Skolas ielas. Pārējie ir vai nu parodija par veloceliņiem, vai arī bezjēdzīgi - kā tas uz Elizabetes ielas, jo tam nav pieprasījuma.
Nauris
N
Esmu Toms Kokins un braucu tik pa apvedceļiem!
  • 0
  • 0
Naurim
N
Kādu vēl loku? Rīgā ir reāli tikai viens tilts, kas neved pašā centrā. Ar to viss ir izteikts. D tilts un tā pašreizējā infrastruktūra jau pašlaik darba dienās ir reāli noslogota.
  • 4
  • 0
Nauris
N
Lai nokļūtu no Imantas Teikā var izmantot pilsētas loku. Bet nu gribās, protams, taisnāk - pieradumam liels spēks.
  • 0
  • 0
Lauma
L
Re kā sajaucu bildi. Bet doma skaidra - veloceliņi Rīgā 90% gadījumu ir saplānoti idiotiski.
  • 7
  • 1
Vārds
V
fotogrāfijā ir lāčplēša ielas veloceliņš, un tas, kas tur uz ielas šobrīd notiek, ir riktīgs murgs. vakar tieši sanāca gan pa elizabetes, gan lāčplēša ielu nobraukt, jo diemžēl, braucot no imantas, ja gribi nokļūt teikā, tev IR jābrauc cauri centram, gribi vai negribi. īsāk sakot, centra ielas ir sacūkotas, satiksme štopējas, elizabetes ielā mašīnām reāli ir palikusi viena josla, bet uz riteņbraucēju celiņa neredzēju NEVIENU braucēju pa visu laiku, kamēr tupēju sastrēgumā!
  • 9
  • 0
Vija
V
Aizmirsta ir trešā paralēlā iela Lāčplēša un Elizabetes ielai - Dzirnavu iela. Varbūt būtu pieticis ar veloceliņu vienā no šīm ielām, jo tās ir viena aiz otras. Samazinot automobiļiem braukšanas joslu skaitu, palielinās sastrēgumi un gaisa piesārņojums. Pirms rīkoties būtu vairāk jāpadomā. Pašlaik, lai nokļūtu Rīgā no vienas nomales uz otru, lielākoties ir jāizmanto centra ielas.
Vārds
V
Prātīgi teikts. Turklāt jebkurai maģistrālai ielai varētu mierīgi atrast mazāk noslogotu paralēlu dublieri veloceliņu ierīkošanai.
  • 4
  • 0
zzz
z
Jaunie veloceliņi ir ārkārtīgi nepārdomāti, un drīzāk rada sajūtu par kārtējo SC ķep ļep populismu, nevis prātīgu ilgtermiņa pilsētvides attīstības stratēģiju. Šis populisms laikam ar gudru ziņu mērķēts, lai iekarotu hipsteru u.c. "jauno radošo" sirdis.
nu nu
n
es atbalstītu velojoslu ierīkošanu ar abām rokām, ja tikai latvijā būtu citi laika apstākļi. nu nevar pie tik garas ziemas kā mums izčakarēt centrā satiksmi tik lielā mērā. turklāt prakse pierāda, ka ziemā slinkie sētnieki sniegu sagāž tieši uz velojoslas (skolas ielā), un kad visur citur sniegs jau nokusis, riteņbraucēji joprojām nevar izmantot savu infrastruktūru in ir spiesti mīties vai nu pa braucamo daļu vai ietvi. manuprāt vajadzēja sākt nevis ar centra izcūkošanu, bet garu, pamatīgu un mērķtiecīgu velojoslu ierīkošanu mikrorajonos, lai varētu aizbraukt kaut uz to pašu centru. nu kas liedz noasfaltēt tās suņu aizdirstās zaļas zonas, kas nemaz nav zaļas vairumā gadījumu, kas iet paralēli ielām, un kurām nav nekāda praktiska pielietojuma? tādas ir gan gar mūkusalas ielu, gan ulmaņa gatvi, gan visā purčikā, zolitūdē u.c. jaunajos rajonos.
nu nu
n
no tā vai es to jaucu vai ne, nemainās manis teiktā jēga - turklāt manis minētajās zaļi piekakātajās strēmelēs kā reizi varētu ierīko kārtīgus VELOCELIŅUS (tos, kas kūl), jo šīs strēmeles ir pusotru līdz divus metrus platas, un tajā pat mūkusalas ielā varētu viņas ierīkot abās ielas pusēs. un vispār, nedaudz piepūloties, varētu šādu veloceliņu pagarināt līdz ķekavai, lai visi katlakalni, ziedonis un ķekava var braukt ar riteni - kas šobrīd notiek darbadienās iebraucot rīgā, ir murgs, sastrēgumi sākas jau no ķekavas apļa citreiz!
  • 5
  • 0
Vārds
V
Nejauc "velojosla" ar "veloceliņš". Veloceliņš - kūl, velojosla - saks.
  • 4
  • 0
VVZ
V
Veloceliņi infrastruktūru sačakarē- pēc to izveides pilsētā nav vairs vietas ne automašīnām, ne gājējiem! Ja neticiet, aizbrauciet uz Dāniju, kādu palielu pilsētu- Kopenhāgenu vai Odensi, tad sapratīsiet, ka veloceliņi ir nelaime- vairs paiet nevar, kur nu vēl braukt ar auto!
Vārds
V
izlaisti līdz ārprātam ir velobraucēji, kuriem nevieni ceļu satiksmes noteikumi nav rakstīti, un kas brauc tā, it kā viņiem vieniem pilsēta piederētu!!!! mātēm ar maziem bērniem parkā no viņiem jābaidās, jo nesas kā lopi un neskatās, autobraucējiem jāuzmanās un jātēlo nez kādi jānusi ar sejām uz visām pusēm, kad šie lavierē starp joslām pat uz tiltiem, kas ir AIZLIEGTS!!!!
  • 9
  • 2
>>>vvz
&
Pilnībā esmu par to lai Rīga līdzinātos Kopenhāgenai !!!! Auto vadītāji ir izlaisti līdz vājprātam !!!
  • 8
  • 6
Šalle
Š
Veloceliņi neko nečakarē. Tie pat ir vēlami, jo novirza galveno velo satiksmi pa vienu (vai dažiem) konkrētu maršrutu, t.sk. caur parkiem un mazāk noslogotām ielām. Cits jautājums ir velojoslas uz visām maģistrālajām ielām, kas ir totāls gemarojs. Te nu Kokins ir nolažojis totāli. Vēl jautājums - kas lietos velojoslas laika posmā no novembra līdz maijam? Varbūt tas ir interesants Gņila risinājums, kur likt centrā sasnigušo sniegu?
  • 6
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas