Pakalpojumi apmierina
Šonedēļ medijiem tika prezentēts Nacionālā veselības dienesta (NVD) pasūtīts pētījums par pacientu apmierinātību ar valsts apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumiem Latvijā. Pētījuma autori secinājuši, ka Latvijas iedzīvotāji kopumā augstu vērtē veselības aprūpes sniegtos pakalpojumus – ar tiem apmierināti kopumā 51% aptaujāto. Tajā skaitā 43% aptaujāto valsts veselības aprūpes sniegtos pakalpojumus vērtē «drīzāk labi», bet 8% – "ļoti labi", savukārt 27% tos vērtē "drīzāk slikti", bet 10% – "ļoti slikti".
Augsta pacientu apmierinātība uzrādīta, vērtējot arī konkrētus veselības aprūpes pakalpojumus. Visaugstāk pacienti novērtējuši Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta mediķu darbu (8,21 no 10 iespējamajiem punktiem). Tālāk seko ārstu speciālistu sniegtie pakalpojumi, kas novērtēti ar 7,97 punktiem, ģimenes ārstu pakalpojumi (7,67), steidzamās palīdzības – traumpunktu, uzņemšanas nodaļu – pakalpojumi (7,44), kā arī slimnīcu stacionāros sniegtie pakalpojumi (7,32).
Pētījumā secināts, ka pacientu apmierinātībā ar veselības aprūpes pakalpojumiem ļoti svarīgs ir komunikācijas aspekts. Proti, jo iedzīvotājam izveidojusies labāka komunikācija ar attiecīgo ārstniecības personu vai iestādi, jo apmierinātāks būs pacients. Citiem aspektiem, kā, piemēram, pieejamībai, pacientu ieskatā nav bijusi tik izšķiroša nozīme.
Vājās zināšanas
Lai arī valsts veselības aprūpes pakalpojumu sistēma pacientu ieskatā kopumā tiek vērtēta kā laba, pētnieki secinājuši, ka pašu iedzīvotāju zināšanas par to, kā šos pakalpojumus saņemt pēc iespējas ātrāk, ir visai šauras.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 22. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
ee
Noslēpumus
P