Ja iestādē ir viedoklis, ka IT projekts tiek ieviests tikai tādēļ, ka kāds to pieprasa, tad nereti šis projekts ir neveiksmīgs un kļūst par slogu.
Ja pēc projekta ieviešanas procesi nemainās, tad iestādes vadītājam ir jāmeklē līdzekļi, lai uzturētu ierastos procesus un no jauna izveidoto digitālo sistēmu. Sabiedrība noteikti iegūst, ja tiek ieviests kāds jauns e-pakalpojums un cilvēkiem to saņemt nav jādodas, piemēram, uz attālu iestādi, tomēr pašvaldības vai iestādes izdevumus tas ne vienmēr samazina.
Tiesa, jāuzsver, ka procesu digitalizēšana bieži vien ļauj precīzāk definēt visus procesus un saprast, par ko īsti pašvaldība vai iestāde maksā. Piemēram, bezmaksas braucienus sabiedriskajā transportā saņem liels skaits cilvēku ar īpašām vajadzībām. Kā jau iepriekš bija ziņojuši mediji, Rīgā 2018. gadā bija konstatēts, ka no 11,8 miljoniem pasažieru 1,6 miljoni bija invalīdi, kuriem biļetes apmaksā valsts. Kopumā par to tika samaksāti gandrīz 20 miljoni eiro, un diezgan droši var teikt, ka sabiedriskā transporta pasažieru vidū figurē «viltus invalīdi». Procesu digitalizācija ļautu saskatīt šāda veida problēmas, tomēr politiskai gribai tās risināt ir jānāk no vadības.
Līdzīga situācija ir ar skolēnu ēdināšanu. Pašvaldības Latvijā daudziem skolēniem nodrošina brīvpusdienas, bet daudzas pašvaldības ne līdz galam zina, cik skolēnu katrā dienā izmanto viņiem piešķirtās brīvpusdienas. Ja faktiski netiek saskaitīta katra izsniegtā ēdiena porcija, bieži vien tiek maksāts par iepriekš prognozēto ēdienu apjomu, lai gan realitātē ēdināšanu izmanto ievērojami mazāks skolēnu skaits. Arī šajā gadījumā digitalizācija dotu iespēju maksāt tikai par reāli pasūtīto ēdiena apjomu, tomēr lēmums par sistēmas maiņu ir jāpieņem iestādes vadītājiem.
Svarīgi ir saprast, ka visu iestādes vai pašvaldības procesu pārvērtēšana ir jāveic katru gadu, jo situācija ar dažādu e-pakalpojumu attīstību Latvijā diezgan dinamiski mainās.
Ne tikai Rīgā un Pierīgā, bet arī reģionos pašvaldībām ir jādomā, kā padarīt savus procesus efektīvākus, jo iespējas viegli un vienkārši piesaistīt jaunus darbiniekus var nebūt. Tuvākajos gados darbinieki būs pašvaldību un valsts iestāžu nozīmīgākais resurss un iestāžu vadītājiem būs rūpīgi jādomā, kā šo resursu saglabāt un attīstīt. Jēgpilna digitalizācija šim procesam noteikti var palīdzēt.

