Iniciatīvas būtība ir noteikt skaidru kārtību, kādā tiek izmantoti fotoradari. Zebra ierosināja, ka kontrole līdz minētajai robežai tiktu atstāta tikai ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu, pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus atbildību mīkstinošos vai pastiprinošos apstākļus - var pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.
Izvērtējot normatīvo regulējumu, juridiskā biroja Ieva Broka & partners juristi kolektīvajā iesniegumā rosina grozīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.8 pantu "Braukšanas ātruma, distances un intervāla neievērošana". To ieteikts papildināt ar normu, kas precizē naudas soda piemērošanas gadījumus, kad atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu par vairāk kā 15km/h fiksē fotoradars.
P.Timrots norāda: "Šis ir īstais brīdis salikt lietas pa plauktiņiem - Vitronic fotoradari uz ceļiem vairs nenerro autovadītājus, savukārt līdz jaunai kārtībai vēl laiks. Tāpēc šis brīdis jāizmanto, lai uzzīmētu spēles laukumu un izdomātu visiem saprotamus noteikumus - kas konveijeriem jeb fotoradariem, kas - cilvēku darbam."
Jau ziņots, ka kopš pagājušā gada augusta cilvēkiem ir iespēja atbalstīt ideju Fotoradari 15+, atstājot savu balsi portālā manabalss.lv. Dažu nedēļu laikā tika sasniegti vajadzīgie 10 000 "par". Arī oktobrī veiktajā TNS aptaujā tika noskaidrots, ka trīs ceturtdaļas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju atbalsta minēto iniciatīvu.