Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -2 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

LDz noliedz, ka nereaģē uz ogļu tranzīta problēmām

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) noliedz apgalvojumus, ka tā pietiekami aktīvi nerisina jautājumu, lai ogļu kravas uz Latvijas ostām nāktu tieši no Krievijas, nevis tranzītā caur Baltkrieviju.LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis atzina, ka kravu caurlaides spējas pa dzelzceļu palielināšana uz Latvijas un Krievijas robežas ir jautājums, kas jau ilgstoši tiek risināts gan dzelzceļa administrāciju līmenī, gan nozari regulējošo ministriju līmenī.

Kā ziņots, Rīgas tirdzniecības osta (RTO) uzskata, ka LDz prioritāri būtu jārisina jautājums par ogļu transportēšanu no Krievijas uz Latviju, apejot Baltkrieviju, pretējā gadījumā ogļu tranzīts, kas ieņem būtisku vietu Latvijas tranzīta struktūrā, var ievērojami samazināties.U.Magonis savukārt skaidroja, ka jautājums par tiešo tranzītu no Krievijas uz Latviju arī bija viens no Latvijas prezidenta Valda Zatlera vizītes laikā Krievijā pagājušā gada nogalē izskatītajiem jautājumiem, kad tikās Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un Krievijas transporta ministrs Igors Ļevitins. U.Magonis gan neatklāja, par ko sarunās izdevies vienoties.U.Magonis informēja, ka kravu caurlaides spēja uz Latvijas robežas pārejās Zilupe-Sebeža un Kārsava-Skangaļi ir atbilstoša objektīvajai situācijai, jo dzelzceļa pārvadājumu kravu apjomi starp Latviju un Krieviju ik gadu pieaug.Krievija esot galvenais sadarbības partneris dzelzceļa pārvadājumu jomā - vairāk nekā puse no kopējā kravu pārvadājumu apjoma - 2010.gada 11 mēnešos pat 65,8% bijušas Krievijas kravas. 2010.gada 11 mēnešos kopējais pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms ir 45 miljoni tonnu, no kuriem 29,6 miljoni tonnu ir pārvadājumi ar Krieviju.2010.gada 11 mēnešos no Krievijas uz Latviju pārvadāti 15,9 miljoni tonnu kravu, kas ir par 16,7% vairāk nekā 2009.gada atbilstošā periodā. Virzienā no Latvijas uz Krieviju pārvadāto kravu apjoms šajā laika posmā esot pieaugudzis par 39,2%, galvenokārt, pateicoties konteinerkravu apjoma kāpumam.U.Magonis konstatēja, ka LDz īsteno mērķtiecīgu programmu, modernizējot Austrumu-Rietumu transporta koridoru, lai palielinātu dzelzceļa robežpāreju jaudu no Latvijas puses.Kā ziņots, ka RTO līdzīpašnieks un valdes priekšsēdis Ralfs Kļaviņš atzina, ka LDz ārkārtas kārtībā un prioritārā līmenī būtu jārisina jautājums par ogļu transportēšanu no Krievijas uz Latviju. Līdz šim uzņēmuma vadība tā arī nav spējusi samilzušās problēmas atrisināt.Viņš skaidroja, ka dzelzceļa tarifs ogļu kravām līdz Latvijas robežai un līdz Krievijas ostām ir vienāds, taču uz Latviju ogles netiek piegādātas pa taisno - caur Latvijas un Krievijas robežpārejas punktu, bet gan tranzītā caur Baltkrieviju.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas