Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Revolucionārs

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Ģirts
Ģ
Augustā varētu sākt - kādā 10. vai 15., bet mācīties jūnijā, ja klašu logi uz dienvidiem, varētu vienīgi iedalot šīm skolām finanses ventilācijas sistēmas izbūvei un žalūzijām. Neticiet - atbrauciet maijā un pasēdiet 40 minūtes mūsu klasēs.
andreiko
a
Vēl jau cienījamie komentētāji piemirsuši vienu faktiņu - padomju laikā bērni skolā mācījās sešas dienas nedēļā (tā sestdiena gan tāda pavieglāka bija, 2 - 3 mācību stundas). Nesaprotu, kādēļ šo laiku tīnīšiem nepieciešamas divas pilnas brīvdienas? :Lai varētu vairāk ietusēt? Lai gan absolūti neesmu padomju laiku apoloģēts, izglītības kvalitāte nav salīdzināma. Toreizējais stabilais četrnieks (piecu ballu sistēmā) vidējā atzīmē tagad nozīmētu vismaz desmitnieku, tagadējo jauniešu infantīlisms ir prātam neaptverams (krietni viņi pārspēj iepriekšējās paaudzes tikai un vienīgi modernās tehnikas izmantošanā (kompji, nets u.tml.)), jo viņi absolūtā vairākumā nelasa ne grāmatas, ne avīzes. Kultūras līmenis - katastofāls.
Tas
T
, tās sešas dienas beidzās samērā agri, faktiski kopā ar pāreju darbā uz piecām darbadienām. Tu neatceries, bet stāsti ko saklausījies.
  • 0
  • 0
mja....
m
Neredzu iemesu, kāpēc gan skolotāji gribētu atteikties no 3 mēnešu atvaļinājuma vasarā...
Ivars Graudums
I
Garas vasaras briivdienas ir labas. Vareetu pilseetu beernus vasaraa suutiit uz laukiem, lai iepaziist dabu, lai lielaas talkaas staada kokus kailcirtees!
Senais
S
Protams, nevis to mēnesi, kad vēl vasara, likt kvernēt pilsētā.
  • 0
  • 0
Memory
M
Jo vairāk 'revolucionāru' - jo vairāk darba žurnālistiem! Dragā, Robčik, dragā - kārtīgi paspārdi to ''skudru pūzni'' ! Žurnālisti to novēros, kā jau novērojuši un aprakstījuši n-tās reformas Latvijā. ''Lielā Stūrmaņa'' Mao revolucionārās tradīcijas turpinās Latvijā.....
Ieva > Senais
I
Manuprāt vispirms vajadzētu atjaunot obligāto dabaszinību apguvi, otrkārt ieviest vispatverošus eksāmenus katra gada beigās. Un tad, ja konkrētās skolas učuki spēj vielu sabāzt skolēnu galvās 3 mēnešos, ļoti labi, ja ne, tad vispār nekādu brīvlaiku.
Senais>ievai
S
Es domāju, ka vislielākās ziepes ir ar lielop nolīdzinātāju. Visi nav vienādi un visiem nav vienādi pa spēkam apgūt zināšanas un ministrijas gudriniekiem vajadzētu to ņemt vērā, nenolīdzinot visiem vienādas prasības. Es esmu padzīvojis ASV, kur sanāca iepazīties ar izglītības padarīšanām un tur neviens nesatraucas, kad bērnam iesaka turpinājumu atbilstoši viņa intelekta koeficientam, nevis visus bāž vienā maisā. Tas nav obligāti, bet vairums vecāku to respektē un nejūtas apvainoti.(par Eiropu man zināms paviršāk, bet vairumā zināmais ir līdzīgs) .
  • 0
  • 0
Ieva > Senais
I
Ar literatūru viss ir vienkārši: PSRS laikā bija ideoloģiskā cenzūra, tagad ideoloģiskā + komerciālā. Un patiesībā nav ko brīnīties, ka ar b... un p... katra vārda galā visbiežāk aizraujas latvieši: nespēj neko pateikt, pat ja būtu ko. Bet ar vēsturi ir lielas ziepes, jo nespēj mācītāji acīm redzot vienkārši izklāstīt faktus, tāpēc raujas pēc pareizās...
Kuks
K
Nu, ja tur bija mērķis no 12 klasēm pāriet uz 11 (saīsināt skolu gadus), tad it kā saprotams, ka līdz ar to jāpagarina mazliet katrs mācību gads. Tam es pat savā ziņā piekristu.
Krievu
K
laikos krievu bērniem bija desmit klases un arī nekas. Tam, bija varbūt iemesls, lai paspētu iestāties pirms armijas augstskolā, kas bieži nesanāca latviešiem, jo nācās 11 gadus mācīties. Tehnikumos gan nē, bet ne visos.
  • 0
  • 0
arī bijis pedagogs
a
... variet mani saukt par konservatīvu, no reformām bailīgu, "krievu" laika izglītības atlieku ... BET ... Man ir skaidrs, ka tālāka rīcība, neizvērtējot iepriekšējo rīcību, nekā laba nenes ... citādi kā nejauši un ta' pasakaini ārkārtīgi reti ... Tāpēc jautājums - kur, kā, kādam un vai ķīlim ir nācis prātā izvērtēt koķes inovāciju rezultātus ? Da' kaut to pašu "nauda seko skolēnam" saprast - uz kurieni seko ... Nākamais jautājums - gan lai saprastu, gan lai "liktu lietā" ... kaut lai novērtētu kvalitāti ... sākt vajadzētu ar mērķi ! Tik vien dzird kā vaimanas par slikto kvalitāti ... bet ... sakiet, KURAM un VAI KĀDAM ir skaidrs, kādus, cik un kad speciālistus vajadzēs valstī rīt ... jaungad ... pēs desmit gadiem ? ... ak nevienam ? Tad par ko vispār runāt ? ---- Iznāk tād kā dumpantiņš - nezinu, ko vajag, negribu ko zināt, nesaprotu, kas būs rīt ... toties enerģiski darbojos ...
students
s
Vienā ziņā Bojāram nav taisnība. Vakar biju ekonomikas augstskolā, kur augstākās izglītības finansēšanas reforma tika debatēta - bija Ķīlis, Rektoru priekšnieks Baršveskis un vēl divi debatētāji studenti, viens no tiem tas jocīgais Ratnieks. Bija labi apmeklēta. Vairākums bija par Ķīļa modeli un viņi tur runāja par kadu konsultāciju plānu ekspertu grupu, trīs mēnēšiem, kad pabeigt analīzi. Izskatījās ka topiks dzīvāks par dzīvu
arī bijis pedagogs
a
... pedagogi ne tik daudz baidās no pārmaiņām, cik pārlieku labi zin, cik "maksā" tādas vai jelkādas pārmaiņas izglītībā ... Piemērs : Tā un citādi, ar algas lielumu un attieksmi ... bet izglītības darbinieki jau tā "nolikti" "po žizņi", 2008 gada vēlā rudenī "dabūja" vēlreiz ... i "konsolidāciju" kā izm "pakļautie" i vispārējo "konsolidāciju" algā, i gatavošanās un mājasdarbu labošanas apmaksātības "apgriezumu" ... Rezultātā - par prestižu vai skolu un augstskolu absolventiem iekārojamu rūpalu pedagoga darbu nosaukt nevar nekādi ... Var činkstēt, lamāties vai liet asaras par izglītības kvalitāti - visviens - kurš tad un kā māca ? Kā maksā, tā strādā ... protams, nav tik prasti kā bodē - mazāk maksā, draņķīgāku preci saņem - starp pedagogiem, šķiet, ir dikti augsts profesijas fanātu īpatsvars - bet ... likumsakarība starp samaksu un par to pretī saņemto kvalitāti ir un pastāv vienalga ... Pieņemsim, ka kādam ķīlim izdodas izpunktierēt un ieviest kādu fenomenāli veiksmīgu reformu, kuras rezultātā jau rīt notiek brīnums - skolotāja alga "ieliek kloķi" ne vien ministru, bet arī ostas padomes "čļenu" algām, parīt pedagoga profesija kļūst prestižāka par ierēdņa, jurista, parādu piedzinēja, māklera un banķiera arodiem reizē, aizparīt VISI talantīgākie, sekmīgākie un zinošākie skolu beidzēji šturmē pedagoģijas fakultāti ... Domā, ka izglītības kvalitāte kāps jau jaunnedēļ ? Ņifiga ! Tie talantīgākie, sekmīgākie un zinošākie vidusskolu absolventi tikai nākamgad septenbrī SĀKS studijas pedagoga specialitātei, turpinās tās min. 4 gadus ... tālāk prakse, pāris gadi profesionalitātes izkopšanai, laiks pieredzes iegūšanai ... piem. pa gadam katram procesam ... Kopā minimums 7 gadi ... Tikai pēc tiem 7 gariem gadiem talantīgie, spējīgie un zinošie jaunie prestižie pedagogi SĀKS reāli mācīt skolniekus, kuri tās augstās kvalitātes izglītības "rezultātu" "lietā" varēs SĀKT likt ātrākais ! tikai pēc vidusskolas (vai pamatskolas+arodskolas) absolvēšanas - t.i. pēc VĒL 12 gadiem ! Tātad ... pat ja jau rīt notiek panacejisks brīnums izglītības sistēmas reformā, rezultātus jutīs vien pēc 19 gadiem ! ------ Sakiet, zinot cik tālejošas sekas ( kaut gados vien ! ) mēdz būt izmaiņām šai gana jūtīgajā sfērā, nekļūst saprotams izglītības darbinieku konservatīvisms ? Ok, kaut par bailēm no pārmaiņām to sauciet ... Drīzāk gan tās ir pieredzē ( ... опыт, сын ошибок трудных ... ) balstīta pretreakcija kārtējā ministrētāj-reformētāja "paministrēs un aiztīsies" avantūrām ...
Ieva>Senais
I
Padomju sistēmai nebija ne vainas (lai gan vēl paspēju gan Ļeņinu, gan Marksu ar Engelsu vēsturē konspektēt). Tiesa tā neattīstīja radošumu, taču, ja mācījās, tad muļķis nepalika, arī nekādu tur "man šito pēc tam nevajadzēs" nepieļāva
Senais
S
Jums taisnība, bet nesauciet to par padomju sistēmu. Protams, zinātniskais komunisms, ko patiesībā pilnībā saprast nevienam nav lemts(tikai izlikties, ka saprot, kā dažkārt atklātības brīžos pavēstīja kāds Mavriks), nav izglītības sistēma, bet saturs. Sistēma tiešām nebija jāizdomā no jauna pat mainot saturu., taču par padomju sūdiem es domāju tieši humanitāro priekšmetu saturu, kas tagadējās sistēmas dēļ draud iebraukt citā grāvī. un nu sanācis tā, kā rakstu zvirbulēnam. Man reiz p[iemetās žagas, kad dzirdēju kādā skolā baltās stundas skolotāju skaļi publiski deklarējam kādā kopā sanākšanas reizē, ka viņa visus pataisīs par latviešiem. Tur bija arī vairāki čigānu, krievu bērni un vēl kādi citi sveštauitieši, kas patīkami mācījās latviešu skolā
  • 0
  • 0
Ieva
I
Nu jā, kārtējais ministrs, kas grib, lai būtu tieši tā, kā kādā pavisam citā valstī, aizmirstot, ka nevar tā blaukš un gatavs. Piemēram, tā pati pagarināšana noteikti būtu laba, tikai ko šai laikā darīs? Jo programmas jau sen ir apstiprinātas, tāpēc "vienkārši" izstiept tās uz garāku laiku? Bet šaubos, vai situācija ir mainījusies, kopš laikiem kad skolā mācījos es- tās klases, kam togad nebija eksāmeni jāliek, varēja mierīgi beigt kaut aprīlī.
zvirbulēns
z
rīkojot revolūcijas izglītības jomā, kas tajā neapšaubāmi ir nepieciešamas. ------------------- Revolūcijas? Sēdieties, divi, un vispār, Bojārs, man gribas domāt, ir sorosīds.
Senais>zvirbulēnam
S
Es gan domāju, ka tajā iesmakušajā sistēmā ir nepieciešamas pārmaiņas, ko var saukt par revolucionārām, jo evolūcija ir tik lēna, ka faktiski stāv uz vietas, lai neteiktu, ka sistēma slīd atpakaļ padomju sūdos. Varbūt Tu(mēs kādreiz vienojāmies uz tu) man vari paskaidrot kas ir sorosīds? Mana tūkstošgadīgā galva laikam kaut ko palaidusi garām, jo nesaprot.
  • 0
  • 0
to zvirbulēns
t
Godātais zvirbulēn, tā ir, jo vienīgais Sorosa apkarotājs šajā valstī ir biedrs Lembergs, kurš, kā pats apgalvo, darīs visu, lai tikai Soross nepārņemtu varu Latvijā...
  • 0
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas