Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Laiks spēcināt organismu

Galvenie labas veselības priekšnoteikumi ir kustība, emocionālais līdzsvars, svaigs gaiss un sabalansēts uzturs. Vasara ir labākais laiks, lai spēcinātu organismu un stiprinātu tā dabiskās aizsargspējas. Euroaptieka farmaceite Zane Melberga dalās ar pieciem padomiem – ko darīt vasarā, lai stiprinātu imunitāti, pirms sākusies vīrusu sezona.

1. Veselīgs uzturs

Augusts ir mēnesis, kad visus organismā trūkstošos vitamīnus vēl iespējams uzņemt ar pašmāju augļiem, ogām un dārzeņiem. Antibakteriāla iedarbība piemīt ķiplokiem, mārrutkiem, sīpoliem, paprikai, tomātiem, upenēm, mellenēm, dzērvenēm un brūklenēm. Šis ir īstais laiks, kad sagatavot žāvētus ābolus, bumbierus, avenes un meža ogas. 

Uzturā jābūt pietiekamā daudzumā olbaltumvielām, taukiem, ogļhidrātiem, ūdenim, kā arī vitamīniem. Vislielākais vitamīnu avots ir augļi un dārzeņi, kuriem tagad ir visaugstākā uzturvērtība. Tiem būtu jāveido gandrīz puse no ikdienā uzņemto maltīšu daudzuma. Pieauguša cilvēka diennakts deva ir 2–4 porcijas augļu un vismaz 3–4 porcijas dārzeņu, kas kopā ir ap 500 gramiem.

2. Staigāšana basām kājām

Pēdās ir ap 70 000 nervu receptoru, kas uztver informāciju par apkārtējo vidi – temperatūru, spiedienu, pieskārienu, un tie savienoti ar daudziem ķermeņa orgāniem, taču, valkājot apavus, netiek nodarbināti. Staigāšana basām kājām darbina visus pēdu muskulīšus un stimulē daudzos pēdās esošos nervu galus. Pateicoties tai, tiek stiprināta imūnsistēma, uzlabojas asinsrites un limfātiskās sistēmas darbība, mazinās saspringums, kā arī jūtamies možāki un dzīvespriecīgāki. 

3. Ūdens peldes 

Ūdens peldes stiprina imunitāti un ķermeni kopumā. Interesanti, ka ūdenī vielmaiņa ir pat četras reizes ātrāka nekā uz sauszemes. Peldoties uzlabojas asinsrite, tiek apasiņoti orgāni, elpa kļūst dziļāka, un organisms saņem vairāk skābekļa. Ierasti Latvijas jūrā un ezeros ir vēss ūdens, kas labvēlīgi iedarbojas uz cilvēka organismu kopumā. Peldes vēsā vai aukstā ūdenī palīdz nostiprināt kapilārus, uzlabo sirds, asinsvadu un elpošanas darbību. 

4. Gaisa peldes 

Pat 20 minūtes ilgas pastaigas svaigā gaisā, jo īpaši – mežā, uzlādē mūsu enerģijas baterijas, uzlabo garastāvokli un smadzeņu darbību, sekmē spēju koncentrēties, arī uzlabo miega kvalitāti. Visiedarbīgākās ir pastaigas dzestrā laikā, kad ārā ir ap 13–15 °C.

5. Ikrīta vingrošana

Kustība ir dzīvība, un tikai fiziskas aktivitātes spēj uzturēt veselību un možu garu ikvienā vecuma posmā. Lai jau no rīta pamodinātu organismu, iedarbinātu vielmaiņu un uzlādētu sevi ar jaunu enerģiju, ik rītu ieteicams veikt fiziskas aktivitātes, vingrošanu. Tas palīdz regulēt apetīti, kā arī uzlabo smadzeņu darbību. Rīta treniņam nav jābūt nogurdinošam, pietiks ar pāris minūtēm.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Raibi rūtaina dzīve. Kā gobelēns

Šopavasar Ķekavas kultūras nama rokdarbnieču kluba Labieši dalībnieces apciemoja vienu no savām ilggadējām amata meistarēm Zentu Veisu Ķekavas Ozolkalnos. Šai tradīcijai ir pat nosaukums: Ze...

Veselība

Vairāk Veselība


Dārza Diena

Vairāk Dārza Diena


Senioru Diena

Vairāk Senioru Diena


Dienas padomi

Vairāk Dienas padomi


Būve un interjers

Vairāk Būve un interjers


Cits

Vairāk Cits