Tikai 16 gadus vecais somu talants uzvarēja prestižākās LRČ1 klases ieskaitē, kamēr par LRČ2 klases Latvijas čempioniem kļuva Mārtiņš Svilis ar stūrmani Ivo Pūķi.
Rovanpere, startējot ar Škoda Fabia R5 mašīnu, svētdien rallija Latvija otrajā dienā pārliecinoši uzvarēja visos piecos "dopos", sacensību noslēgumā par minūti un 22,82 sekundēm pārspējot ar Latvijas licenci startējošo krievu rallistu Nikolaju Grjazinu, kurš arī brauc ar tādas pat markas spēkratu.
Tiesa, pēc sacensībām Grjazins saņēma četru minūšu sodu, jo desmitajā un 11.ātrumposmā braucis ar grieztām riepām. Līdz ar to krievu pilots noslēgumā atkrita uz astoto pozīciju.
Pēc izmaiņām rezultātos otro vietu izcīnīja latvietis Jānis Vorobjovs ar stūrmani Arturu Žeibi, kuri šajā posmā startēja ar "Mitsubishi Mirage" braucamo un sākotnēji no Grjazina ekipāžas atpalika par nepilnām piecām sekundēm. Zīmīgi, ka svētdien Vorobjovs visos ātrumposmos uzrādīja otro labāko laiku.
Tikmēr trešo vietu izcīnīja Sviļa pilotētā ekipāža (Mitsubishi Lancer Evo X), kas Rovanperem zaudēja jau trīs minūtes un 11,47 sekundes, taču bija labākā LRČ2 klasē, nodrošinot arī valsts čempionu titulu. Svilis savā klasē tuvāko sekotāju Sergeju Remeņņiku no Krievijas (Mitsubishi Lancer Evo X) apsteidza par gandrīz pusotru minūti.
"Cīņa bija interesanta. Rallija Latvija aizraujošākais mirklis bija garie grunts ātrumposmi Tukumā, jo braukšana tajos bija ļoti interesanta, un tieši tur mums izdevās izvairīties no kļūdām un panākt nepieciešamo pārsvaru. Šaubos, vai spētu pabraukt vēl ātrāk, līdz ar to esmu ļoti apmierināts ar paveikto un izcīnīto čempiontitulu," sacensību organizatori citē Rovanperi, kurš 16 gadu un 22 dienu vecumā kļuvis par visu laiku jaunāko Latvijas rallija čempionu.
Tikmēr otrās vietas ieguvējs Vorobjovs atzina, ka sacensībās nav gājis viegli. "Visu laiku bija jāuzmanās, lai noturētos uz ceļa. Otrajā piegājienā garajā ātrumposmā sāka tecēt ārā motoreļļa, tādēļ nebijām pārliecināti, vai mašīnai vispār izdosies sasniegt finišu. Līdz Jūrmalai gan izdevās likvidēt problēmas. Kopumā - viens kārtīgs rudens rallijs. Pasākums lieliski noorganizēts, par ko jāpasakās rallija Latvija rīkotājam Jānim Krastiņam un viņa komandai," bilda Vorobjovs, kurš saņēma arī Aleksandra Karamiševa ceļojošo balvu, ko pasniedz Latvijas autosportistam, kurš Latvijas čempionāta pēdējā posma pēdējā grunts ātrumposmā uzrāda ātrāko laiku.
Vorobjovs šo prestižo apbalvojumu saņēma otro gadu pēc kārtas un ceturto reizi pēdējo sešu gadu laikā.
Savukārt LRČ2 klases čempions Svilis neslēpa, ka ir gandarīts par čempiona titulu. "Šodien gāja sarežģītāk kā sestdien. Ar saviem braucieniem esmu apmierināts, lai gan pirmajos ātrumposmos pārliecības vēl nebija. Ātrumposmi bija šauri un slideni. Beigās jau koncentrējāmies uz to, lai neuzkāptu uz grābekļiem un droši sasniegtu finišu, tādējādi nezaudējot vērtīgos punktus čempionāta kopvērtējumā. Esmu apmierināts, un sezonas mērķis ir izpildīts," bilda autosportists.
Pēc pirmās dienas Rovanpere tuvāko sekotāju Grjazinu apsteidza vien par 2,11 sekundēm. Soma pārsvars bija lielāks, taču sporta kompleksā 333 veikto divu "dopu" rezultātus organizatori anulēja, līdz ar to konkurenti nedaudz pietuvojās Rovanperem. Šāds lēmums tika pieņemts, jo bija konstatētas laika ņemšanas iekārtu tehniskas problēmas.
Rovanpere šajās sacensībās dominēja, jo uzvarēja 10 no 12 ātrumposmiem, bet vēl pa panākumam guva Grjazins un Vorobjovs.
Savā dzimtenē Rovanpere vēl nevar piedalīties rallija sacensībās, taču, saņemot Latvijas licenci, viņš var startēt sacīkstēs šeit.
Šosezon Rovanpere izcīnīja uzvaru piecos no astoņiem Latvijas čempionāta posmiem, vēl divas reizes bija otrais, bet vienreiz septītais. Savukārt otrais LRČ1 klasē palika Vorobjovs, kurš uzvarēja Kurzemes rallijā, bet vēl piecas reizes bija otrais un reizi trešais.
Tikmēr Svilis LRČ2 klasē uzvarēja četros no astoņiem posmiem.
Savukārt par LRČ3 klases Latvijas čempioniem vēl pirms pēdējā posma bija kļuvuši Mārtiņš Sesks ar stūrmani Reini Vilsonu (Peugeot 208 R2), kuri savā klasē uzvarēja arī rallijā Latvija.
Latvijas rallija čempionāta noslēdzošā posma ātrumposmi norisinājās Jūrmalā, Tukumā, kā arī Biķernieku trasē un sporta kompleksā 333. Sportiskā distance bija paredzēta 102 kilometru garumā, no kuriem 50% ātrumposmu bija jāveic pa asfalta seguma ceļiem.
(Pēc Grjazina soda papildināts teksts no ceturtās rindkopas.)