Tā kā faktiski visā pasaulē šobrīd komerciālie avioreisi ar Boeing 737 MAX 8 ir apturēti, šajā gadījumā lidmašīnā bija vien apkalpe, bet nebija pasažieru. ASV kompānijas Southwest Airlines pilotiem bija uzdevums lidmašīnu nogādāt no Orlando uz Kaliforniju.
Neilgi pēc pacelšanās piloti ziņojuši, ka ir problēmas ar viena dzinēja veiktspēju, tāpēc pieņemts lēmums veikt ārkārtas nosēšanos. Tā noritējusi veiksmīgi.
Lidmašīna pagaidām paliks Orlando, kur to apsekos eksperti un mēģinās saprast, kas ir dzinēja problēmu cēlonis.
Pagaidām nav skaidrs, vai otrdien Southwest Airlines pilotu piedzīvotās ķibeles ir jebkādā veidā saistītas ar Boeing 737 MAX 8 lidaparātu problēmām, kas bija divu traģisko avāriju cēlonis. Pašlaik eksperti katastrofu izmeklēšanā koncentrējas uz lidmašīnas automātisko aizsardzības sistēmu, kas paredzēta, lai nepieļautu tādu lidmašīnas ātruma un augstuma uzņemšanas leņķa kombināciju, kas var novest pie kritiskas ātruma zaudēšanas, cēlējspēka zaudēšanas un attiecīgi lidaparāta krišanas. Par problēmām ar dzinēju veiktspēju nedz Lion Air, nedz Ethiopian Airlines avāriju gadījumā vismaz pagaidām ziņu nav.
Southwest Airlines ir viena no tām kompānijām, kuru būtiski skar lēmums pagaidām pasažieru pārvadājumos neizmantot Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas - lidsabiedrības flotē ir 34 šī modeļa lidaparāti, kas nu ir piespiedu dīkstāvē.