Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Tūristu atsauksmes noder

Lasvegasa, Mančestra, Ženēva, Monterreja, Varšava, Tokija - šīs nav speciāli meklētas, bet atsauksmēs cita zem citas stabiņā atrodamas to tūristu dzīvesvietas, kuri ierakstījuši savas atsauksmes par vienu no Rīgas viesnīcām portālā Tripadvisor.com. Tie potenciālie pilsētas viesi, kuri vēl apsver, kur apmesties un kurā restorānā pusdienot, bieži vien izmanto dažādu interneta portālu piedāvājumu iepazīties ar citu ceļotāju atsauksmēm, piektdien lasāms laikrakstā Diena.

Jau minētajā Tripadvisor.com tiek veidots gan viesnīcu, gan restorānu reitings, ko summē no ceļotāju atsauksmēm, bet, lai to ievietotu, jāautorizējas sociālajos tīklos. Savukārt, piemēram, viesnīcu rezervēšanas vietnē Booking.com pieejamas tikai to cilvēku atsauksmes, kuri patiešām nakšņojuši šajās viesnīcās. Viesu atsauksmes ir pieejamas gandrīz visās populārākajās viesnīcu rezervēšanas vietnēs, piemēram, Hotels.com un Expecia.com.Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste saka - diezgan droši var teikt, ka lielākie nozares spēlētāji šādām atsauksmēm seko līdzi. Tomēr ir risks, ka negatīvās atsauksmes var mēģināt rakstīt arī konkurenti. "Ir labi, ja sistēma ir tāda, ka cilvēks, kurš viesnīcā nav nakšņojis, atsauksmi nevar sniegt. Tas pasargā no gadījumiem, kad cilvēks vēlas paust neapmierinātību ar viesnīcu, kurā nemaz nav bijis," norāda Graikste. Viņa atzīst, ka asociācija nav pētījusi, cik lielā mērā klientu atsauksmes ietekmē viesnīcu un restorānu darbu, taču zina stāstīt, ka daudzi veic arī tiešo anketēšanu vai mutiski izvaicā klientu, kad viņš norēķinās par pakalpojumu: "Ja cilvēkam būs paticis, viņš to pateiks, bet pasaka arī negatīvo."Viesnīcas Roma vadītāja Linda Abu Meri Dienai stāsta, ka vienam no darbiniekiem ir pienākums katru rītu pārskatīt interneta vietnes. Ir bijuši gadījumi, ka istabenes ir sodītas par netīrību numurā, tomēr uz rakstīto vienmēr paļauties nevarot. Viesi reizēm sūdzas arī par to, ko tiešā veidā ietekmēt nevar, piemēram, troksni Vecrīgā; ar to cīnoties, šogad nomainīta daļa logu. Daudzi viesi izmanto iespēju aizpildīt anketu viesnīcas numurā, viesnīcai ir atsauksmju grāmata. Abu Meri novērojusi, ka viesi vietnē Booking.com labprātāk atstāj pozitīvas atsauksmes. Viņa pati uzticoties šai vietnei un lasot atsauksmes, dodoties kādā braucienā. Viesnīcas pārstāve gan šaubās, vai kādam konkurentam ir laiks nodarboties ar negatīvu atsauksmju rakstīšanu, pat ja tas būtu tehniski iespējams. Turklāt lielākajā daļā vietņu tomēr komentētājam ir jāautorizējas.Viesnīcu topā_ Tripadvisor.com _apmeklētāji pirmajā piecniekā ierindojuši viesnīcas Neiburgs, Dome Hotel & Spa, Bergs, Gallery Park Hotel & Spa un Radisson Blu Elizabete.Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 25.septembra, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Vides Diena

Vairāk Vides Diena


Tūrisms

Vairāk Tūrisms


Ceļošana

Vairāk Ceļošana


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena