Šīs izmeklēšanas rezultātā "Google" varētu tikt noteikts stratēģiskā tirgus statuss, uz kuru atbilstoši jaunajiem Lielbritānijas noteikumiem attiecas īpašas prasības, teikts Lielbritānijas Konkurences un tirgu pārvaldes (CMA) paziņojumā.
CMA izmeklēšanā pārbaudīs, vai "Google" izmanto savu stāvokli, lai kavētu citu uzņēmumu inovācijas meklētājprogrammu tirgū, un vai "Google" meklētājprogrammas piedāvātajos rezultātos dota priekšroka "Google" pakalpojumiem.
Tāpat tiks izmeklēts, vai tiek vākts un izmantots liels daudzums patērētāju datu bez viņu informēšanas.
Lielbritānijas jaunais krietni stingrākais regulējums, kas stājies spēkā šogad, CMA piešķir lielākas pilnvaras izstrādāt un piemērot uzņēmumiem prasības, lai novērstu pret konkurenci vērstu rīcību digitālajos tirgos.
"Miljoniem cilvēku un uzņēmumu visā Lielbritānijā paļaujas uz "Google" meklēšanas un reklāmas pakalpojumiem - 90% meklējumu tiek veikti "Google" platformā, un vairāk nekā 200 000 Lielbritānijas uzņēmumu tajā izvieto reklāmu," norāda CMA izpilddirektore Sāra Kordela.
"Tāpēc ir tik svarīgi nodrošināt, lai šie pakalpojumi sniegtu labus rezultātus cilvēkiem un uzņēmumiem un būtu vienlīdzīgi konkurences apstākļi," viņa piebilda.
CMA šīs izmeklēšanas rezultātus varētu publiskot oktobrī.