Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Autobusu kvalitātei jāatbilst 21. gadsimta prasībām

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
einars
e
Jā, optimālais piepildījums - 50%! Lai visi var sasēsties kā bekas ejas pusē un nevienam nav lūdzoši(un bezcerīgi) jāmeklē, kur apsēsties pustukšā autobusā:) Ja godīgi, šis paradums mani tracina - diemžēl pēdējā laikā ievazājies arī Rīgas satiksmē. Par biļešu neizsniegšanu - Nordekas šoferīši to dara regulāri, sevišķi ja brauc nelielu gabalu. Piemēram, starp Smilteni un Bērzkrogu - pats esmu piedzīvojis. Protams, ka sabiedriskajam transportam nav viegli, ja tik viegli ir pieejams personiskais autotransports(kā jau brīvā tirgū). Taču vienmēr būs noteikts cilvēku skaits, kuriem šādi pakalpojumi būs vajadzīgi, un ar to jārēķinās.
Aldis
A
Pilnīgas muļķības! Vissi pasažieru pārvadātāji gribētu pirkt jaunus, labus autobusus! Valsts jau vairākus gadus nesamaksā par padarīto darbu! Kā lai tādā situācijā iegādājas tos krutos autobusus. ATD nevis attīsta bet izposta pasažieru pārvadājumus. Tāpat ar vilcieniem! Pilnīgs murgs.... un bezatbildība!
alģisam rustrollim
a
Pasažieru pārvadātāji taču pārvadā nevis valsti, bet pasažierus. Tātad pasažieri vairākus gadus nemaksā par biļetēm?
  • 0
  • 0
un vispār
u
kopābraukšanu klasiskā izpratnē, kad, piemēram, draugi kopā ar vienu automašīnu dodas uz koncertu un sadala izmaksas par degvielu---var arī nesadalīt. Ja autiņa īpašnieks pats grib apmeklēt koncertu, tad viņš var arī neko neprasīt, un otrādi - ja par došanos uz koncertu ir jāmaksā, tad izdevīgāk ir iet kājām, braukt ar sabiedrisko vai taksi, ja koncerts atrodas tuvu dzīves vietai, vaiar tālsatiksmes transportu, ja koncerts atrodas tālāk. Braucot uz izklaides pasākumiem, sabiedriskais ir izdevīgāks arī cilvēkam, kuram ir savs auto - viņam nebūs jākļūst par piespiedu atturībnieku (vadītājs joprojām nedrīkst būt dzēris).
par ''pakalpojumiem''
p
Ja vīrs un sieva brauc uz veikalu ar vienu auto, vai tas ir ''kopā braukšanas pakalpojums'' vai nē? Ja vīrs un sieva ēd vakariņas restorānā un viens maksā par abiem, tā ir saimnieciskā darbība vai nav? Ja viens no laulātajiem iedod otram naudu veiklam, tas ir kredīts vai nav? ATbildes visos gadījumos ir vienādas - nav, nav un nav. ''Kopābraukšanas pakalpojums'' jeb pagrīdes taksometri - sauksim lietas īstajos vārdos - ir tad, kad cilvēks tiek iesaistīts krāpniekshēmā ''strādā bez nodokļiem'' un nelegāli pārvadā pasažierus. Starp citu, ja es vedu draugu uz citu pilsētu, uz kuru vajag braukt arī man pašam, es varu nekādu naudu neprasīt. Es taču braucu tāpēc, ka pats gribu nokļūt galamērķī, nevis tāpēc, k esmu nelegālais taksists, un šādi braucieni parasti ir reti. Tas pats, ja es kādu paņemu līdzi, braucot uz vietu, kur strādāju arī pats. TAS NAV PAKALPOJUMS. Pakalpojums ir tad, ja es to daru regulāri un ar mērķi nopelnīt.
einars
e
Es taču nerunāju par vienas ģimenes locekļiem.
  • 0
  • 0
tiksim skaidrībā
t
Ja cilvēks kaut ko dara vienalga cik bieži, bet neņem par to maksu - piemēram, viens no ģimenes neprasa no otra maksu par braucienu uz veikalu - tad tas nav ne ''pakalpojums'', ne ''uzņēmējdarbība''. Pat ja viņi uz šo veikalu brauc katru dienu. Starp citu, ''uzņēmējdarbība'' un ''pakalpojums'' šajā gadījumā ir viens un tas pats.
  • 0
  • 0
figuški
f
Vešanas process var arī nebūt pakalpojums. Vīrs ar sievu var braukt vienā autiņā katru dienu, bet nekādas uzņmējdarbības nav, jo tas ir ģimenes autiņš un viens braucējs otram neko nemaksā.
  • 0
  • 0
einars
e
Pats vešanas process ir pakalpojums. Ja regulāri un ar mērķi nopelnīt, tad tā ir uzņēmējdarbība.
  • 0
  • 0
tā jau
t
var sievai arī pagrīdes intīmservisu piešūt, viņa taču ar vīru pa nakti vienā guļvietā atrodas :D
  • 0
  • 0
nav tādu prasību
n
Salīdzinot ar PSRS laikiem, nevis kaut kādas neizpildītas 21, gadsimta prasības, kuru nemaz nav, bet citi faktori samazina - un nevar nesamazināt - autobusu pasažieru skaitu. Pirmkārt, personiskie auto, kas ir ērtāki lietošanā un kuru dēļ nav jābrauc uz staciju. Otrkārt, konkrēti Rīgas sabiedriskajā transportā - pasažieriem naidīgā populisma politika, kad vieni ir spiesti apmaksāt citu atlaides. Treškārt, ja sabiedrisko transportu tīra ar nanotehnoloģijām - lai ko šis termins nozīmētu - tiek sadārdzināts pakalpojums un krītas kvalitāte. Ceturtais faktors - valdība vai pašvaldība ir slikts investors un citāds nevar būt. Tātad monopols vienmēr sūdzēsies par zaudējumiem tur, kur privātais pārvadātājs strādās un vel iemanīsies nopelnīt.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses