Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

M.Dukurs: Vēl pāris kļūdu, un visādi varēja beigties

Planētas titulētākajam skeletonistam Martinam Dukuram pēc kļūdām pasaules čempionāta pēdējā braucienā jau galvā iezagusies doma vai pietiks uzvaras noturēšanai, tomēr viņam paveicies, ka arī citi sportisti trasi nav braukuši daudz labāk, sarunā ar žurnālistiem atzina latvietis.

Jau ziņojām, ka Dukurs svētdien Kēnigszē trasē Vācijā tika kronēts par šī gada pasaules čempionu, trofeju izcīnot piekto reizi karjerā.

"Spriedze bija lielāka, nekā izcīnot pirmo titulu. Šoreiz jau bija citi apstākļi. Ar laiku palieku gudrāks un, skatoties uz laikapstākļiem, sapratu, ka otrā diena būs smaga. Savējiem teicu, ka nemainīšu ekipējumu, bet tajā pat laikā sapratu, ka būs cīņa par vietas noturēšanu. Tā arī bija, bet man paveicās, jo arī pārējiem gāja kā pa kalniem un lejām. Taisnē pirms apļa galvā iezagās doma, cik man šis pingpongs izmaksās, vai pietiks vietas noturēšanai. Paldies Dievam izlaboju apli, kas nesanāca trešajā braucienā. Pietika, bet līdz ar nagiem. Vēl pāris kļūdu, un visādi varēja beigties," skaidroja Dukurs.

Martins Dukurs pagājušajā nedēļas nogalē notikušajā pasaules čempionātā aizvadīja ļoti pārliecinošus pirmos divus braucienus, bet nākamie divi viņam neizdevās, tomēr ar to bija pietiekami, lai triumfētu summā.

Janvāra beigās turpat Kēnigszē norisinājās Pasaules kausa posms, kurā Dukurs ieņēma sesto vietu.

"Pasaules kausā bija pavisam cita tehnika un slieces. Nebija kaujas slieces, kuras pietaupīju. Vairāk koncentrējos uz braukšanu un niansēm. Bija pavisam citi laikapstākļi, fiziskā forma un uzdevumi. Bija rezerves, un tas kaut kādā veidā iemidzināja pārējos. Dažs labs kļūdījās ar slieču izvēli, jo viņam šķita, ka Pasaules kausā ļoti labi gāja, bet šoreiz tas nenospēlēja tik labi, kā gribētos," skaidroja latviešu skeletonists.

Martins Dukurs pirmās divas reizes par pasaules čempionu kļuva 2011. un 2012.gadā, bet vēl divas reizes šo titulu izcīnīja iepriekšējās divās sezonās. Savu pirmo šāda veida trofeju latvietis ieguva tieši Kēnigszē trasē. M.Dukurs ir vienīgais sportists vēsturē, kuram par pasaules čempionu izdevies kļūt piecas reizes un tagad arī pirmais, kurš to paveicis trīs gadus pēc kārtas.

Pēc sacensībām intervijā Latvijas Televīzijai (LTV) Dukurs atzina, ka šis viņam bijis pēdējais pasaules čempionāts karjerā, liekot noprast, ka pēc nākamā gada Phjončhanas olimpiskajām spēlēm viņš noslēgs karjeru.

"Dzīvē viss var strauji mainīties, bet šādu lēmumu esmu pieņēmis jau pirms kāda laika un sev stingri pateicis, ka laikam pietiek. Zinu, kādu ieguldījumu fiziski un garīgi prasa [sportošana]. Šķiet, ka ir laiks vērt citu lappusi. Nākotnē raugos, ņemot vērā četrgades olimpisko ciklu. Mans vecums sprinta disciplīnām ir nopietns," secināja pašlaik 32 gadus vecais sportists, bet atzina, ka viņa rezultāti joprojām tikai uzlabojas. "Progress rezultātos nedaudz mulsina un biedē, par to esmu aizdomājies. Turklāt arī Tomasam viņa vecumā aug personīgie rekordi. Tur jāsaka paldies fiziskās sagatavotības treneriem. Esam atraduši pareizo virzienu, kurā strādāt. Šķiet ir atrasta tā formula, kurā brīdi maksimāli sevi izžmiegt."

Jau otrdien skeletonisti dosies uz Dienvidkoreju, kur piektdien olimpiskajā Phjončhanas trasē sāksies pirmie treniņbraucieni. Savukārt marta vidū šajā trasē notiks Pasaules kausa sezonas noslēdzošais etaps.

"Pasaules čempionāta kamanas ir mājās, bet uz Dienvidkoreju tiek vestas divas citas kamanas. Viena ir pārtaisītā versija, par kuru sāku šaustīties un jau gribēju braukt pasaules čempionāta. Savukārt otra ir viena no tām, ar kuru jau braucu sezonā. Divi eksperimentāli varianti. Ir diezgan daudz visādas variācijas, kuras var mēģināt, pārtaisīt un atrast optimālos variantus," atklāja Dukurs, kuram oktobra beigās bija iespēja izmēģināt olimpisko trasi tās homologācijas laikā.

"Šajos treniņos ceru uz labas kvalitātes ledu, lai tas būtu maksimāli pietuvināts tiem braukšanas laikiem, kāds būs sacensībās. Kaut, lai ir pāris sekunžu lēnāk, bet nevis kā bija Sočos, kur treniņos braucām par 6-7 sekundēm lēnāk, nekā olimpiskajās spēlēs," atzīmēja Dukurs.

Olimpisko spēļu trasi sacensību režīmā kā pirmie izmēģinājuši kamaniņu braucēji, kuri savā pieredzē dalījušies arī ar skeletonistiem.

"Parunājām ar kamaniņu braucējiem. Viņiem bija savas atziņas un ieteica, mums kādas slieces izvēlēties. Viņi teica, ka ledus ir citādāks, nekā izskatās un kāds bijis homologācijas laikā. Ņēmu vērā arī viņu ieteikumus. Esmu ne pa jokam apkrāvies ar tehniku. Nezinu, vai to visu spēšu nomēģināt. Vienmēr ir par īsu, bet šoreiz būs tā, lai labāk paliek pāri," atklāja skeletonists.

Olimpisko trasi daudz labāk būs piebraucis dienvidkorejietis Sunbins Juns, kurš tā vietā, lai piedalītos pasaules čempionātā, izvēlējās aizvadīt treniņus Phjončhanā.

"Viņa vietā es darītu tāpat, gatavotos olimpiskajām spēlēm. Homologācijā viņam nebija iespēju gatavoties šajā trasē. Par viņa nestartēšanu pasaules čempionātā zināju sezonas sākumā, tas nepārsteidza," teica Dukurs.

M.Dukurs pirmās divas reizes par pasaules čempionu kļuva 2011. un 2012.gadā, bet vēl divas reizes šo titulu izcīnīja iepriekšējās divās sezonās.

Kēnigszē notikušajā pasaules čempionātā Martina vecākais brālis Tomass ierindojās 12.vietā, bet sacensībās dāmām Lelde Priedulēna ieņēma septīto pozīciju.

Top komentāri

Zirgenzons
Z
olimpiādē iekabināt 5kārtējam pasaulēs čempionam ir liels izaicinājums ...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi