Pašlaik Eiropas Padomes darba grupā tiek diskutēts jautājums, kam un kādos gadījumos jāuzņemas atbildība par zaudējumu kompensāciju par krāpnieciskiem darījumiem. Kontekstā ar aktīvā diskusijā esošajiem priekšlikumiem (Maksājumu pakalpojumu direktīva un Maksājumu pakalpojumu regula) Finanšu ministrija atbalsta regulējuma mērķi stiprināt patērētāju aizsardzību, nosakot stingrākas prasības maksājumu pakalpojumu procesā iesaistītajiem pakalpojumu sniedzējiem. Būtisks solis regulējuma izstrādē ir atbildības tvēruma paplašināšana attiecībā pret visiem maksājumu ķēdē iesaistītajiem spēlētājiem – maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, bankām, tehnisko pakalpojumu sniedzējiem, dažādām platformām. Ministrija īpaši akcentē telekomunikāciju uzņēmumu iesaisti krāpniecisko darījumu mazināšanā, tādējādi efektīvāk risinot gan jau notikušus krāpnieciskus darījumus, to mēģinājumus, gan mazinot to iespējamību. Ņemot vērā, ka patērētāji maksājumu pakalpojumu darījumu procesā ir mazāk aizsargāti, iespējams, nepiemīt pietiekama finanšu pratība, plašāka tirgus dalībnieku iesaiste ir ļoti novērtējama un būtiska, lai pēc iespējas efektīvāk novērstu krāpnieciskos darījumus.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 7. novembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60

