Laika ziņas
Šodien
Migla
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

papildināta - V-Traffic vienpusēji lauzīs vienošanos ar Valsts policiju par fotoradaru darbības atjaunošanu

Uzņēmums V-Traffic (iepriekš - Vitronic Baltica un partneri) otrdien sagatavojis paziņojumu Valsts policijai par 12.oktobrī noslēgtās vienošanās par fotoradaru darbības atjaunošanu vienpusēju laušanu," sacīja V-Traffic valdes loceklis Sergejs Borisovs. Vienošanās tiks lauzta pēc desmit dienām - 15.decembrī, informēja Borisovs.

Jautāts, kā uzņēmumu ietekmēs valdības pieņemtais lēmums neatpirkt fotoradarus, Borisovs sacīja, ka pagaidām no uzņēmuma puses nekādu komentāru nebūs. Arī Vācijas ražotāja Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH (Vitronic GmbH) pārstāvis Patriks Šulce sacīja, ka tagad "mainīsies daudzas lietas", taču uzņēmuma komunikācijas politika paliek nemainīga, un šis jautājums netiks komentēts.

V-Traffic un Valsts policijas 12.oktobra vienošanās paredzēja, ka fotoradari atsāka darboties 13.oktobrī un tiem bija jādarbojas līdz 31.decembrim.

Jau ziņots, ka valdība otrdien aiz slēgtām durvīm nolēma atbalstīt Iekšlietu ministrijas (IeM) sagatavoto priekšlikumu un neatpirkt fotoradarus no Vācijas ražotāja Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH (Vitronic GmbH), informēja Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis.

Šādu priekšlikumu IeM bija sagatavojusi, izvērtējot kompānijas Pricewaterhouse Coopers (PwC) auditoru sagatavoto ziņojumu, kurā norādīts uz fotoradaru pārņemšanas iespējamiem riskiem, prognozējamajiem finansiālajiem ieguvumiem un zaudējumiem.

Vienlaikus valdība atļāva IeM Nodrošinājuma valsts aģentūrai un Valsts policijai (VP) veikt nepieciešamās iepirkuma procedūras, lai aprīkotu policijas transportlīdzekļus ar radariem un videoieraksta sistēmu. Policijas automašīnās uzstādītos radarus plānots modernizēt un pārbūvēt par summu, kas nepārsniedz 487 874 latus.

Ministru kabinets uzdeva IeM kopīgi ar Satiksmes ministriju (SM) izvērtēt iespējamos stacionāro fotoradaru ieviešanas risinājumus Latvijā un līdz 2013.gada 1.martam iesniegt priekšlikumus par institūciju, kura nodrošinās fotoradaru ieviešanu, kā arī fotoradaru ieviešanas termiņiem.

Satiksmes ministrijā skaidro, ka tai ir bijušas sarunas ar Iekšlietu ministriju par jautājumiem, kas saistīti ar fotoradaru turpmāko darbību uz Latvijas ceļiem, un līdz 1.martam iesniegs valdībā priekšlikumus fotoradaru turpmākās darbības modelim.

I.Ķuzis sacīja, ka, atgriežoties birojā, viņš uzdos nekavējoties sagatavot vēstuli komersantam, kurā paziņos par sadarbības pārtraukšanu pēc desmit dienām. Tas nozīmē, ka uz Ziemassvētkiem stacionāro fotoradaru uz ceļiem nebūs. Viņš atzina, ka ar jauniem radariem un videosistēmām aprīkotās automašīnas varētu uz ceļiem parādīties nākamā gada otrajā pusē, bet līdz tam drošība uz ceļiem tiks panākta ar pašreizējiem policijas rīcībā esošiem resursiem.

Līdz 1.martam Iekšlietu ministrija kopā ar Satiksmes ministriju sagatavos kopīgu redzējumu par fotoradaru ieviešanu - cik daudz tādu vajadzētu, kurās vietās - un citiem jautājumiem. Jautāts, kad atkal uz Latvijas ceļiem varētu parādīties stacionārie fotoradari, Ķuzis prognozēja, ka tas varētu būt pēc gada vai diviem. Tomēr ir skaidrs, ka šādi fotoradari ir nepieciešami, jo tas atvieglo policijas darbu, atzina Ķuzis.

Savukārt uz jautājumu, kāpēc tomēr nolemts negaidīt, kad beigsies līgums ar fotoradaru piegādātāju, un to lauzt ātrāk, Valsts policijas priekšnieks skaidroja, ka komersantam noteikti jau ir plānots, ko tālāk darīt ar ierīcēm, un šāda līguma ātrāka laušana ir izdevīga abām pusēm.

Kā ziņots, pirms nepilniem diviem mēnešiem IeM uzdeva PwC veikt auditu par situāciju ar fotoradariem, lai, pamatojoties uz auditā iegūto informāciju, varētu izvērtēt, vai fotoradaru atpirkšana no Vitronic GmbH valstij būtu izdevīga. PwC sagatavoto ziņojumu IeM saņēma 23.novembrī un nekavējoties sāka tā izvērtēšanu.

Kā pirmdien preses konferencē informēja PwC valdes locekle Zlata Elksniņa-Zaščirinska, Vitronic GmbH piedāvātais biznesa modelis ir neefektīvs, jo koncentrējas uz pārvietojamo radaru izmantošanu, kas prasa apjomīgu manuālu darbu un augstas uzturēšanas izmaksas.

PwC auditori secinājuši, ka biznesa procesa izmaksas ir aptuveni viens miljons latu gadā. Pārņemot šo biznesa modeli, iespējama funkciju dublēšanās, bet procesa efektivitātes uzlabošana prasītu papildu finanšu resursus. Turklāt pašreizējā normatīvā bāze Latvijā neatbalsta procesa efektivitāti - pašlaik aptuveni 20 VP darbinieku veic iedzīvotāju pārsūdzību izskatīšanu un valsts interešu pārstāvēšanu tiesās, bez tam visi protokoli iedzīvotājiem tiek nogādāti kā ierakstīti pasta sūtījumi, jo normatīvie akti nepieļauj izmantot e-pakalpojumus.

Komersanta iesniegtais finanšu piedāvājums arī neietver visas radaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas. "Vitronic GmbH" piedāvājumā ir virkne pozīciju, par kuru iekļaušanu piedāvājumā un to apmēru ir iespējams diskutēt, vakar preses konferencē klāstīja Elksniņa-Zaščirinska. Kā norādīja auditori, lai gan piedāvātā tehnoloģija ir pēdējās paaudzes, tā jau ir lietota iepriekšējā līguma laikā, turklāt daļai no tehnikas garantijas termiņš ir beidzies.

PwC arī secinājusi, ka daļai no funkcijām, kuras pašlaik veic uzņēmums V-Traffic (iepriekš - Vitronic Baltica un partneri), ir iespējama lielāka automatizācijas pakāpe, nodrošinot interneta pieslēgumu, kā arī pārvietojamie radari ir viegli pārveidojami par stacionārajiem. Elksniņa-Zaščirinska pirmdien sacīja, ka PwC kopā ar audita ziņojumu IeM neieteica, kā rīkoties - rosināt valdību pirkt vai nepirkt fotoradarus no Vitronic GmbH. Uz jautājumu, ko galu galā PwC šajā situācijā būtu ieteikusi darīt valstij, uzņēmuma pārstāve atturējās atbildēt.

Kā skaidroja IeM, lēmums aicināt valdību nepārņemt fotoradarus no komersanta tika pieņemts, jo ministrija secināja, ka, iegādājoties radarus, valstij būtu jāveic apjomīgi šo ierīču infrastruktūras uzlabojumi, lai sistēma varētu strādāt efektīvi. Piedāvātais biznesa modelis paredz lielu cilvēkresursu iesaisti, kas būtiski sadārdzina pakalpojuma izmaksas un prasa papildu investīcijas, kuras prognozēt patlaban ir grūti.

Tomēr Kozlovskis vakar notikušajā preses konferencē pauda pārliecību, ka fotoradari uz Latvijas ceļiem ir nepieciešami, tāpēc to iegādei IeM līdz pavasarim meklēs risinājumus kopīgi ar SM. No ministra teiktā bija noprotams, ka viņš par lietderīgākiem uzskata stacionāros, nevis pārvietojamos fotoradarus. Tāpat Kozlovskis prognozēja, ka fotoradarus valsts varētu iegādāties savā īpašumā, rīkojot publisko iepirkumu, nevis īstenot publiskās un privātās partnerības modeli, kā tas bija iepriekš.

Otrdien valdībā pieņemtais lēmums nozīmē, ka jau no 2013.gada 1.janvāra komersantam piederošās ātruma kontroles mērierīces uz Latvijas ceļiem nedarbosies, taču tās aizvietos policijas ekipāžas. Kā solīja VP priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis, policija spēs optimāli nodrošināt atļautā braukšanas ātruma kontroli uz ceļiem, līdz tiks noslēgts līgums par jaunu fotoradaru ieviešanu.

Jau ziņots, ka 28.septembrī VP lauza ar V-Traffic noslēgto līgumu par fotoradaru uzstādīšanu un apkalpošanu. Dažas dienas pirms tam valdība uzdeva IeM divu mēnešu laikā izvērtēt iespēju atpirkt no Vācijas kompānijas Vitronic GmbH ne vairāk kā 57 uz Latvijas ceļiem jau uzstādītos radarus. Lai izvērtētu, vai šo fotoradaru iegāde valstij būtu izdevīga, IeM piesaistīja auditorkompāniju PwC, uzdodot tai izpētīt situāciju ar fotoradariem un sagatavot par to ziņojumu.

(papildināta visa ziņa)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas